- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloLand Rover Discovery
- Datum realizace19.08.2021
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace57 595 Kč s DPH
Land Rover Discovery - odhlučnění
Odhlučnění vozu Land Rover Discovery. U prémiových vozů se často setkáváme s nespokojenými majiteli, kteří očekávali dostatečnou tovární zvukovou izolaci. Realita je však jiná a i přes vysoké pohodlí a technické vymoženosti Land Rover Discovery trpí na výrazný hluk od pneumatik, odpružení, motoru nebo aerodynamického hluku. Výrobce vozu neposkytl téměř žádnou ochranu proti vibracím a zvuková izolace je přítomna pouze v rámci čalounění podlahy. A tento velmi nedostačující stav rádi napravíme. Jelikož vozidlo je zcela nové a v záruce, majitel se obrátil na nás i z důvodu našich zkušeností a kvalitně odvedené práce, která nevyvolává námitky autorizovaného servisu. Klientův vůz tedy zůstává v záruce a vozidlo bude výrazně tišší, chráněné před tepelnými ztrátami a obecně pohodlnější. S náročným majitelem tohoto vozu jsme se dohodli na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, ve kterém používáme profesionální materiály z nejvyšší řady Comfortmat Expert. Zaměřili jsme se tedy na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Výsledkem je minimálně dvojnásobné snížení hluku v interiéru, které při dálniční rychlosti překoná hranici až 4 dB. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří i takto náročnou montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Než jsme se pustili do zlepšení akustického komfortu vozu Land Rover Discovery, demontovali jsme sedadla, čalounění podlahy, dveří a zavazadlového prostoru i většinu plastů a dekorací. To nám umožní podívat se, co se nachází na karoserii. Přesněji řečeno, že se tam nenachází žádná zvuková izolace. A díky tomu nás čeká spousta náročné práce.
V našich silách je změnit tento vůz k nepoznání a začínáme podlahou. Odhlučnění podlahy je nejdůležitějším prvkem celého odhlučnění vozu a to zejména kvůli výrazným vibracím i nízkofrekvenčnímu hluku. A právě proto u balíčku Premium Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Druhou vrstvu u balíčku Premium Plus nově tvoří Comfortmat Titan, nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu! Celková tloušťka 8 mm spolu se 4 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota. Materiál je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci. Titan nahrazuje 2 vrstvy odhlučnění, má i tepelně izolační funkci a je zcela voděodolný.
Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 8 mm. Celkem tedy téměř 12 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na fotografii můžete vidět i oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor. Ten je určený zejména na prostor pod zadními sedačkami, na dno zavazadlového prostoru a všude tam, kde je málo místa. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce a zároveň materiál, na který budeme v našich instalacích často spoléhat.
Fotografie první vrstvy odhlučnění zavazadlového prostoru se nám bohužel někam zatoulala, nicméně na dno kufru jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat D3 a na podběhy Comfortmat Extreme. Ve druhé vrstvě můžete vidět na dně kufru membránový materiál Comfortmat Raptor, tedy stejný materiál s účinností 30 dB jako pod zadními sedačkami. A konečně zadní podběhy jsme opatřili nejlepším z nejlepších, konkrétně Comfortmatem Titan.
Jelikož jsme nebyli spokojeni s pokrytím zadních podběhů z vnitřní strany zavazadlového prostoru, což se stává velmi výjimečně, rozhodli jsme se pro ošetření zadních podběhů i z vnější strany. Jako první vrstvu jsme aplikovali lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm a MLF 0,49 jednotek. Dark zamezí vibracím i nízkofrekvenčnímu hluku a my následně aplikujeme ještě druhou vrstvu.
Druhou vrstvou je opět Comfortmat Raptor, náš nový nejoblíbenější materiál. S tloušťkou pouhých 4 mm se skvěle pracuje, zcela odpadají problémy při složení interiéru i v těch nejméně dostupnějších oblastech a schopnost zvukové izolace 30 dB je pro účely dodatečného odhlučnění podběhů zcela dostačující.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění plastu a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme stejně jako na dveře polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave Expert.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tímto instalaci dokončujeme a brzy předáme vůz majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.