- Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert
- VozidloOpel Vivaro
- Datum realizace19.04.2021
- Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace56 998 Kč s DPH
Opel Vivaro - kompletní odhlučnění
Kompletní odhlučnění vozu Opel Vivaro. U tohoto užitkového vozu platí to samé jako u podobných vozidel této kategorie typu Mercedes-Benz Viano nebo VW T6. Tovární zvuková izolace prakticky neexistuje a také Vivaro trpí na vysoký hluk v interiéru. Uživatelé si nejvíce stěžují na hluk od vozovky, motoru, podběhů předních i zadních kol a díky své konstrukci i na výrazný i aerodynamický hluk. Pro nejlepší výsledek jsme zvolili kompletní odhlučnění všech oblastí vozu a aplikovali jsme výhradně materiály SGM z nejvyšší modelové řady Prime. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, střechu, boky, přední i zadní podběhy, torpédo a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru, abychom zabránili vrzání a skřípání plastů. Všechny zvolené materiály jsou i tepelně izolační a tento vůz je nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami a trochu jiným způsobem než u jiných vozů tohoto typu. Zejména zadní část je prostorově velmi stísněná a je nezbytné zvolit materiály s menší tloušťkou. Začínáme ale přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali antivibrační materiál SGM Onyx 4 o tloušťce 4 mm. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,47 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Onyx odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,47 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 2, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,34 jednotek při tloušťce 2 mm. Tyto parametry jsou pro tyto oblasti dostačující a my se pouštíme do druhé vrstvy odhlučnění.
Jako druhou vrstvu volíme membránový materiál SGM Barrier Mix se schopností zvukové izolace až 35 dB a jedná se tedy o nejúčinnější zvukově izolační materiál současnosti o tloušťce 6 mm. Barrier Mix zcela nahrazuje 2 vrstvy odhlučnění a proto již není nezbytné aplikovat třetí vrstvu, tak jak jste zvyklí z některých našich montáží.
Na zadní část podlahy aplikujeme v druhé vrstvě zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra s tloušťkou pouhých 6 mm a vysokou schopností zvukové izolace až 33 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. Zadní podběhy v tomto případě odhlučňujeme z vnější strany, protože nejsou kryty žádným čalouněním.
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,34 jednotek. Air střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
V rámci balíčku Expert volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,34 jednotek. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktor dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u bočních a pátých dveří.
Zadní podběhy odhlučňujeme z vnější strany vozu, abychom nenarušili design interiéru, jelikož zadní podběhy nejsou u tohoto modelu kryty čalouněním. V první vrstvě volíme vysoce účinný materiál SGM Onyx 4, který jsme použili i na přední část podlahy. Onyx zamezí vibracím i pronikání nízkofrekvenčního hluku, který produkují zejména pneumatiky.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál SGM Barrier Ultra, který již znáte z odhlučnění zadní části podlahy. Barrier Ultra spolu s první vrstvou odhlučnění zamezí hluku od pneumatik, je samozřejmě zcela voděodolný a neodlepí se po celou dobu životnosti vozu.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.