- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloAudi Q7
- Datum realizace30.07.2020
- Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace51 787 Kč s DPH
Audi Q7 - odhlučnění
Kompletní odhlučnění luxusního SUV Audi Q7 poslední generace. Možná to mnohé překvapí, ale i tak drahý vůz není z výroby adekvátně odhlučněn a i když se určitý způsob odhlučnění nacházel alespoň částečně na podlaze a zadních podbězích, je to samozřejmě nedostatečné. V rámci našeho nejúčinnějšího balíčku odhlučnění Premium Plus jsme tedy odhlučnili přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, torpédo a přední podběhy. Všechny hlavní oblasti vozu jsme odhlučnili membránovými materiály, které v současnosti znamenají nejúčinnější možnost odhlučnění vozu. Materiály Comfortmat mají i tepelně izolační funkci, což využijete jak v zimě, tak v létě. Tento vůz je extrémně náročný na rozložení a složení interiéru, je nutná maximální pečlivost a samozřejmě dlouhá praxe. Proto na autě pracují čtyři naši technici a odhlučnění tedy stihneme v rámci jednoho pracovního dne. Vzhledem k náročnosti odhlučnění tohoto typu vozu je doba strávená na autě navýšena o 5 hodin oproti standardním vozům.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Audi Q7 je jako všechny vozy Audi odhlučněná lépe než většina konkurenčních vozů. Přesto se jedná pouze o zvukově izolační vrstvu, která je součástí čalounění podlahy a podběhů a bodově aplikovaná ochrana proti vibracím. I proto se majitel tohoto vozu obrátil na nás, abychom zvukovou izolaci povznesli na zcela jinou úroveň.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme stejný materiál, pouze o tloušťce 3 mm.
Dark D4 i druhou a třetí vrstvu odhlučnění aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačními materiály v druhé a třetí vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace a velmi nízkou hmotností. Pro maximální účinnost odhlučnění podlahy bude na něj nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator. Do zadní části podlahy (pod zadními sedačkami) jsme aplikovali jako druhou vrstvu stejný materiál.
Poslední vrstvou na podlaze je membránový materiál Comfortmat Blockator. Podlaha je velmi náchylná nejen na vibrace, ale i na hluk o nízkých a středních frekvencích. 3 mm silná akustická membrána v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision, který jsme aplikovali ve druhé vrstvě, umožňuje dle testů snížit hluk až o 35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. To z této kombinace činí optimální variantu pro velmi efektivní odhlučnění podlahy.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium Plus stejný antivibrační materiál o tloušťce 3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Ze stejného důvodu volíme rozdílné materiály i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme stejným způsobem jako podlahu, tedy červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.