- Druh instalaceKompletní ozvučení s DSP procesorem a základní odhlučnění.
- VozidloBMW 3 (F30)
- Datum realizace22.10.2020
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace83 450 Kč s DPH
BMW 3 (F30) - ozvučení Audison a základní odhlučnění vozu
Fotoreportáž
Do vozidel značky BMW instalujeme zpravidla komponenty od renomovaného italského výrobce Audison, který nabízí nejpropracovanější a dle našich zkušeností s ostatními výrobci i zvukově nejkvalitnější řešení. Instalovat tedy budeme nové reproduktory do předních dveří, zadní reproduktory do stropu, centrální reproduktor a subwoofery, které jsou umístěné pod sedačkami řidiče a spolujezdce. Celá instalace je v duchu Plug & Play, tedy bez jakéhokoliv zásahu do původní elektroinstalace vozu. To je umožněno díky totožným konektorům, rozměru i tvaru reproduktorů Audison jako u těch továrních.
Důležitou součástí instalace je i osmikanálový zesilovač Audison s integrovaným DSP procesorem. Ne nadarmo získal tento zesilovač ocenění Best Product v kategorii In-Car Integration od prestižní organizace EISA. Díky 8 kanálům zvládne dopovat výkonem všechny výše uvedené reproduktory a příjemným bonusem je i špičkový zvuk, vysoký výkon díky luxusnější variantě zesilovače Forza, i kompaktní design. Dalším důležitým prvkem je unikátní kabeláž, která umožní zesilovač zapojit na tovární systém bez nutnosti jakékoliv úpravy, stačí zacvaknout konektor a užívat si skvělý zvuk.
První vrstvou při odhlučnění dveří je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Nové reproduktory Audison APBMW K4E mají stejný připojovací konektor, totožný rozměr, tvar a uchycení jako specifické tovární reproduktory BMW. Díky tomu perfektně padnou na originální místo a instalace tak trvá několik desítek minut. Rozdíl ve zvuku je však tisíc světelných let.
Podobná situace nastává i při instalaci výškových reproduktorů Audison s hedvábnou kalotou o průměru 25 mm. Opět můžete počítat se stejným rozměrem, uchycením i konektory a nic tedy nebrání pohodlné a čisté montáži. Vracíme zpět domeček na původní místo v A sloupku a zachováváme samozřejmě původní design interiéru.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Ačkoliv z fotografií neuslyšíte propastný rozdíl mezi reproduktory Audison a těmi továrními, můžete se podívat alespoň na rozdíl v jejich designu. Ten napoví i lajkovi, na které straně se nachází kvalita zvuku, špičkové zpracování i vysoký výkon.
Osmikanálový zesilovač Audison AP F8.9 Bit nám umožní výměnu i centrálního reproduktoru a pro tyto účely volíme komponentní reproduktor Audison APBMW K4C. Vše výše zmíněné platí i u této oblasti a montáž se nese v duchu Plug & Play. Po zakrytí originální mřížkou samozřejmě nedojde k žádnému narušení původního designu interiéru.
Dostáváme se k výměně subwooferů, které najdete pod předními sedačkami. Na fotografii opět můžete vidět zapojení na tovární kabeláž díky stejnému konektoru na subwooferu. Totožný s továrními subwoofery je samozřejmě i tvar a rozměr subwooferů Audison a nic tedy nebrání pohodlné instalaci bez jakéhokoliv zásahu do elektroinstalace vozu.
Subwoofery Audison disponují vysokým výkonem 150 W RMS, impedancí 4 Ohmy a nadstandardní citlivostí. Díky tomu je možné zapojení i na tovární autorádio, v tomto případě však zapojujeme na výkonný zesilovač. Ten při zapojení v můstku poskytuje výkon 130 W RMS na kanál, což je optimální hodnota pro subwoofer Audison. Ten vyniká i velmi kvalitním a přesným zvukem, který podtrhne zvuk nového ozvučení. Po zakrytí originální mřížkou zachováme samozřejmě původní design podlahy.
Další fází instalace je montáž zesilovače s integrovaným DSP procesorem, který dodá tolik potřebný výkon předním a zadním reproduktorů, i dvěma subwooferům. Na fotografii můžete vidět jeho zapojení na tovární kabeláž, které se také nese v duch plug & play. Stačí konektor s tovární kabeláží vycvaknout z originálního zesilovače a zapojit jej do zesilovače Audison. Vše opět bez jakýchkoliv úprav.
Nový zesilovač našel své umístění na dně zavazadlového prostoru, kde po zakrytí čalouněním kufru nebude vidět a nenaruší původní design interiéru. Jelikož se jedná o zesilovač digitální, tak nehrozí jeho přehřívání z důvodu uzavřeného prostoru.
Poslední fází instalace je detailní nastavení všech reproduktorů a subwooferů na DSP procesoru. V intuitivním programu nastavíme uspořádání reproduktorů, zmůstkování subwooferů pro vyšší výkon, propusti, časové korekce dle umístění reproduktorů nebo detailní ekvalizér. Výsledkem je vysoce kvalitní zvuk naladěný přímo pro daný vůz, který svou kvalitou a výkonem výrazně předčí i příplatkové ozvučení vyšší třídy od Harmann Kardon nebo Bang & Olufsen.
Nyní se věnujme zavazadlovému prostoru. Na dno aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Na podběhy pak lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyšším MLF o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik.
Na celý zavazadlový prostor aplikujeme stejný materiál jako na podlahu, konkrétně Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a zvukovou izolací až 32 dB. Tento dvouvrstvý membránový materiál s přehledem odfiltruje hluk o středních a vysokých frekvencí všech částí zavazadlového prostoru a umožní rapidní snížení hluku této oblasti.
Přední podběhy z vnější strany obvykle odhlučňujeme pouze tehdy, pokud nedojde k odhlučnění podlahy, v rámci kterého důkladně odhlučníme přední podběhy z vnitřní strany vozu. V tomto případě aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 na karoserii. Dark D4 odfiltruje vibrace i nízkofrekvenční hluk, který produkují pneumatiky.
Jelikož vozy BMW mají kobercové podběhy, aplikujeme druhou vrstvu taktéž na karoserii. Volíme vysoce účinný membránový materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB, který sníží pronikání hluku do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě absolutně voděodolný, nenasává vlhkost a samovolně se neodlepí po celou životnost vozu.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz