- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloBMW X1 (F48)
- Datum realizace03.11.2020
- Časová náročnost30 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace47 160 Kč s DPH
BMW X1 (F48) - odhlučnění
Odhlučnění vozidla BMW X1 (F48). Bez ohledu na to, jak kvalitní tento vůz bezpochyby je, v interiéru bohužel uslyšíte nepříjemný hluk díky nedostatečné zvukové izolaci. Vyšší akustické nepohodlí zaznamenává majitel tohoto německého SUV při jízdě rychostí nad 70 km/h, přičemž na kvalitě povrchu vozovky příliš nezáleží. Aby byla jízda v tomto voze co nejpříjemnější, obrátil se na nás majitel pro sjednání nápravy. A jelikož u vozů BMW jsou nejproblematičtější oblasti podlaha a přední a zadní podběhy, rozhodli jsme se na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, který zahrnuje odhlučnění právě těchto oblastí silnějšími a účinějšími materiály. Konkrétně tedy odhlučňujeme přední, zadní i páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, kapotu a přední i zadní podběhy z vnitřní části vozu. Tento vůz je velmi náročný na rozložení a složení interiéru, je nutná maximální pečlivost a samozřejmě dlouhá praxe. Vzhledem k náročnosti odhlučnění tohoto typu vozu je doba strávená na autě oproti standardním vozům navýšena, přesto instalaci zvládneme během jednoho pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a můžeme se podívat na tovární zvukovou izolaci. Ta na první pohled nevypadá tak špatně jako i jiných vozů a nechybí dokonce nadprůměrná ochrana proti vibracím, kterou najdete na podlaze i zadních podbězích. Vzhledem k chybějícím zvukově izolačním materiálům je však tovární odhlučnění nedostatečné a nás čeká spousta práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme stejný materiál, pouze o tloušťce 3 mm.
Dark D4 a následně Vision i Blockator aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačními materiály v druhé a třetí vrstvě o tloušťce 9 mm. Celkem tedy 13 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace a velmi nízkou hmotností. Pro maximální účinnost odhlučnění podlahy bude na něj nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator. Do zadní části podlahy (pod zadními sedačkami) jsme aplikovali jako druhou vrstvu totožný materiál a tato vrstva je již vzhledem k dispozicím tohoto vozu finální.
Poslední vrstvou na podlaze je membránový materiál Comfortmat Blockator. Podlaha je velmi náchylná nejen na vibrace, ale i na hluk o nízkých a středních frekvencích. 3 mm silná akustická membrána v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision, který jsme aplikovali ve druhé vrstvě, umožňuje dle testů snížit hluk až o 35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. To z této kombinace činí optimální variantu pro velmi efektivní odhlučnění podlahy.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium Plus stejný antivibrační materiál o tloušťce 3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Ze stejného důvodu volíme rozdílné materiály i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme stejným způsobem jako podlahu, tedy červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.