Aktivní subwoofer Eton RES 11
11", 200 W RMS, do rezervy
Více o produktu
Více o produktu
Aktivní subwoofer Eton RES 11
Malý, kulatý, výkonný a praktický - to jsou hlavní atributy nového aktivního subwooferu Eton RES 11. Velmi snadná montáž na místo rezervního kola. Hodnotně zpracovaná hliníková ozvučnice vypadá skvěle. Tento subwoofer schováte, nikdo o něm neví a hlavně dokáže velmi dobře dokreslit chybějící basy v autě.
Klíčové vlastnosti aktivního subwooferu Eton RES 11
- Hliníkové tělo.
- Hi input vstup s možností napojení přímo na originální autorádio.
- Dálkové ovládání je součástí balení.
- Kabelový set pro připojení je součástí balení.
Katalogové číslo | RES 11 |
Značka | Eton |
Odkazy | Test v časopise Car&Hifi (německy) |
RMS výkon subwooferuRMS výkon aktivního subwooferu je stálý výkon, který aktivní subwoofer dokáže zahrát dlouhodobě. Doporučujeme se řídit právě touto hodnotou. RMS výkon u aktivních subwooferů je brán jako RMS výkon integrovaného zesilovače, který je ve většině případů mírně poddimenzován, což zaručuje ochranu proti spálení subwooferu. | 200 W |
Maximální výkon subwooferuŠpičkovy výkon resp. Max. výkon, který dokáže aktivní subwoofer zahrát chvilkově (cca 0,5 s), například při úderu bicích nástrojů v nahrávce. Není to ale tak důležitý parametr, jako výkon RMS. | 320 W |
Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | D |
Průměr použitého subwooferuPrůměr subwooferu, který je instalován v aktivním boxu. | 275 mm (11") |
Frekvenční rozsahSchopnost zařízení reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší, resp. schopnost aktivního subwooferu věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost, neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktorových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 30 - 160 Hz |
High level vstupVysokoúrovňový vstup na aktivním subwooferu umožňuje zapojení přímo na reproduktory v autě bez dokupování externího high/low převodníku. Využití v případě montáže aktivního subwooferu na originální autorádio. | Ano |
Automatické zapínání a vypínáníTato funkce vám usnadní montáž a vyřeší problém s hledáním remote signálu, což bývá někdy problém u originálních autorádií. Aktivní subwoofer s funkcí Auto sense dokáže rozpoznat, že je aparatura v autě aktivní a sám se zapne. Užitečná a praktická funkce. | Ano |
Možnost otočení fázeFázový posun (Phase shift) je lineární elektronický oscilátor, který produkuje sinusový výstup. Skládá se z invertující části zesilovače jako je tranzistor. Zpětná vazba síť "posune" fázi na výstupu zesilovače o 180 stupňů na oscilační kmitočet a dá pozitivní zpětnou vazbu. Filtr Phase shift vytváří fázový posun, který se zvyšuje s rostoucí frekvencí. To se obvykle používá, když je dílčí montáž subwooferu s magnetem ven, nebo když dva zesilovače jsou externě propojeny. Phase Shift se také používá při aktivním zapojení reproduktorů, kde se nastavuje časový posun reproduktorů. Jde o to, aby subwoofer nehrál basy opožděně a z toho důvodu lepší zesilovače tuto možnost obrácení fáze nabízejí. | Ano |
Možnosti nastavení výhybkyObvykle se jedná o ladění LPF filtru na aktivním subwooferu. | Ano |
Kabeláž součástí baleníNěkteré aktivní subwoofery mají kompletní kabeláž součástí balení. V případě, že je v balení opravdu kompletní kabeláž na zapojení, označujeme parametr jako „ano“. Pokud kabeláž součástí není, je třeba ji zakoupit. | Ano |
Dálkové ovládání součástí baleníNěkteré modely aktivních subwooferů mají v balení i kabelové dálkové ovladače, které se na jedné straně zapojují do aktivního boxu a na straně druhé máte potenciometr, který si můžete libovolně umístit do kabiny. Obvyklé místo, kam se dálkový ovladač umísťuje, je prostor pod volantem. Výhodou je regulace výkonu, potažmo hlasitosti, v závislosti na podmínkách jízdy a rozpoložení posádky v autě. | Ano |
Ochranná mřížkaOchranná mřížky nebo tyčky, jako ochrana proti mechanickému poškození subwooferu. | Ano |
Rozměry aktivního subwooferu | 360 x 144,5 mm |
Hmotnost | 7,3 kg |
Komentáře k produktu
Hodnocení
Zeptejte se nás