Aktivní subwoofer Eton RES 6.5
6,5", 100 W RMS
Více o produktu
Více o produktu
Aktivní subwoofer Eton RES 6.5
Úsporný na místo, to je aktivní box do rezervy Eton RES 6.5. Ideální pro všechny, pro které je zachování prázdného kufru priorita. Kdo i přesto touží mít ve svém autě subwoofer, je toto skvělým řešením. Instalace je jednoduchá, subwoofer se dá kdykoliv snadno demontovat, což je ideální např. pro majitele aut na operativní leasing. Vestavěný 100 W zesilovač dodá subwooferu potřebnou kontrolu.
Klíčové vlastnosti aktivního subwooferu do rezervy Eton RES 6.5
- Možnost regulace fáze
- Dálkové ovládání v balení
- Hi input vstup pro zapojení na originální autorádio
- Kompletní napájecí kabeláž je součástí balení
Katalogové číslo | RES 6.5 |
Značka | Eton |
Odkazy | Oficiální webová prezentace Test v časopise Car&Hifi (německy) |
RMS výkon subwooferuRMS výkon aktivního subwooferu je stálý výkon, který aktivní subwoofer dokáže zahrát dlouhodobě. Doporučujeme se řídit právě touto hodnotou. RMS výkon u aktivních subwooferů je brán jako RMS výkon integrovaného zesilovače, který je ve většině případů mírně poddimenzován, což zaručuje ochranu proti spálení subwooferu. | 100 W |
Maximální výkon subwooferuŠpičkovy výkon resp. Max. výkon, který dokáže aktivní subwoofer zahrát chvilkově (cca 0,5 s), například při úderu bicích nástrojů v nahrávce. Není to ale tak důležitý parametr, jako výkon RMS. | 160 W |
Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | D |
Průměr použitého subwooferuPrůměr subwooferu, který je instalován v aktivním boxu. | 165 mm (6,5") |
Frekvenční rozsahSchopnost zařízení reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší, resp. schopnost aktivního subwooferu věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost, neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktorových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 50 - 100 Hz |
High level vstupVysokoúrovňový vstup na aktivním subwooferu umožňuje zapojení přímo na reproduktory v autě bez dokupování externího high/low převodníku. Využití v případě montáže aktivního subwooferu na originální autorádio. | Ano |
Automatické zapínání a vypínáníTato funkce vám usnadní montáž a vyřeší problém s hledáním remote signálu, což bývá někdy problém u originálních autorádií. Aktivní subwoofer s funkcí Auto sense dokáže rozpoznat, že je aparatura v autě aktivní a sám se zapne. Užitečná a praktická funkce. | Ano |
Možnost otočení fázeFázový posun (Phase shift) je lineární elektronický oscilátor, který produkuje sinusový výstup. Skládá se z invertující části zesilovače jako je tranzistor. Zpětná vazba síť "posune" fázi na výstupu zesilovače o 180 stupňů na oscilační kmitočet a dá pozitivní zpětnou vazbu. Filtr Phase shift vytváří fázový posun, který se zvyšuje s rostoucí frekvencí. To se obvykle používá, když je dílčí montáž subwooferu s magnetem ven, nebo když dva zesilovače jsou externě propojeny. Phase Shift se také používá při aktivním zapojení reproduktorů, kde se nastavuje časový posun reproduktorů. Jde o to, aby subwoofer nehrál basy opožděně a z toho důvodu lepší zesilovače tuto možnost obrácení fáze nabízejí. | Ano |
Možnosti nastavení výhybkyObvykle se jedná o ladění LPF filtru na aktivním subwooferu. | Ano |
Kabeláž součástí baleníNěkteré aktivní subwoofery mají kompletní kabeláž součástí balení. V případě, že je v balení opravdu kompletní kabeláž na zapojení, označujeme parametr jako „ano“. Pokud kabeláž součástí není, je třeba ji zakoupit. | Ano |
Dálkové ovládání součástí baleníNěkteré modely aktivních subwooferů mají v balení i kabelové dálkové ovladače, které se na jedné straně zapojují do aktivního boxu a na straně druhé máte potenciometr, který si můžete libovolně umístit do kabiny. Obvyklé místo, kam se dálkový ovladač umísťuje, je prostor pod volantem. Výhodou je regulace výkonu, potažmo hlasitosti, v závislosti na podmínkách jízdy a rozpoložení posádky v autě. | Ano |
Ochranná mřížkaOchranná mřížky nebo tyčky, jako ochrana proti mechanickému poškození subwooferu. | Ano |
Rozměry aktivního subwooferu | 270 x 69 mm |
Hmotnost | 4,8 kg |
Komentáře k produktu
Hodnocení
Zeptejte se nás