Ahifi působí na trhu již 18 let a pomalu se tedy blíží naše jubilejní výročí. Během této doby se povedlo z malého lokálního eshopu s produkty pro ozvučení automobilů vybudovat silnou a stabilní společnost působící nejen na českém trhu, ale i na Slovensku a v Maďarsku. Původní úzké zaměření jsme v průběhu času rozšířili o špičkové ozvučení a odhlučnění vozidel a také prodej autokosmetiky a autodoplňků. Ahifi je také oficiálním dovozcem více než 40 světových výrobců a své portfolio neustále rozšiřujeme. V loňském roce tak přišel první důležitý milník v naší historii a to stěhování do nových moderních prostorů brněnského CTParku, které nám umožnilo další rozvoj, rozšíření skladových zásob a služeb a také výrazné navýšení zaměstnanců. A již tehdy jsme začali přípravy na další důležitou změnu. Naše dosavadní logo je s námi spjato od založení Ahifi v roce 2005 a bylo tedy na čase přijít s logem novým, které odpovídá současným grafickým trendům a budoucímu zaměření Ahifi.
Jak naše nové logo vznikalo?
Dosavadní logo s námi bylo již 18 let a za tu dobu se toho samozřejmě hodně změnilo. A to nejen v samotném Ahifi, ale i v grafických trendech. Původní logo již bylo tak trochu "oldschool", svým designem odkazovalo pouze na téma ozvučení a bylo často obtížné jej využívat v nejrůznějších aplikacích. Cesta za novým logem byla poměrně dlouhá a to od výběru kvalitního grafického studia až po finální podobu loga. Jak to již obvykle bývá, tak za minimalistickým a zdánlivě jednoduchým výsledkem bývá často dlouhá a náročná práce. A přesně takové bylo zadání. Vytvořit minimalistické logo, které bude moderní nejen v dnešní době, ale i budoucnu. Dalším požadavkem bylo, aby nové logo fungovalo jako celek, ale i jako samostatný symbol "A". Bonusem by pak byl nenápadný odkaz na historii Ahifi a naše hlavní zaměření na zvuk a hudbu jako takovou. K naší radosti se zadání po mnoha měsících vývoje a ladění několika variant povedlo dosáhnout. Nové logo Ahifi se vyznačuje dominantním vizuálním prvkem symbolu A, který budeme využívat i samostatně a postupně se stane naším hlavním poznávacím znakem. Moderní provedení tohoto symbolu i celého loga vyznává jednoduché, čisté a přesné linie. Logo je snadno zapamatovatelné a svým pojetím plně koresponduje nejen s aktuálními trendy, ale i naší filozofií a novým designovým jazykem Ahifi. I přes jednoduché křivky nového loga s pracovním názvem Metronom se povedlo do něj implementovat i něco z hudebního světa. Symbol A byl totiž inspirován právě hudebním přístrojem metronom, jehož siluetu naznačuje, a to včetně kyvadla uzpůsobenému tomuto symbolu. Po jeho otočení na stranu navíc evokuje symbol "play" což může být dalším z jeho využití. Společně s logem představujeme také novou zelenou barvu s aktuálním trendy odstínem, který doplní zejména černá a bílá. Nové logo Ahifi je tedy na světě. Věříme, že splní svůj cíl a budeme stejně jako metronom i nadále udávat tempo svého oboru. A to minimálně 200 BPM!
Nové logo je jen začátkem...
Stěhováním do nových prostor jsme odstartovali novou éru Ahifi, které nové logo poskytuje další rozměr. V prvé řadě letos doufejme dokončíme naše sídlo. Brzy se můžete těšit na značení budovy, usilovně začínáme pracovat na naší prodejně, která nabrala zpoždění kvůli problémům s podložím, a čeká nás i stylový design montážní dílny a lounge pro naše zákazníky. Nové logo Ahifi je také základním prvkem chystaného redesignu eshopu v ultramoderním pojetí. Stejně jako naše dosavadní logo je i aktuální web již zastaralý a bohužel neodpovídá nejen současným trendům, ale ani našim potřebám a požadavkům. Vývoj webu je však velmi náročný a jeho dokončení očekáváme začátkem příštího roku a to samozřejmě i ve všech zahraničních mutacích. Ještě letos však bude spuštěná mezinárodní verze eshopu v angličině a plně se tak začneme soustředit na náročné zahraniční klienty, což je naším dalším důležitým cílem. V příštím roce se chystáme zaměřit na vybudování pobočky v Praze a čekají nás po Slovensku a Maďarsku i další zahraniční mutace. Nové logo a celý designový jazyk je také připraven pro vývoj a výrobu vlastních produktů a značek. Právě to je logickým vyústěním našeho vývoje a také perfekcionismu, který nás nutí nabízet jen ty nejkvalitnější produkty.
Děkujeme, že jste u toho s námi!
Razantní změny, jakou je bezpochyby výměna loga, jsou často nepopulárním krokem, který se setkává i s nepochopením a horlivými diskusemi. Pro rozvoj firmy je však tento krok nezbytný a spjatý s budoucím fungováním. O to více nás těší v drtivé většině příznivé reakce na naše nové logo na sociálních sítích. Víme, že bez vás, našich skvělých zákazníků, by nic z výše uvedeného nebylo nikdy možné. Proto velmi děkujeme za vaši přízeň a doufáme, že si na nové logo rychle zvyknete a budete i nadále součástí naší cesty.