Leštění kol a následné nanesení ochrany
Rozhodli jsme se, že se pustíme do malé renovace kol na vozidle Mini Cooperu S F56, který nejspíše často jezdil do kartáčové myčky. Pokusíme se vám ukázat, jak jsme při renovaci postupovali a na co je dobré se zaměřit při obnově lesku litých kol. Začínáme na tom pracovat - krok po kroku.1. Kola umyjeme šamponem
Začněte demontáží kola z auta a následném umytí kola z venkovní i vnitřní strany autošamponem, my používáme šetrný a voňavý Dodo Juice Born To Be Mild nebo Carbon Collective Lusso 2.0. Při manipulaci s kolem si dávejte pozor, aby vám kolo nedopatřením neujelo, když pracujete např. na mokré zámkové dlažbě, která může být kluzká. Kolo umývejte pokud to lze ve vodorovné poloze, pokud ho opřete o nějakou zeď, může se odkutálet a při nárazu poškrábat.2. Kola vyčístíme klidně čističem na motor
Před strojním leštěním kol je potřeba zbavit kola kontaminace. Na kolech je často "zapečený" brzdový prach. My na odstranění této špíny používáme čistič motoru Dodo Juice Release The Grease Engine Bay Cleaner/Degreaser Spray 500 ml, nebo biologicky odboutarelný velmi účinný čistič Bilt Hamber Surfex HD. Čistič nastříkejte a nechte chvíli působit. Následně pomocí chemicky odolného štětce, např. ValetPro štetec na kola s plastovou rukojetí, se snažte špínu odstranit. Poom tlakovým čističem opláchněte silným proudem vody. Pracujte ve stínu! Kolo vysušte nebo nechte vyschnout na sluníčku.3. Strojní leštění litých kol
Leštění kola vám zabere asi nejvíce času a učitě ho nebude dělat každý. Kola na Mini byla hodně poškrábaná od kartáčové myčky, a proto jsme vzali do ruky mini leštičku Rupes iBrid BigFoot Nano a cca. 4 hodiny jsme leštili jedno kolo k dokonalému výsledku. Lesk je po vyleštění přímo dechberoucí - černá barva si hraje se sluncem a vytváří dokonalé odlesky - krásný pohled. Pro práci s leštičkou Rupes a leštícími pastami Rupes je třeba mít ale už nějaké zkušenosti. Pokud se na toto leštění necítíte, nepouštějte se do toho. U členitého kola může hrozit riziko probroušení hrany. Pokud ale kolo nebudete a nechcete leštit strojově, nedosáhnete takového lesku.4. Vyčištění kola od zbytku leštící pasty
Po leštění na kole mohou zůstat zbytky leštící pasty. Před aplikací sealantu je dobré lak kola vyčistit čističem laku, např. Dodo Juice Lime Prime Lite. Nachystáte tak povrch kola k aplikaci vosku, sealantu na kola nebo keramické vrstvy.5. Nanesení ochrany na alu kola
Jakmile máme kolo připravené, umyté, vyčištěné, případně naleštěné a vysušené, můžeme začít aplikovat ochranu. Použijte klidně pěnový aplikátor Bilt Hamber App Pad a sealant nebo vosk naneste rovnoměrně v jemné vrstvě na celé kolo. My jsme použili sealant Poorboy's Wheel Sealant, který jsme nanesli jen na čelní stranu, ale pro dokonalý výsledek ho můžete nanést i na vnitřní část kola. Sealant setřete cca po 3-8 minutách, musí být na omak relativně suchý. Nanášejte vždy minimálně 2 vrstvy sealantu, a to v časovém rozestupu několika hodin. Na sleštění použijte mikrovláknovou utěrku s dlouhým vláknem, např. Dodo Juice Fantastic Fur Buffing Cloth. Sealant se velmi jednoduše nanáší a snadno se i stírá. Jeho nanesení a následné setření je otázkou chvilky. Pro dlouhou výdrž vosku / sealantu na kola nepoužívejte čističe na kola, ale jen samotný šampon.6. Aplikace vosku na pneumatiky
Nakonec aplikujeme vosk na čisté pneumatiky. Jakmile pneumatika vyschne, aplikujte vosk na pneumatiky Dodo Juice Tyromania. Nanášení je zcela jednoduché, stačí nabrat vosk na pěnový aplikátor a rovnoměrně nanést na celý obvod pneumatiky a nechat zaschnout.