Aktivní subwoofer ESB Audio HR 10 US
Více o produktu
- Využijte naši poradnu
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů
- Vyzkoušejte si produkt u nás na prodejně
Aktivní subwoofer ESB Audio HR 10 US
ESB Audio představuje aktivní subwoofer HR 10 US z nové základní modelové řady Harmony, která nabízí produkty s nadstandardním zvukem, příkladným zpracováním a nenápadnou instalací v interiéru automobilu. V ESB se zaměřili zejména na akustickou kvalitu a spolehlivost, aby i základní řada Harmony ctila vysoké standardy tohoto italského výrobce. Měnič subwooferu o průměru 200 mm (8") spolupracuje s integrovaným zesilovačem třídy AB o výkonu 130 W RMS. Moderní design a tloušťka 78 mm umožňuje bezproblémovou instalaci pod sedačku většiny dnešních vozidel. Subwoofer klame svým kompaktním tělem a překvapí vás bohatým a přesným podáním nízkých kmitočtů. Na šasi najdete ovládací panel s širokou škálou nastavení. Kromě gainu lze plynule regulovat také dolní pásmovou propust a zesílení basů (bass boost). Subwoofer umožňuje i změnu fáze a spolehnout se můžete na automatické zapnutí a vypnutí. Samozřejmostí je vysokoúrovňový vstup pro snadnou integraci na tovární systém a RCA nízkoúrovňové vstupy pro aftermarket zdroje. V balení najdete i kabelové dálkové ovládání pro snadné nastavení výkonu.
Modelová řada Harmony
Italská značka Harmony se zrodila v 80. letech spolu s prvními domácími reproduktory z produkce italského hi-end výrobce ESB Audio. Výroba automobilových reproduktorů začala v 90. letech širokou škálou produktů, které kombinovaly vysokou kvalitu zvuku a výrazně nižší cenu, než v případě produktů ESB Audio. A to bylo i hlavním posláním značky Harmony - poskytnout vysoký standard kvality zvuku s věrnou reprodukcí celého zvukového spektra, nadstandardní zpracování a to vše za dostupnější cenu. To samé platí i v současnosti, kdy se v ESB Audio rozhodli vytvořit novou produktovou řadu Harmony Blue Note a Hard Rock. A proč Blue Note? Tímto termínem v ESB Audio vzpomínají na dobu Blue Note Jazz z let 1930 až 1950. Jedná se o způsob jak propojit jméno audio produktů s důležitými momenty moderní hudební historie. Produkty s označením „Blue Note“ se vyznačují kvalitním zvukem bez zabarvení pro ničím nerušený poslech všech žánrů hudby. V rámci série Harmony najdete však také produkty "Hard Rock" s odlišným naladěním, bohatšími a hlubokými basy a vyšším výkonem. Série Harmony postupně nabídne širokou škálu produktů s cílem nabídnout kompletní řadu audio zařízení a vyhovět potřebám nejširší skupině hudebních nadšenců.
O značce ESB Audio
Historie ESB Audio spadá až do roku 1972, kdy byla oficiálně tato italská značka založena. ESB audio patří mezi nejslavnější výrobce reproduktorových soustav druhé poloviny 20. století a během své bohaté historie uvedli na trh spoustu inovativních technologií a mnoho high-end produktů z oblasti domácí audio techniky, které dosáhly obrovského celosvětového úspěchu. Na základě získaných zkušeností se v roce 1984 začali inženýři ESB zabývat výzkumem zaměřeným na optimalizaci zvuku v automobilovém prostředí a o dva roky později zahájili vyrobu prvních reproduktorů do auta. Díky velkému úspěchu se v ESB začali čím dál více zaměřovat na automobilový průmysl a jeho náročné výzvy. Car Audio začíná být fenoménem tehdejší doby a v roce 2005 byla založena ve městě Aprilia, kde ESB sídlí, škola zaměřená výhradně na ozvučení vozidel. Tehdy padlo i definitivní rozhodnutí opustit svět domácího audia a věnovat se výhradně ozvučení vozidel. V současnosti ESB spadá spolu s americkým výrobcem audiofilních zesilovačů a DSP procesorů Zapco pod italskou společnost Apex Group. V nabídce najdete několik modelových řad reproduktorů v čele se super high-end třípásmovým systémem Diecimila, který představuje pravděpodobně nejkvalitnější a nejdražší reproduktory do auta na dnešním trhu. A to je i hlavním posláním ESB audio. Vyrábět reproduktory nejvyšší kvality zaměřené na věrný zvuk, který umožní uživateli takovou reprodukci, jakou při tvorbě intepret zamýšlel. Přesně podle sloganu firmy "Just like live".
Katalogové číslo | ESB HR 10 US |
Značka | ESB Audio |
Odkazy | Oficiální webová prezentace |
RMS výkon subwooferuRMS výkon aktivního subwooferu je stálý výkon, který aktivní subwoofer dokáže zahrát dlouhodobě. Doporučujeme se řídit právě touto hodnotou. RMS výkon u aktivních subwooferů je brán jako RMS výkon integrovaného zesilovače, který je ve většině případů mírně poddimenzován, což zaručuje ochranu proti spálení subwooferu. | 130 W |
Maximální výkon subwooferuŠpičkovy výkon resp. Max. výkon, který dokáže aktivní subwoofer zahrát chvilkově (cca 0,5 s), například při úderu bicích nástrojů v nahrávce. Není to ale tak důležitý parametr, jako výkon RMS. | 260 W |
Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | AB |
Průměr použitého subwooferuPrůměr subwooferu, který je instalován v aktivním boxu. | 10" (250 mm) |
Frekvenční rozsahSchopnost zařízení reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší, resp. schopnost aktivního subwooferu věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost, neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktorových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 10 - 150 Hz |
Dolní pásmová propust (LPF) | 50 - 150 Hz |
High level vstupVysokoúrovňový vstup na aktivním subwooferu umožňuje zapojení přímo na reproduktory v autě bez dokupování externího high/low převodníku. Využití v případě montáže aktivního subwooferu na originální autorádio. | Ano |
Automatické zapínání a vypínáníTato funkce vám usnadní montáž a vyřeší problém s hledáním remote signálu, což bývá někdy problém u originálních autorádií. Aktivní subwoofer s funkcí Auto sense dokáže rozpoznat, že je aparatura v autě aktivní a sám se zapne. Užitečná a praktická funkce. | Ano |
Funkce Bass boostBass boost resp. zvýraznění basů. Touto funkcí lze zvýraznit samotné basy, při vysokém levelu bass boostu můžou reproduktory potažmo subwoofer už hodně zkreslovat a zvuk pak bude spíše horší než lepší. Doporučujeme tedy funkci "bass boost" používat s rozumem. | Ano |
Možnost otočení fázeFázový posun (Phase shift) je lineární elektronický oscilátor, který produkuje sinusový výstup. Skládá se z invertující části zesilovače jako je tranzistor. Zpětná vazba síť "posune" fázi na výstupu zesilovače o 180 stupňů na oscilační kmitočet a dá pozitivní zpětnou vazbu. Filtr Phase shift vytváří fázový posun, který se zvyšuje s rostoucí frekvencí. To se obvykle používá, když je dílčí montáž subwooferu s magnetem ven, nebo když dva zesilovače jsou externě propojeny. Phase Shift se také používá při aktivním zapojení reproduktorů, kde se nastavuje časový posun reproduktorů. Jde o to, aby subwoofer nehrál basy opožděně a z toho důvodu lepší zesilovače tuto možnost obrácení fáze nabízejí. | Ano |
Možnosti nastavení výhybkyObvykle se jedná o ladění LPF filtru na aktivním subwooferu. | Ano |
Kabeláž součástí baleníNěkteré aktivní subwoofery mají kompletní kabeláž součástí balení. V případě, že je v balení opravdu kompletní kabeláž na zapojení, označujeme parametr jako „ano“. Pokud kabeláž součástí není, je třeba ji zakoupit. | Ne |
Dálkové ovládání součástí baleníNěkteré modely aktivních subwooferů mají v balení i kabelové dálkové ovladače, které se na jedné straně zapojují do aktivního boxu a na straně druhé máte potenciometr, který si můžete libovolně umístit do kabiny. Obvyklé místo, kam se dálkový ovladač umísťuje, je prostor pod volantem. Výhodou je regulace výkonu, potažmo hlasitosti, v závislosti na podmínkách jízdy a rozpoložení posádky v autě. | Ano |
Ochranná mřížkaOchranná mřížky nebo tyčky, jako ochrana proti mechanickému poškození subwooferu. | Ano |
Z čeho je ozvučnice vyrobenaAktivní subwoofery mohou být vyrobeny z MDF desky, z tvrzeného plastu, z plechu, z hliníku nebo kombinací různých materiálů. | Hliník |
Rozměry aktivního subwooferu | 346 x 261 x 78 mm |