Druh instalaceOzvučení s DSP procesorem
VozidloPorsche 911 GT3
Datum realizace12.11.2024
Časová náročnost30 hodin (2 pracovní dny pro 2 techniky)
Cena instalace109 210 Kč s DPH
Porsche 911 GT3 - výměna továrního ozvučení
Fotoreportáž
Pro tuto instalaci jsme zvolili třípásmový systém Morel, jenž jsme zapojili na zesilovač s DSP procesorem Helix. Konkrétně se jednalo o středobasové reproduktory Morel řady Integration Performance o průměru 200 mm, které zaujmou vynikající dynamikou, přesným podáním nízkých kmitočtů, ale i ultra nízkou hmotností a montážní hloubkou díky inovativní typologii invertovaných neodymových magnetů. Ty jsme doplnili o špičkové středové a výškové reproduktory téhož výrobce, které bez úprav přesně padnou na tovární pozice.
Pro zajištění optimálních akustických podmínek pro středobasové reproduktory jsme dveře adekvátně vytlumili, mysleli jsme však na nízkou hmotnost materiálů. V první fázi jsme aplikovali antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně jsme zvolili Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. I přes vyšší tloušťku a excelentní účinnost materiál disponuje velmi nízkou hmotností, což je u těchto typů automobilů na místě.
Pouze za reproduktor následně lepíme akustický materiál, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem, což vede ke znatelnému zlepšení zvuku. Materiál je zcela voděodolný, nenasává vlhkost a díky extrémně přilnavé vrstvě nehrozí jeho odlepení.

Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Viper i na vnitřní plech dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory. Zejména jejich basová složka díky uzavření všech otvorů dozná podstatného zlepšení. Všimněte si také středobasových reproduktorů Morel s inovativní typologií invertovaných neodymových magnetů. Tato konstrukce umisťuje motor před membránu reproduktoru, což umožnilo navrhnout šasi s minimální montážní hloubkou, díky čemuž se vejde i tam, kam se jiné 8palcové woofery nevejdou.
Zajímavostí továrního ozvučení v tomto automobilu je středový reproduktor, který je totožný jako v případě ozvučení ve vozech BMW. Má tedy stejný rozměr membrány i specifické uchycení, které známe z modelů této automobilky. To nám umožnilo zvolit vynikající komponentní reproduktory Morel Reference určené pro automobily BMW, které konkurenční produkty válcují typickou kvalitou zvuku izraelského Morelu.
Plastové výplně dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál Comfortmat Soft Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Výškové reproduktory Morel MT450 z druhé nejvyšší řady Elate Carbon vás jednoduše ohromí. Přirozený, nezabarvený a neskutečně detailní zvuk, který můžete poslouchat celé hodiny bez známky únavy. To vše díky unikátní 28 mm kalotě Acuflex™ z průhledného hedvábí od společnosti Morel. Kompaktní rozměry navíc zajišťují pohodlnou instalaci na tovární pozice.
Nyní již fotografie umístění výškových reproduktorů, vše tedy zůstává na svém místě. Ostatně to bylo i požadavkem této instalace. Pozice není kvůli směrování samozřejmě optimální, nicméně díky důkladnému naladění na DSP procesoru si s tím dokážeme úspěšně poradit. Výsledku přispívá i zapojení v aktivním režimu každého reproduktoru zvlášť, takže můžeme lépe definovat pozici výškového reproduktoru.
Helix P Six DSP Ultimate. Jednoznačně zvukově nejkvalitnější zesilovač třídy D s integrovaným DSP procesorem na trhu, který přidává kromě skvělého softwaru také vysoký výkon a kompaktní rozměry. Díky nim a vysoké účinnosti nebylo problémem skrýt zesilovač do podlahy.
Na této fotografii můžete vidět pokročilou analýzu vstupního signálu, kterou provádíme před každým laděním zvuku. Díky této analýze zjistíme spoustu velice důležitých informací, například zda se pravý a levý signál při ekvalizaci shodují, případně jaké úpravy zvuku výrobce provedl. Analýzou vstupního signálu můžeme zjistit také časové korekce signálu nastavené výrobcem a all pass filtry. Taková analýza nám následně usnadní měření a nastavení akustické odezvy reproduktorů se správným časováním a fázováním.
To nejdůležitější se odehrává na konci instalace a to měření frekvenční odezvy reproduktorů s následným nastavením zvuku v softwaru DSP procesoru. Automobil není z hlediska akustiky zrovna optimálním prostředím. Je tedy důležité korigovat nejen nevhodnou lokaci reproduktorů, ale také pozici posluchače a všechny překážky po cestě zvuku do lidského ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem, materiál membrány i koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel, volant nebo palubní deska. Je tedy nezbytné změřit frekvenční odezvu každého reproduktoru a výsledky následně zapsat do programu DSP procesoru. K měření používáme kvalitní kalibrované mikrofony v kombinaci s profesionálním měřícím softwarem REW a jeho cílem je dosažení lineární frekvenční odezvy reproduktorů, což umožní i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás.
Na poslední fotografii vidíme 6 různých měření v jednom grafu. 2x výšky, 2x středy a 2x středobasy. Důležité je, aby levá a pravá strana byly akusticky co nejvíce shodné s tou druhou a poslední měření pak po správném časování a zfázování všech reproduktorů doplní chybějící část ve frekvenční charakteristice v oblasti výhybek. Tím získáme lineární frekvenční křivku.
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz