Druh instalaceNové ozvučení s DSP procesorem (náhrada Bose Sound System)
VozidloPorsche 911 GTS Cabriolet
Datum realizace10.04.2025
Časová náročnost41 hodin (3 pracovní dny pro 3 techniky)
Cena instalace157 663 Kč s DPH
Porsche 911 GTS Cabrio - nové ozvučení (náhrada Bose Sound System)
- Nové
Výměna továrního ozvučení Bose v automobilu Porsche 911 GTS Cabriolet. Náročný majitel tohoto krasavce si přál kromě burácení motoru vychutnávat i svou oblíbenou hudbu v odpovídající kvalitě, což mu tovární systém Bose bohužel neumožnil. V tomto projektu jsme se tedy zaměřili především na dosažení vysoké kvality zvuku, pokud možno s minimálními kompromisy. To ale prakticky znemožňuje tovární audio systém Bose, jehož součástí jsou pevně nastavené výhybky a další funkce komplikující získání kvalitního zvukového signálu. My se však výzev nebojíme a hledání řešení zajišťující nekompromisní zvuk je pro nás potěšením. Pro Porsche 911 jsme zajistili digitální integrační modul, který umožňuje nahradit tovární zesilovač Bose a poskytuje čistý signál pro zvuk audiofilní kvality, aniž by došlo k omezení jakýchkoliv funkcí původního systému. V rámci stanoveného rozpočtu jsme se rozhodli pro třípásmový reproduktorový systém složený ze špičkových komponentů nejvyšších modelových řad výrobců Morel a Gladen. Všechny komponenty jsme napojili na zesilovač Helix, který díky svým kompaktním rozměrům umístíme do podlahové části vozu. Na závěr instalace jsme provedli měření a pečlivé nastavení zvuku na DSP procesoru pro získání vysoce věrného zvuku, který je přizpůsoben jak řidiči, tak specifikům tohoto konkrétního vozu.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Pro Porsche 911 GTS jsme zvolili třípásmový reproduktorový systém složený ze špičkových komponentů uznávaných výrobců Morel a Gladen. Na fotografii vidíte středobasy Gladen z nejvyšší modelové řady Zeta a výškové reproduktory Morel Elate Carbon, které jsme doplnili o středové reproduktory téhož výrobce. Vše zapojeno na zesilovač s DSP procesorem Helix, ale o tom až později.
Věnujme se nejdříve instalaci středobasových reproduktorů Gladen. Vzhledem k jejich vysokému výkonu bylo nezbytné dveře důkladně vytlumit. K tomu jsme využili antivibrační materiál Comfortmat Atom Lite z řady Expert o tloušťce 2,7 mm, který plech zpevní, zamezí vibracím a přispěje k vylepšeným akustickým podmínkám pro reproduktory.
Pouze za reproduktor následně lepíme akustický materiál Comfortmat Tsunami, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem, což vede ke znatelnému zlepšení zvuku. Materiál je zcela voděodolný, nenasává vlhkost a díky extrémně přilnavé vrstvě nehrozí jeho odlepení.
Následně aplikujeme Comfortmat Atom Lite i na vnitřní plech dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí a k vytvoření pevné uzavřené ozvučnice pro reproduktory. Zejména jejich basová složka díky uzavření všech otvorů dozná podstatného zlepšení.
Středobasové reproduktory Gladen nejvyšší řady Zeta jsou na trhu krátce, ihned po nedávné první instalaci nás však uchvátily svým zvukem. Roky vývoje, nové technologie a prvotřídní materiály se naplno projevují v jejich zvukovém výkonu. Extrémně silný neodymový magnet, velká cívka, litý koš a papírová membrána o průměru 200 mm naznačují jejich potenciál pro věrný a dynamický zvuk, realita je však ještě zajímavější. V důkladně vytlumených dveří jsou schopny zahrát velmi nízko a takřka nahradit subwoofer, který v této instalaci kvůli minimálnímu prostoru chybí. Středobasy Zeta si s tím však poradí a k tomu přidávají příkladně věrný zvuk. Pro úspěšnou instalaci jsme na míru vozu upravili MDF podložky.
Výškové reproduktory Morel z druhé nejvyšší řady Elate Carbon jsou naší stálicí v pokročilých instalacích. Přirozený, nezabarvený a enormně detailní zvuk, který můžete poslouchat celé hodiny bez známky únavy. To vše díky unikátní 28 mm kalotě Acuflex™ z průhledného hedvábí od společnosti Morel. Kompaktní rozměry navíc zajišťují pohodlnou instalaci na tovární pozice.
Zajímavostí továrního ozvučení v tomto automobilu je středový reproduktor, který je totožný jako v případě ozvučení ve vozech BMW. Má tedy stejný rozměr membrány i specifické uchycení, které známe z modelů této automobilky. To nám umožnilo zvolit vynikající komponentní reproduktory Morel Reference určené pro automobily BMW, které konkurenční produkty válcují typickou kvalitou zvuku izraelského Morelu.
Ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra zajistí, že plasty namáhané vysokým výkonem reproduktorů nebudou vydávat žádné nečekané zvuky.
Plastové výplně dveří opatřujeme ještě poslední vrstvou, kterou je materiál Comfortmat Soft Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Helix P Six DSP Ultimate je prvotřídní zesilovač třídy D s integrovaným DSP procesorem, který přidává kromě skvělého softwaru také vysoký výkon a kompaktní rozměry. Díky nim a vysoké účinnosti nebylo problémem skrýt zesilovač do podlahy. Druhý zesilovač jsme přidali pro tovární subwoofer Bose, který jsme zachovali pro doplnění basové složky.
Tovární audio systém Bose, jehož součástí jsou pevně nastavené výhybky a další funkce komplikující získání kvalitního zvukového signálu prakticky znemožňuje instalaci v požadované kvalitě. Vše však řeší přidání digitálního integračního modulu, který umožňuje nahradit tovární zesilovač Bose a i díky optickému zapojení na hlavní jednotku poskytuje čistý signál pro zvuk audiofilní kvality, aniž by došlo k omezení jakýchkoliv funkcí původního systému.
Jak sami můžete vidět, vše je připojeno na tovární systém a není potřeba zasahovat do elektroinstalace vozu.
To nejdůležitější se odehrává na konci instalace a to měření frekvenční odezvy reproduktorů s následným nastavením zvuku v softwaru DSP procesoru. Automobil není z hlediska akustiky zrovna optimálním prostředím. Je tedy důležité korigovat nejen nevhodnou lokaci reproduktorů, ale také pozici posluchače a všechny překážky po cestě zvuku do lidského ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem, materiál membrány i koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel, volant nebo palubní deska. Je tedy nezbytné změřit frekvenční odezvu každého reproduktoru a výsledky následně zapsat do programu DSP procesoru. K měření používáme kvalitní kalibrované mikrofony v kombinaci s profesionálním měřícím softwarem REW a jeho cílem je dosažení lineární frekvenční odezvy reproduktorů, což umožní i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás.
Na poslední fotografii vidíme 6 různých měření v jednom grafu. 2x výšky, 2x středy a 2x středobasy. Důležité je, aby levá a pravá strana byly akusticky co nejvíce shodné s tou druhou a poslední měření pak po správném časování a zfázování všech reproduktorů doplní chybějící část ve frekvenční charakteristice v oblasti výhybek. Tím získáme lineární frekvenční křivku.
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz