- Druh instalaceInstalace zesilovače s DSP procesorem + měření a nastavení zvuku
- VozidloBMW 1 (F21)
- Datum realizace04.03.2022
- Časová náročnost9 hodin (1 pracovní den pro 1 technika)
- Cena instalace32 797 Kč s DPH
BMW 1 (F21) - instalace zesilovače s DSP procesorem
Instalace zesilovače s DSP procesorem Zapco do vozu BMW 1, včetně měření frekvenční odezvy reproduktorů a detailního nastavení zvuku na DSP procesoru. Majitel této krásné jedničky již měl ve voze nainstalovány reproduktory a subwoofery Audison, které pro své kvality nejčastěji instalujeme do vozů značky BMW. Instalaci zesilovače a finální nastavení zvuku však majitel již nechal na nás a udělal samozřejmě dobře. Jelikož požadavkem bylo získat z instalovaných komponentů možné maximum, nemohli jsme zvolit jiný zesilovač, než Zapco. Ten dodá zvoleným komponentům nejen dostatečný výkon, ale zejména bezkonkurenční zvuk, jaký umí snad jen Zapco. Na závěr instalace samozřejmě přišel čas na měření frekvenční odezvy všech reproduktorů a detailní nastavení zvuku na DSP procesoru. Pomocí kalibrovaného mikrofonu jsme změřili všechny nedostatky a překážky daného vozu a nastavili prostorovou korekci ekvalizéru pro každý reproduktor ve voze. Následně jsme nastavili časové korekce, úrovně, pásmové propusti a další možnosti, které nám umožní DSP procesor. Výsledkem je věrný zvuk šitý na míru daného vozu i pocit, že sedíte na živém koncertě přímo před interpretem.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Když jsme vybírali zesilovač pro tuto instalaci, byl zesilovač Zapco ST-6X DSP poměrně jasnou volbou. Analogová třída A/B spolu s vnitřními součástkami zaměřenými na sound quality zajišťují věrný a přirozený zvuk i obrovský dynamický rozsah, jaký umí snad jen Zapco. Výkon 6 x 100 W RMS umožní optimální zesílení pro středové a výškové reproduktory i subwoofery pod sedačkami.
Kabeláži se věnujeme s maximální pečlivostí a dbáme i na estetickou stránku instalace. Kabely připojujeme přes kabelové konektory a místo nevzhledného omotávání textilní páskou volíme kvalitní oplety a smršťovací bužírky.
I přes své velké rozměry se povedlo zesilovač Zapco umístit do levé bočnice zavazadlového prostoru a po zavření krytu bude zachován originální vzhled.
Nastává nejdůležitější část ozvučení vozu a tím je nastavení zvuku. Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit pomocí kalibrovaného mikrofonu všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem, materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Měříme tedy postupně frekvenční odezvu každého reproduktoru zvlášť a výsledky následně zapisujeme do programu DSP procesoru.
Na této fotografii jsou zobrazené uložené výsledky měření výškových a středobasových reproduktorů a samozřejmě i subwooferů pod sedačkami a v kufru. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru. Cílem měření je získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Na DSP procesoru nastavíme kromě ekvalizéru také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii. Výše můžete vidět výslednou EQ křivku levých předních reproduktorů a na této fotografii pravých. Můžete si všimnout zcela jiné křivky, která je následkem nedokonalého prostředí automobilu. Všechny tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a stejně postupujeme samozřejmě i u zadních reproduktorů a subwooferů. Proto je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz