- Druh instalaceOzvučení s měřením a nastavením zvuku na DSP procesoru
- VozidloHyundai i30 N
- Datum realizace21.03.2023
- Časová náročnost23 hodin (2 pracovní dny pro 2 techniky)
- Cena instalace106 426 Kč s DPH
Hyundai i30 N - nové ozvučení od Zapco a ESB Audio
Hyundai i30 N a zajímavý upgrade audio systému se zaměřením na vysokou kvalitu zvuku. V rámci daného rozpočtu jsme vybrali komponentní reproduktory italského výrobce ESB Audio modelové řady Cinquemila, které zaujmou zejména svým pokročilým zvukem, ale i příkladným zpracováním a použitím luxusních materiálů včele s karbonovými membránami středobasových i výškových reproduktorů. Reproduktory jsme zapojili v aktivním režimu na analogový sound quality zesilovač amerického výrobce Zapco, který se postará i o zadní reproduktory taktéž od ESB. O dynamiku nebude nikdy nouze díky aktivnímu subwooferu JL Audio, jenž dodá ozvučení důležitou porci nízkých kmitočtů. Na závěr samozřejmě přišel čas i na měření a nastavení zvuku na DSP procesoru. K tomu nám pomáhá profesionální měřící systém JL Audio Max s 5 mikrofony, který umožní změřit všechny nedostatky a překážky ve zvuku v interiéru daného vozu. Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru, zvuk detailně doladíme podle našich preferencí a následně nás čeká ještě finální úprava s naším klientem. Výsledkem úspěšného nastavení je vysoce kvalitní a věrný zvuk přizpůsobený řidiči i tomuto konkrétnímu vozu.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve se podívejme na komponenty, které budeme instalovat. Dvoupásmové reproduktory italského výrobce ESB Audio zapojíme v aktivním režimu na šestkanálový zesilovač Zapco a nakonec přijde na řadu i měření frekvenční odezvy reproduktorů a detailní nastavení na DSP procesoru Zapco.
Komponentní reproduktory ESB Audio 5.6K2 z modelové řady 5000 (Cinquemila) vynikají svým pokročilým zvukem, zpracováním a v neposlední řadě i designem. U série Cinquemila byly použity exkluzivní materiály, které umožní vysoké nároky inženýru ESB na špičkovou kvalitu zvuku. Za zmínku stojí zejména velmi tuhá a lehká kompozitní membrána středobasových i výškových reproduktorů vyztužená karbonovými vlákny. Reproduktory jsou jako stvořené pro dynamický zvuk bez zkreslení i ve vysokých hlasitostech, s mírným posunem k živé a rockové hudbě.
Detail výškových reproduktorů s neobvyklou kalotou vyztuženou karbonovými vlákny. Jejich hlavní charakteristikou je vysoce prostorový zvuk s extrémně nízkým zkreslením, bez tonálního zabarvení a bohatými detaily.
Pokud je v plánu kvalitní ozvučení automobilu, pak je instalace DSP procesoru a jeho profesionální nastavení nezbytnou součástí montáže. Tentokrát jsme zvolili procesor Zapco, který umožní detailní nastavení zvuku a disponuje vysoce kvalitními komponenty pro špičkové ozvučení. Propojení se zesilovačem téhož výrobce zajišťují kvalitní signálové kabely Gladen z vyšší řady Zero.
Podstatnou roli v ozvučení tohoto vozu hraje především zesilovač amerického výrobce Zapco. Analogová třída A/B a sound quality vnitřní součástky zajistí vysoce věrný zvuk, kterého by se s žádným digitálním zesilovačem nepovedlo dosáhnout. Zapco je vždy záruka nejvyšší kvality a právě tu v dnešní instalaci potřebujeme nejvíce. Úctyhodné rozměry zesilovače nám naštěstí nezabránily jeho instalaci do dvojitého dna zavazadlového prostoru. A to společně s DSP procesorem.
Nedílnou součástí každého kvalitního ozvučení je i subwoofer. Ten dokáže podtrhnout jeho kvalitu a dodat potřebnou dynamiku, která dodá ten správný drive pro rockové kopáky, klasické beaty, ale i instrumentální nástroje. V našich pokročilých instalacích nejčastěji najdete subwoofery JL Audio, které disponují velmi kvalitním podáním nízkých frekvencí a v tomto případě i kompaktními rozměry.
Pokračujeme instalací reproduktorů. Nejprve však aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten pohltí silné vibrace od reproduktorů a zpevní tenký plech dveří. Viper s akustickým ztrátovým činitelem 0,49 jednotek se pyšní nejlepším poměrem účinnosti a nízké hmotnosti na trhu a je optimálním řešením pro instalaci velmi výkonných reproduktorů. Materiál je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Pouze za reproduktor následně lepíme materiál Comfortmat Tsunami, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za basovým reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem. Detail, který přispěje k velmi kvalitnímu ozvučení tohoto automobilu.
Nyní se kromě další vrstvy odhlučnění podívejme i na krásnou membránu středobasových reproduktorů ESB Cinquemila. Kompozitní membrána vyztužená karbonovými vlákny vyniká nejen pevností, ale i příkladnou lehkostí. Karbonem byl vyztužen i ABS koš reproduktorů a pro jeho výrobu byly použity i ušlechtilé kovové díly obráběné na CNC stroji. Velká pozornost byla věnována i ventilaci a výkonným magnetům.
Plastové výplně dveří opatřujeme posledními dvěma vrstvami, konkrétně opět antivibračním materiálem Comfortmat Cobra a finálně materiálem pohlcujícím hluk Comfortmat Soft Wave. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Výškové reproduktory jsme umístili na jejich originální pozici v A-sloupku. Pozice není kvůli směrování samozřejmě optimální, nicméně díky extrémní prostorovosti těchto reproduktorů a důkladnému naladění na DSP procesoru, si s tím dokážeme úspěšně poradit. Výsledku přispívá i zapojení v aktivním režimu každého reproduktoru zvlášť, takže můžeme lépe definovat pozici výškového reproduktoru.
Při takovém typu ozvučení se zpravidla zaměřujeme pouze na přední reproduktory a pozici řidiče, v tomto případě jsme však instalovali i zadní reproduktory od ESB Audio. Zvuk jsme nastavili tak, aby reproduktory sloužily výhradně pro cestující na zadních sedačkách a neovlivňovaly poslech řidiče.
Nastává čas pro důkladné měření zvuku, které provádíme pomocí profesionálního měřícího systému JL Audio Max-Kit. Díky propracovanému systému s pěti kalibrovanými mikrofony umožní JL Audio Max-Kit s maximální přesností změřit frekvenční odezvu a fázi reproduktorů, zpoždění signálu i továrně nastavený zvuk. A to na úrovni, které nejde dosáhnout žádným obdobným způsobem, což se týká samozřejmě i toho nejcvičenějšího lidského ucha.
Na této fotografii jsou zobrazené uložené výsledky měření všech reproduktorů. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady i několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii, která zobrazuje výslednou ekvalizační křivku levých a pravých středobasových a výškových reproduktorů. U reproduktorů si můžete všimnout zcela odlišné křivky, která je výsledkem nedokonalého prostředí automobilu se všemi jeho překážkami po cestě zvuku. Všechny tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku. Jen díky tomuto postupu je možné i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout perfektních výsledků.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz