- Druh instalacekompletní ozvučení s DSP procesorem
- VozidloMercedes-Benz GLE
- Datum realizace19.10.2021
- Časová náročnost18 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace61 955 Kč s DPH
Mercedes-Benz GLE - kompletní ozvučení s DSP procesorem
Fotoreportáž
Pokud si do vozidel značky Mercedes-Benz chcete připlatit za kvalitnější ozvučení, je možné instalovat systém Burmester. Pro většinu zákazníků je však toto řešení velkým zklamáním, protože věhlasný německý výrobce tomuto ozvučení propůjčil snad jen logo na krásnou designovou mřížku. Kvalita reproduktorů bohužel nedostává svému jménu a už vůbec ne ceně vozu.
Do vozidel značky Mercedes-Benz instalujeme nejčastěji komponenty od italského výrobce Steg, který nabízí propracované řešení vysoké kvality. Instalovat tedy budeme nové reproduktory do předních a zadních dveří, centrální reproduktor a subwoofery, které jsou umístěné pod palubní deskou. Celá instalace je v duchu Plug & Play, tedy bez jakéhokoliv zásahu do původní elektroinstalace vozu. To je umožněno díky totožným konektorům, rozměru i tvaru reproduktorů Steg jako u těch továrních.
Nejzajímavější na reproduktorech Steg však není jejich tvar nebo uchycení, ale jejich pokročilý zvuk. V dané cenové kategorii se jedná o velmi kvalitní řešení s detailním a přesným zvukem bez zbytečného zabarvení. K tomu přispívají i keramické výškové reproduktory s kalotou o průměru 25 mm. Ne nadarmo jsou italové mistři v precizním zvuku, což se ukazuje i u těchto malých reproduktorů.
Důležitou součástí instalace je i osmikanálový zesilovač Steg s integrovaným DSP procesorem. Díky 8 kanálům zvládne dopovat výkonem všechny výše uvedené reproduktory a příjemným bonusem je i špičkový zvuk, vysoký výkon i kompaktní design. Dalším důležitým prvkem je unikátní kabeláž, která umožní zesilovač zapojit na tovární systém bez nutnosti jakékoliv úpravy, stačí zacvaknout konektor a užívat si skvělý zvuk.
Začínáme instalací reproduktorů do předních dveří. Jak můžete vidět na fotce, konektor u reproduktorů Steg je stejný jako u těch továrních. Proto využíváme původní kabeláž, která je dostatečně silná a nemusíme provádět žádné úpravy. Díky tomu nepřijdete o záruku o nového vozu a můžete reproduktory kdykoliv demontovat.
Podobná situace nastává i při instalaci výškových reproduktorů Steg s kalotou o průměru 25 mm. Opět můžete počítat se stejným rozměrem, uchycením i konektory a nic tedy nebrání pohodlné a čisté montáži. Vracíme zpět domeček na původní místo v A sloupku a zachováváme samozřejmě původní design interiéru.
U zadních reproduktorů postupujeme stejně, rozdíl je pouze v umístění výškového reproduktorů, který najdete také v plastovém obložení dveří.
Aby u nového ozvučení nedocházelo k žádnému rušení nepříjemnými zvuky jako je vrzání plastů, zpevnili jsme plastovou výplň dveří antivibračním materiálem Comfortmat z modelové řady Premium, který vyniká zejména velmi nízkou hmotností.
Následně jsme jako druhou vrstvu aplikovali Comfortmat Softwave. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Dostáváme se k výměně továrních subwooferů, které jsou u vozů Mercedes-Benz umístěny netradičně pod palubní deskou. I u subwooferu Burmester platí, že mají designově velmi povedenou mřížku, to je ale vše, co můžeme pochválit. Nepřesná a nevýrazná basová složka je spíše ostudou tohoto věhlasného jména.
Na straně řidiče i spolujezdce subwoofery měníme a jednoduchá plug & play instalace platí i zde díky stejným rozměrům, tvaru i konektorům jako v případě továrních subwooferů. Hlavní rozdíl nastane nejen v kvalitě zvuku, ale i ve výrazně vyšším výkonu.
Finišujeme a pouštíme se do instalace šestikanálového zesilovače s integrovaným DSP procesorem, který dodá tolik potřebný výkon předním, zadním i centrálnímu reproduktoru a také dvěma subwooferům. Na zesilovači následně díky DSP procesoru detailně nastavíme zvuk.
Nový zesilovač našel své umístění na boku zavazadlového prostoru, kde po zakrytí čalouněním kufru nebude vidět a nenaruší původní design interiéru. Jelikož se jedná o zesilovač digitální, tak nehrozí jeho přehřívání z důvodu uzavřeného prostoru.
Nastává nejdůležitější část ozvučení a tím je nastavení zvuku. Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit pomocí kalibrovaného mikrofonu všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou EQ křivku ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem nebo materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Po měření nastavíme pro každý reproduktor v autě prostorovou korekci ekvalizéru. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru. Cílem měření je získat plochou odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Výsledná křivka může být samozřejmě před předáním vozu mírně upravená dle požadavků zákazníka. Na DSP procesoru nastavíme kromě ekvalizéru také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii. Výše můžete vidět výslednou EQ křivku levých předních reproduktorů a na této fotografii těch pravých. Můžete si všimnout zcela jiné charakteristiky zejména ve frekvencích od 500 do 1500 Hz. Jedná se tedy o názornou ukázku toho, jak se mění zvuk, který slyšíme v nedokonalém prostoru auta. Všechny tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a stejně postupujeme samozřejmě i u zadních reproduktorů a subwooferů. Proto je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz