Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert
VozidloMercedes-Benz Vito
Datum realizace15.08.2021
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace56 937 Kč s DPH
Mercedes-Benz Vito - odhlučnění
Odhlučnění vozu Mercedes-Benz Vito, tentokrát v rámci našeho balíčku Expert. Tento oblíbený minivan je jako stvořený pro cestování s rodinou i například firemní klientelou. Nedostatečná protihluková izolace však dokáže rozladit všechny cestující, protože výrazný hluk přichází snad ze všech stran. Ačkoliv se jedná o vůz vyšší třídy, při jízdě je slyšet nepříjemný hluk od motoru, kol, vozovky i aerodynamický hluk. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Expert, který zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, střechu, přední u zadní podběhy ze strany vozu, kapotu a torpédo. U tak velkého vozu je cena balíčku navýšena, protože jsme na vozu strávili více času a spotřebovali větší počet kusů materiálů. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/03_69.jpg)
Vozidlo je kompletně odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Respektive není co ukazovat, zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na veškerý druh hluku. Vypadá to, jako by výrobce na zvukovou izolaci úplně zapomněl. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_58.jpg)
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Na přední a zadní část však aplikujeme rozdílné materiály. Je to z toho důvodu, že Mercedes-Benz Vito má v přední části podlahy tunel s převodovkou a tato oblast je velmi zatížena vibracemi i hlukem. Proto volíme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Atom o tloušťce 4 mm a velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/06_56.jpg)
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_39.jpg)
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Atom. Tloušťka 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme v první vrstvě u balíčku Expert velmi lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_40.jpg)
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku. Důkladně zamezíme tak i hluku od pneumatik, který proniká přes přední podběhy.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_41.jpg)
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu a díky tomu dosahuje účinnosti až 30 dB. A díky tomu náleží Raptoru titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na trhu o této tloušťce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10_60.jpg)
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a účinnosti 32 dB. Blockshot odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_70.jpg)
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_65.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15_55.jpg)
V rámci balíčku Expert volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_55.jpg)
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_56.jpg)
U většiny vozidel aplikujeme jako třetí vrstvu opět antivibrační materiál na vnější plech dveří. U tohoto vozu je však na těchto místech pevný a velmi reliéfní ABS plast, na který je zcela zbytečné aplikovat antivibrační materiál. Proto pokračujeme poslední vrstvou na dveřní vyplně a tou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/19_36.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/20_42.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/21_79.jpg)
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/22_64.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/23_54.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/24_42.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.