Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium (+ torpédo)
VozidloMercedes-Benz X-Class (X350d)
Datum realizace03.02.2021
Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
Cena instalace40 175 Kč s DPH
Mercedes-Benz X-Class (X350d) - odhlučnění
Odhlučnění vozu Mercedes-Benz nové třídy X. Tento zajímavý a sebevědomě vypadající pracovní vůz je přímým konkurentem zejména oblíbeného VW Amarok a to včetně motorizace. Na své si tedy přijdou milovníci šestiválce, bohužel to však nebude ten jediný zvuk, který si v kabině užijí. Ani nový X350d svou prémiovou a luxusnější třídu vůbec nereprezentuje co se týče protihlukové izolace. Poslední dobou vnímáme trend, že i majitelé užitkových vozidel se chtějí cítit jako v osobním voze a to zejména u vyšší třídy. Bohužel automobilky na tuto situaci vůbec nemyslí a i tento konkrétní model je toho perfektním příkladem. Tovární odhlučnění vozu je prakticky nulové a proto se na nás jeho majitel obrátil s žádostí o nápravu. Výzvu jsme samozřejmě přijali a pustili se do práce. Konkrétně jsme odhlučnili přední a zadní dveře, podlahu, zadní část vozu, přední podběhy, torpédo a kapotu. Na voze pracovali 3 naši technici zároveň a montáž jsme tedy stihli během 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202102_.jpg)
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202104_-_odhlucneni_mercedes-benz_x350d_.jpg)
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme stejný materiál, pouze o tloušťce 3 mm.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202105_.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami a zadní stěnu vozu aplikujeme stejný materiál ze série Dark, pouze o tloušťce 3 mm a nižším MLF 0,41 jednotek. To jsou však hodnoty naprosto dostačují pro odfiltrování vibrací těchto oblastí.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202106_-_odhlucneni_mercedes-benz_x350d_.jpg)
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Blockshot odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. První i druhou vrstvu lepíme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačními materiály v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm špičkové zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202109_.jpg)
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202110_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202111_.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202112_.jpg)
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202115_.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202116_.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorx350d_3.2_.202117_.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.