- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium a výměna reproduktorů
- VozidloMercedes-Benz A-Class (W169)
- Datum realizace22.07.2021
- Časová náročnost30 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace51 504 Kč s DPH
Mercedes-Benz A-Class - odhlučnění a výměna reproduktorů
Fotoreportáž
Odhlučnění začínáme pečlivou demontáží interiéru vozu Mercedes-Benz A-Class. Naším úkolem v této fázi instalace je osvobodit všechny oblasti citlivé na hluk, aniž bychom cokoli poškodili. Máme však podezření, že výrobce jednoduše zapomněl na možnost odhlučnění automobilu, protože zde chybí jakákoliv ochrana proti vibracím i kvalitnější zvuková izolace. Nechme ale všechny úvahy na později a pusťme se do práce.
Konstrukce tohoto vozu je opravdu velmi netypická, na podlaze i kufru najdete zdvojené plechy, které ovšem nejsou vůbec chráněné a šíří se jimi vibrace i hluk. Pro odhlučnění jsme zvolili individuálně upravený balíček Premium, u kterého jsme oproti běžným instalacím museli zvolit tenčí antivibrační materiály a v případě podlahy i účinnější. Je to z důvodu velmi malého prostoru mezi karoserií a čalouněním u tohoto vozu.
Na podlaze můžete vidět novinku od společnosti Comfortmat pro letošní sezónu a to antivibrační materiál Comfortmat Extreme z nejvyšší série Expert. Doposud jsme při odhlučnění podlahy jako první vrstvu nejčastěji aplikovali antivibrační materiál Comfortmat z řady Dark o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. To jsou samozřejmě excelentní hodnoty, které nemají na českém trhu s odhlučněním obdoby. V dnešní instalaci vám však ukážeme Comfortmat Extreme, který budeme používat u našich nejúčinnějších instalací odhlučnění.
Comfortmat Extreme je nejúčinnější antivibrační materiál z profesionální řady Expert společnosti Comfortmat a zároveň nejúčinnější antivibrační materiál na světě o tloušťce do 4 mm. Akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,63 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Extreme je složen ze dvou odlišných tmelů oddělených hliníkovou folií, kterou najdete i na vrchní straně materiálu. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenký membránový materiál Comfortmat Raptor o tloušťce pouhých 4 mm, přitom účinností až 30 dB.
Podobným způsobem odhlučňujeme i zavazadlový prostor. Také dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35. Ten nejen absorbuje vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast. Silnější antivibrační materiál u tohoto vozu není možné použít, abychom zajistili bezproblémové složení interiéru.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Ten disponuje tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. To je zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
V rámci odhlučnění jsme vyměnili i tovární reproduktory ve předních dveřích. Volba padla na nové komponentní reproduktory italského výrobce Hertz z vylepšené modelové řady Dieci v limitované edici. 165 mm V-cone® membrána středobasu spolu s novými výškovými reproduktory vyrobenými z kombinace hedvábí a bavlny umožní velmi kvalitní a detailní zvuk a díky citlivosti 93 db i možnost bezproblémového zapojení na tovární autorádio.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup jsme zvolili i u zadních dveří tohoto vozu.
Jelikož si majitel stěžoval na velmi výrazný hluk od pneumatik a přál si odhlučnit podběhy i z vnější strany vozu, aplikovali jsme na karoserii i z vnější strany antivibrační materiál Comfortmat Dark D4, který dodatečně sníží vibrace i nízkofrekvenční hluk. Běžně již takto odhlučnění této oblasti nezdvojujeme, ale vzhledem k umístění elektroniky v přední části podlahy a špatnému přístupu k zadním podběhům, jsme se pro tuto aplikaci rozhodli.
Na plastové podběhy jsme vybrali opět Comfortmat Raptor, který je ideální variantou pro odhlučnění podběhů díky své tloušťce 4 mm a přitom účinnosti 30 dB. Materiál je samozřejmě zcela voděodolný a nenasaje ani kapku vlhkosti. Raptor dodatečně sníží hluk od pneumatik i poletujících kamínků. Podobný postup nás čekal i u zadních podběhů.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty.
Originální kryt kapoty u tohoto vozu chyběl a majitel si nepřál přelepit celou kapotu, proto jsme aplikovali jako druhou vrstvu zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene přímo na antivibrační materiál. Tímto jsme instalaci dokončili a s vozem odjíždíme na parkovací místo určené k předání zákazníkovi.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.