- Druh instalaceOdhlučnění dveří, kufru, podběhů a kapoty
- VozidloŠkoda Octavia 3
- Datum realizace09.10.2020
- Časová náročnost17 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace29 369 Kč s DPH
Škoda Octavia 3 - odhlučnění dveří, kufru, podběhů a kapoty
Základní odhlučnění vozu Škoda Octavia třetí generace. I tento model mladoboleslavské značky trpí zejména na hluk od předních a zadních pneumatik a okolní silniční hluk. Se zákazníkem jsme se domluvili na základním odhlučnění, v rámci kterého se zaměříme na přední a zadní dveře, přední podběhy, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů a kapotu. Vynechání podlahy sice našim zákazníkům nedoporučujeme, vždy se však snažíme najít řešení, které bude kompromisem mezi cenou, účinností a samozřejmě i hmotností. Podlaha se dá navíc v budoucnu kdykoliv dodělat. Všechny zvolené oblasti odhlučňujeme prémiovými membránovými materiály Comfortmat a montáž samozřejmě stihneme během jednoho pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Začínáme zavazadlovým prostorem a jelikož si zákazník stěžoval zejména na hluk ze zadní části, musíme postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Ten nejen absorbuje vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme stejný antivibrační materiál o tloušťce 2,3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Na dno kufru aplikujeme ve druhé vrstvě lehký membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Integra se schopností zvukové izolace až 28 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
Na vnější plech dveří volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Majitel tohoto vozidla si stěžoval na hluk i od předních kol a ten mají na svědomí především pneumatiky. Silný nízkofrekvenční hluk od předních kol jsme schopni účinně snížit pomocí antivibračního materiálu Comfortmat z modelové řady Premium Dark o síle 4 mm. Ten si poradí nejen s vibracemi, ale i s hlukem o nejnižších frekvencích.
O střední a vysoké frekvence se následně postará vícevrstvý materiál Comfortmat Blockshot, který i díky protihlukové membráně umožňuje zvukovou izolaci až 32 dB. Blockshot lepíme na plastové podběhy, čímž snížíme hluk od pneumatik, vody i létajících kamínků.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz