Zesilovač Zapco Z-150.6 SP
Více o produktu
- Využijte naši poradnu
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů
- Vyzkoušejte si produkt u nás na prodejně
Zesilovač Zapco Z-150.6 SP
Když Zapco v roce 2011 představilo zesilovače modelové řady Z, odezva byla až neuvěřitelná. Dle expertů to byly dokonce nejlepší zesilovače Zapco všech dob. S řadou Z-SP nyní přichází čtyři nové modelové řady Zapco Competition, konkrétně Z-AP, zmíněná Z-SP a dále Z-II a ZX. Všechny zesilovače jsou založené na legendární sérii Z, jejich specifikace se nemění, ale každá nová řada je upravena pro konkrétní účel. Zesilovače Z-SP jsou soutěžní zesilovače Super power nebo Street power. Tato řada vychází z potřeby vybavit vozy, které soutěží v nové kategorii zvané "Street Challenge", v některých soutěžích nazývaná "Street Demo". U zesilovačů je tedy nezbytný velmi vysoký výkon, protože auta jsou vystavena na ulici nebo veřejných prostranstvích, s otevřenými dveřmi a hlasitostí nastavenou na maximum. Pokud tedy požadujete vysoký výkon a zároveň excelentní kvalitu zvuku, jsou zesilovače řady Z-SP ideální volbou.
Hlavní funkce zesilovače Zapco Z-150.6 SP
- 6kanálový "Street power" zesilovač třídy A/B
- Stabilní do 2 Ω, v můstku do 4 Ω
- Pozlacené RCA konektory ve stylu Tiffany
- Plynulé ovládání vstupního výkonu
- FULL / HP / LP elektronická výhybka
- Integrované aktivní chlazení
- Dutinkové vstupní terminály
- Plynule nastavitelný bass boost
- Plynule nastavitelný subsonic filtr
- Možnost dálkového ovládání
Důležité vlastnosti zesilovačů Zapco Z-SP
Tato řada je určená pro majitelé vozů, kteří soutěží v kategorii zvané "Street Challenge", v některých soutěžích nazývaná "Street Demo". Nebo prostě pro všechny, kteří chtějí poslouchat hudbu dlouhé hodiny na maximální výkon. Sestavení takového zesilovače je náročnější na odolnost komponentů, protože se vytváří více tepla než u audiofilních zesilovačů, a to zejména z důvodu vysokého výkonu a nepřetržitého provozu. Zesilovače musí produkovat nejvyšší možnou hlasitost při zachování velmi čistého zvuku. Aby bylo dosaženo těchto cílů, bylo nezbytné vyvinout nový systém chlazení vzduchu uvnitř zesilovače s vnitřními žebry chladiče a přidat ventilátory, které odvádějí teplo pryč. To však byla jen polovina úspěchu. Povedlo se najít nový high-tech materiál pro izolaci výstupních tranzistorů, který dokáže odvádět teplo ze zesilovače mnohem rychleji, než standardní izolátory. Nyní tedy Zapco představuje zesilovače, které můžete nastavit na plnou hlasitost a hrát celý den. A s několika vylepšeními v obvodech získáte i výhybky, přepínač rozsahu pro přesný výběr dělící frekvence, subsonic filtr, bandpass filtr, variabilní gain, pomocný RCA výstup i volitelné dálkové ovládání. Ve většině zesilovačích vám všechny tyto ovládací prvky předzesilovače poskytují více všestrannosti, ale také vás okrádají o kvalitu signálu. To však nehrozí u zesilovačů Zapco. I se všemi těmito funkcemi získáte přes 103 dB odstupu signálu od šumu, méně než 0,1 % THD a větší než 60 dB odstup kanálů. Zesilovače Z-SP získají navíc 10% nárust výkonu díky zvýšené tepelné účinnosti, která snižuje "de-rating" výstupních zařízení. Rychlý přehled jedinečných funkcí zesilovačů Z-SP:
- Chladicí ventilátory s tepelnou regulací otáček.
- Izolace účinnější až o 70% pro rychlejší odvod tepla.
- RCA konektory s extra silným pokovením napájené přímo na PCB (desku plošných spojů).
- Nový operační zesilovač s nižším šumem než současné zesilovače LX.
- Kondenzátory s nižším vnitřním odporem a nižší indukčností (až nyní se objevují v zesilovačích LX).
- Bass boost, který je mimo okruh, pokud je nastavený na hodnotu 0.
- Vlastní štítek s modelem a sériovým číslem vyjadřující exkluzivitu této série.
O zesilovačích Zapco
Zapco je nejstarší high-endovou značkou car audio na světě, která se specializuje na špičkové zesilovače a DSP procesory do auta. Společnost byla založena v USA již v roce 1974 a od té doby sbírá jedno ocenění za druhým. A to jak od prestižních organizací, které hodnotí kvalitu produktů a inovací, tak i na celosvětových soutěžích zaměřených zejména na sound quality. Zesilovače Zapco představují audiofilní kvalitu bez kompromisů, definují standard kvality a stanovují kritéria, podle kterých jsou posuzované ostatní produkty v tomto odvětví. Ve společnosti Zapco již přes 45 let neustále hledají inovativní způsoby, jak přinést lepší zvuk do automobilového prostředí, a tato neúnavná snaha o absolutní kvalitu zvuku přináší stále nové technologie a high-end produkty. Ptáte se proč? Protože nic jiného nemůže chytit za duši a vehnat slzy do očí tak jako hudba. Díky hudbě můžete tančit pro radost....., ze všech druhů umění má právě hudba nejsilnější a okamžitý účinek na vaše tělo a mysl. Reprodukce hudby v celé její kráse a její jemnosti si nezaslouží nic menšího, než největší úsilí všech zaměstnanců společnosti Zapco. A také proto, že na hudbě záleží!
Katalogové číslo | Z-150.6 SP |
Značka | Zapco |
Odkazy | Oficiální webová prezentace (anglicky) |
Počet kanálů zesilovačeZesilovače se rozdělují na: - Monobloky - 2kanálové - 3kanálové - 4kanálové - 5kanálové - 6kanálové - více kanálové Každý kanál slouží na napájení jednoho reproduktoru u koaxialního typu, popř. jedné strany, pokud se jedná o komponentní reproduktory. Zesilovače typu monoblok se používají hlavně na subwoofery. 2kanálové jsou vhodné jak na subwoofery, tak například na přední pár reproduktorů v autě. 3kanálové se používá na přední nebo zadní reproduktory + subwoofer. 4kanálové se používají na přední + zadní reproduktory nebo 1 pár reproduktorů + subwoofer. 6 nebo 5kanálové se používají na 2 páry reproduktorů + subwoofer, nejčastěji. Můstkování znamená zapojení zesilovače do můstku, kdy se použije + pól z jednoho kanálu a - pól z druhého kanálu. Ve většině případů to bývá na zesilovači znázorněné jako "BRIDGED". | 6 |
Energetická třída zesilovačeZesilovače se rozdělují na dvě základní třídy: analogové a digitální. Analogové zesilovače (A/B) mají vyšší nároky na spotřebu, ale mají obvykle přirozenější zvuk. Digitální zesilovače (D) mají výrazně nižší spotřebu a vyšší účinnost, ale zvuk nemusí být tak věrný jako u klasických analogových zesilovačů. | A/B |
RMS výkon na 4 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 4 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 6 x 165 / 3 x 550 W |
RMS výkon na 2 ΩRMS výkon při zatížení reproduktorů nebo subwooferu na 2 Ω. RMS výkon je stálý výkon zesilovače a je to jeden z nejdůležitějších parametrů při výběru zesilovače. | 6 x 275 W |
Dolní pásmová propust (LPF)LPF / LP resp. "low pass filter" nabízí možnost nastavení zesilovače pomocí potenciometru tak, aby spodní pásmo hrálo jen frekvence v určitém pásmu, které potřebujete. Tento filtr se používá k nastavení frekvenčního rozsahu pro subwoofer, z důvodu aby nedocházelo k jeho přetěžování nebo zkreslení zvuku. Příklad: Zesilovače mají nejčastěji LPF od 20 do 300 Hz. Doporučujeme nastavovat tento potenciometr v rozmezí 45-80 Hz. | 50 - 3000 Hz |
Horní pásmová propust (HPF)HPF / HP resp. "hi pass filter" nabízí možnost nastavení zesilovače pomocí potenciometru tak, aby střední, případně středobasové a výškové frekvence hrály od určité frekvence směrem nahoru. Příklad: Zesilovače mají nejčastěji HPF od 40 do 300 Hz. Pokud nastavíme na potenciometru hodnotu cca. 150 Hz, budou zvuk ořezán tak, že bude hrát frekvence od 150 Hz až po maximální horní hranici celého frekvenčního rozsahu zesilovače, třeba až 20.000 Hz. Doporučujeme nastavovat tento potenciometr v rozmezí 80-160 Hz. Díky této možnosti nastavení snesou reproduktory vyšší výkon, jelikož je nebudete přetěžovat basy ve spodním frekvenčním pásmu. | 50 - 3000 Hz |
Frekvenční rozsahSchopnost zesilovače reprodukovat signál od nejnižšího kmitočtu po nejvyšší = věrně reprodukovat zvuk v konkrétním frekvenčním pásmu. Odborně: V oblasti kmitočtů od 40 až po 16 000 Hz se vyskytuje převážná většina základních i alikvótních (harmonických) tónů všech hudebních nástrojů. Nás zajímá, jaký je průběh vyzářeného akustického tlaku v tomto rozsahu kmitočtů při napájení reproduktorové soustavy konstantním příkonem. Tomuto průběhu říkáme kmitočtová charakteristika, která nám udává úroveň vyzářeného akustického tlaku v decibelech (dB) v závislosti na kmitočtu. Nejvýstižněji lze vyjádřit kmitočtovou charakteristiku reproduktoru nebo reproduktorové soustavy grafem. Většinou ale je kmitočtová charakteristika udávaná uvedením maximální tolerance akustického tlaku v daném kmitočtovém rozsahu, např. 50 až 15 000 Hz -+ 6 dB. Jelikož je kmitočtová charakteristika reproduktorů i soustav obecně značně nerovnoměrná, neudávají někteří výrobci z preztižních důvodů ve svých kalalozích ani tuto maximální toleranci akustického tlaku v decibelech. Takto ochuzený údaj je bohužel bezcenný. Co je platné, že výrobce nabízí reproduktorovou soustavu s kmitočtovým rozsahem 30 až 20 000 Hz, jestliže se obává uvést maximální nerovnoměrnost akustického tlaku v tomto rozsahu, neboť může mít toleranci např. +- 20 dB. Nerovnoměrnost neboli zvlnění kmitočtového průběhu u dobrých reproduktoprových soustav pro kvalitní přednes hudby nemá překročit v pásmu 80 až 12 000 Hz +- 3 dB a v pásmu 40 až 16 000 Hz +- 6 dB. Větší nerovnoměrnost již ochuzuje nebo zdůrazňuje určité tónové oblasti, což může způsobit slyšitelné nebo i rušivé zkreslení. Mění se také podíl mezi základními tóny a vyššími harmonickými, tím se mění barva zvuku a jednotlivé hudební nástroje i celý hudební obraz zní nepřirozeně. | 10 - 30000 Hz |
Harmonické zkreslení (THD)Celkový podíl harmonického zkreslení udává, nakolik je vstupní signál v zesilovači zkreslen. Zkreslení se projevují jako vrchní vlny, obsažené ve výstupním signálu. Podíl původně nepřítomných částí signálu se udává v procentech, typické hodnoty se pohybují mezi 0,001 % až 0,5 %. Zkreslení se měří v jejich výkonovém pásmu. Pokud od určitého výkonu překročí hranici 0,7 %, je to hodnota výstupního výkonu daného zesilovače, od níž už nehraje nezkresleně a od níž obvykle zkreslení strmě narůstá, takže s nějakým dalším nárůstem výkonu se již nedá počítat. Čím nižší hodnota, tím lépe. | < 0,05 % |
Odstup signál/šumOdstup signálu od šumu znamená, že výstupní signál pokaždé obsahuje šum. Odstup signálu od šumu vyjadřuje, jak velký je podíl tohoto šumu ve srovnání s užitečným signálem. Udává se tzv. hodnota A, která nebere tolik v úvahu hluboké a velmi vysoké frekvence. To odpovídá charakteristice lidského sluchu, který na hluboké frekvence není tak citlivý, zejména pod 1 kHz. Čím vyšší hodnota, tím je na tom zesilovač lépe. | > 104 dB |
Vstupní citlivostAby mohl zesilovač plnit správně svoji funkci, vyžaduje vstupní signál určité urovně, který je u autorádií různý. Měří se ve "Voltech" (např. 2 V, 4 V atd.) Čím vyšší hodnota na výstupu předzesilovače, neboli autorádia, tím jsou kladeny menší nároky na výkon zesilovače. Zesilovač ale musí právě tuto vstupní citlivost umožňovat a z toho důvodu se uvádí tato hodnota i u zesilovače. | 0,25 - 8 V |
Bass boostBass boost resp. zvýraznění basů. Touto funkcí lze zvýraznit samotné basy, při vysokém levelu bass boostu můžou reproduktory potažmo subwoofer už hodně zkreslovat a zvuk pak bude spíše horší než lepší. Doporučujeme tedy funkci "bass boost" používat s rozumem. Při maximálním využití bass boostu hrozí poškození reproduktorů potažmo subwooferu. | 0 - 12 dB |
SubsonicSubsonický filtr je v podstatě horní propust pro velmi nízké frekvence, obvykle 45 Hz nebo nižší. Cokoliv pod tímto nastavením je oslabené. Jde o to, aby subwoofer nechodil pod nastavení subsonického filtru a nepřetěžoval se hodně nízkými frekvencemi. Užitečná funkce, při správném nastavení nedochází k přetěžování subwooferu. | 15 - 55 Hz |
Vysokoúrovňové vstupyVysokoúrovňový vstup na zesilovači umožňuje zapojení přímo na stávající reproduktory v autě bez dokupování externího high/low adaptéru. Důležitá výbava v případě instalace zesilovače na originální autorádio. | Ne |
Dutinkové vstupní terminályDutinkové terminály umožnují lepší kontakt kabeláže k zesilovači. Jedná se také o bezpečnější formu terminálů. Pokud dotahujete dutinkové terminály, doporučujeme je po 1 dnu opět přetáhnout, jelikož připojený kabel se postupně stlačuje. | Ano |
Dálkové ovládání součástí baleníNěkteré modely zesilovačů mají v balení i kabelové dálkové ovladače, které se na jedné straně zapojují do zesilovače a na straně druhé máte potenciometr, který si můžete libovolně umístit do kabiny. Obvyklé místo, kam se dálkový ovladač umísťuje, je prostor pod volantem. Výhodou je regulace výkonu, potažmo hlasitosti, v závislosti na podmínkách jízdy a rozpoložení posádky v autě. | Ne (možné dokoupit) |
Vstup pro kabelové dálkové ovládáníV případě, že zesilovač má vstup na dálkový ovladač. | Ano |
Rozměry zesilovače | 241 x 62 x 573 mm |