- Druh instalaceVýměna reproduktorů a základní odhlučnění
- VozidloBMW 3 GT (F34)
- Datum realizace26.10.2020
- Časová náročnost18 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace42 950 Kč s DPH
BMW 3 GT (F34) - výměna reproduktorů a základní odhlučnění
Fotoreportáž
Začínáme odhlučněním zavazadlového prostoru. Na dno aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Na podběhy pak lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyšším MLF o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik.
Jelikož majitel si stěžoval zejména na hluk od zadních pneumatik, zaměřili jsme se na důkladnější odhlučnění zadních podběhů až ve třech vrstvách. Na dno kufru aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
První vrstvou při odhlučnění dveří je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Nové reproduktory Audison APBMW K4E mají stejný připojovací konektor, totožný rozměr, tvar a uchycení jako specifické tovární reproduktory BMW. Díky tomu perfektně padnou na originální místo a instalace tak trvá několik desítek minut. Rozdíl ve zvuku je však tisíc světelných let.
Podobná situace nastává i při instalaci výškových reproduktorů Audison s hedvábnou kalotou o průměru 25 mm. Opět můžete počítat se stejným rozměrem, uchycením i konektory a nic tedy nebrání pohodlné a čisté montáži. Vracíme zpět domeček na původní místo v A sloupku a zachováváme samozřejmě původní design interiéru.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Přední podběhy z vnější strany obvykle odhlučňujeme pouze tehdy, pokud nedojde k odhlučnění podlahy, v rámci kterého důkladně odhlučníme přední podběhy z vnitřní strany vozu. V tomto případě aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 na karoserii. Dark D4 odfiltruje vibrace i nízkofrekvenční hluk, který produkují pneumatiky.
Jelikož vozy BMW mají kobercové podběhy, aplikujeme druhou vrstvu taktéž na karoserii. Volíme vysoce účinný membránový materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB, který sníží pronikání hluku do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě absolutně voděodolný, nenasává vlhkost a samovolně se neodlepí po celou životnost vozu.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz