Způsob aplikace a oblast použití
Comfortmat Blockhot se aplikuje jako druhá vrstva na antivibrační materiál, který zamezí vibracím a rezonancím šířícím se po karoserii vozu. Blockshot následně absorbuje běžný silniční hluk o vyšších frekvencích. Díky svému složení s akustickou membránou Blockshot nahrazuje i třetí vrstvu, která se nejčastěji aplikuje na podlahu a zadní podběhy v podobě membránového materiálu Comformat Blockator (případně konkurenční STP Noise Block). Jeho použití je velmi univerzální a můžete jej použít v podstatě na libovolnou oblast vozidla. Nejčastěji Blockshot používáme na odhlučnění podlahy, zavazadlového prostoru, zadních podběhů z vnitřní i vnější strany a předních podběhů.
Vysoká účinnost díky membránové technologii
Nejdůležitější zbraní Blockshotu je jeho unikátní složení. Kromě zvukově izolační vrstvy obsahuje i protihlukovou membránu s jedinečnou strukturou, která umožňuje dosáhnout působivé zvukové izolace až -31 dB. Membrána o tloušťce 1,5 mm nepropustí hluk do interiéru vozu a odrazí jej zpět do spodní vrstvy, která hluk absorbuje. Právě přítomnost membrány je hlavním benefitem oproti konkurenčním protihlukovým materiálům a dle testů umožní až dvakrát vyšší účinnost odhlučnění. Jen pro srovnání uvedeme, že průměrná úroveň zvukové izolace konkurenčních produktů určených pro odhlučnění podlahy nebo zavazadlového prostoru (například STP Blackton 4, Gladen Aero Neoprene, Silent Coat Neoprene 6, VBF Noise Neoprene 6, apod.) je pouze -12 až -15 dB. Takový rozdíl je v praxi více než znatelný a odhlučněné vozidlo membránovými materiály Comfortmat se stává pro silniční hluk neproniknutelnou bariérou.
Tloušťka a složení
Comfortmat Blockshot je vícevrstvý materiál a disponuje celkovou tloušťkou 7 mm. To umožňuje u drtivé většiny vozidel bezproblémovou aplikaci na téměř libovolnou oblast vozidla. Blockshot je složen celkem ze tří vrstev. První vrstvu tvoří patentovaná adhezivní vrstva AdiT s těsnícím účinkem a extrémní přilnavostí, druhou vrstvou je zvuková izolace, která díky své komorové struktuře velmi účinně pohltí okolní hluk a konečně třetí vrstvu tvoří již výše zmíněná akustická membrána, která hluk nepropustí dále a výrazně zvyšuje účinnost vnitřní vrstvy.
Odolnost vůči vlhkosti
Nejen do dveří, ale i do ostatních částí vozu se může dostat vlhkost, která může narušit strukturu i funkci běžných protihlukových materiálů. Blockshot se ničeho takového nebojí a jeho složení je zcela necitlivé na účinky vlhkého prostředí. Blockshot neabsorbuje vodu, nehnije, nerozkládá se a zachovává si stejné vlastnosti dokonce i v zimě. Samostatnou kapitolou je pak lepící vrstva Blockshotu, která dokonale přilne jak ke kovu, tak k první vrstvě odhlučnění v podobě antivibračního materiálu. Koeficient adheze je 5 až 8 N / cm, což výrazně převyšuje výkon materiálů ostatních výrobců. Testy prokázaly, že dokonce ani dlouhodobé ponoření do vody nevede k žádnému narušení fixace a tměl neumožňuje vlhkosti a vzduchu dostat se pod materiál.Teplotní odolnost
Charakteristickým znakem Blockshotu i dalších zvukově izolačních materiálů společnosti Comfortmat je tepelná stabilita v až neuvěřitelném rozmezí od -50 °C do +150 °C Je to díky unikátní lepivé vrstvě, která byla vytvořena pro sezonu 2019/2020 za spolupráce s předními evropskými společnostmi zabývajícími se touto problematikou. Konkurenční produkty často používají tavná lepidla, která při zahřívání mění své vlastnosti a stávají se nestabilními. Výsledkem je, že se materiál začne odlupovat při teplotách nejen okolo 60 až 80 °C, čemuž často dochází v letních měsících, ale i v mrazu. S Blockshotem se však nic takového prakticky nemůže stát a můžete se spolehnout na stejnou funkci tohoto materiálu po celou životnost vozidla.
Ochrana před tepelnými ztrátami
Struktura materiálu Comfortmat Blockshot nejen že nepropustí hluk do interiéru, ale má i tepelně izolační vlastnosti. Tepelná izolace dveří pomáhá jak v zimě, tak v létě. V zimě v interiéru vydrží teplejší teploty po dobu i několika hodin po vypnutí motoru. Podobný, ale opačný efekt pocítíte v létě, kdy v interiéru déle udržíte chladné teploty i po vypnutí klimatizace. Stejnou funkci mají i ostatní membránové materiály Comfortmat Integra a Skyline a při kompletním odhlučnění bude vůz i tepelně izolován.