- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloMercedes-Benz GLS
- Datum realizace14.01.2021
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace56 130 Kč s DPH
Mercedes-Benz GLS (X167) - odhlučnění
Odhlučnění luxusního SUV Mercedes-Benz GLS. Tento vůz je příkladem toho, že i tak drahé auto nedisponuje dostatečnou tovární izolací proti hluku. Majitel tohoto krásného vozu již měl u nás na odhlučnění Audi Q7, s jehož továrním odhlučněním taktéž nebyl spokojen. Po instalaci a zvyknutí si na nový vyšší jízdní komfort své Audi nás nepřekvapilo,že nový Mercedes-Benz GLS nebude splňovat vysoké nároky jeho majitele z hlediska protihlukové izolace a byla pro něj velké zklamání jinak bezchybného vozu. Největší problém pan majitel viděl ve výrazném hluku od podlahy a předních i zadních kol. Dohodli jsme se tedy na našem balíčku odhlučnění Premium s individuálním řešením některých oblastí. Ten zahrnuje kromě střechy, která je v tomto voze panoramatická, odhlučnění všech nejdůležitějších oblastí vozu. Konkrétně jsme odhlučnili přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední a zadní podběhy a kapotu. Jak můžete vidět na fotografiích, tak na karoserii je velmi nedostatečná ochrana před vibracemi a protihluková izolace v podobě molitanového materiálu zejména na podlaze a zadních podbězích nemá šanci zamezit hluku, zejména pak tomu nízkofrekvenčnímu, který představuje hlavní problém u tohoto vozu. Velký důraz jsme samozřejmě kladli na nejvíce problematické oblasti vozu a celý vůz jsme odhlučnili prémiovými antivibračními a membránovými materiály Comfortmat, které disponují nejvyšší účinností na současném trhu. Vzhledem k vysoké náročnosti odhlučnění tohoto typu vozu je doba strávená na autě navýšena o více než 10 hodin oproti standardním vozům. Musíme zmínit, že se jednalo z hlediska montáže o nejnáročnější vůz, jaký jsme kdy měli na montážní dílně a zároveň jsme spotřebovali největší množství materiálu, pokud vyloučíme užitkové vozy. Přesto montáž stihneme během 1 pracovního dne díky přítomnosti 4 našich zkušených techniků.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vůz jsme důkladně odstrojili, vyčistili a odmastili a můžeme se podívat na tovární izolaci. Ta je u tohoto vozu součástí čalounění podlahy a gumový zvukově izolační materiál se nachází i na zadních podbězích. Ochrana proti vibracím je řešena pouze částečně na podlaze a dně kufru. Tento stav je samozřejmě nedostačující a neodpovídá kategorii tohoto drahého vozu. Pouštíme se tedy do práce, abychom tyto chyby napravili.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. Jako první vrstvu jsme zvolili prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy. Dark D4 jsme aplikovali na celou podlahu, včetně prostoru pod zadními sedačkami.
Dark D4 i druhou vrsvu odhlučnění aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačními materiály v druhé a třetí vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Jako druhou jsme zvolili membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. U balíčku Premium Plus běžně používáme účinnější kombinaci materiálů, nicméně z důvodu menšího prostoru u tohoto vozu jsme pro jistotu zvolili osvědčenou variantu, která umožní bezproblémové složení. Blockshot jsme nalepili na celou plochu podlahy i na prostor pod zadními sedačkami.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium Plus stejný antivibrační materiál o tloušťce 3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Ze stejného důvodu volíme rozdílné materiály i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 32 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme stejným způsobem jako podlahu, tedy červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.