- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium (+ torpédo)
- VozidloMercedes-Benz V-Class
- Datum realizace08.09.2020
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace48 278 Kč s DPH
Mercedes-Benz V-Class - odhlučnění
Odhlučnění prémiového MPV Mercedes-Benz třídy V. Tento oblíbený vůz je již tradičním návštěvníkem naší dílny a to zejména kvůli jeho nedostatečné tovární zvukové izolaci. Jelikož se jedná o vůz vyšší třídy, tak majitelé očekávají vysoký standard i z hlediska továrního odhlučnění. A často pak po koupi následuje velké zklamání. Ani v případě V-Class není prakticky žádný posun oproti jiným vozům z kategorie užitkových vozidel a při jízdě je slyšet nepříjemný hluk od motoru, kol, vozovky i aerodynamický hluk. Aby oblíbené "Véčko" splňovalo parametry prémiového vozu, obrátil se na nás majitel, abychom se o hluk v tomto voze postarali. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy a kapotu. Nad rámec balíčku jsme odhlučnili i torpédo, jehož odhlučnění má u těchto vozů velký význam. U tak velkého auta je cena balíčku navýšena, protože jsme na vozu strávili více času a spotřebovali větší počet kusů materiálů. Montáž však zvládneme v rámci jednoho pracovního dne díky přítomnosti tří techniků současně.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je kompletně odstrojené a můžete se podívat na jeho tovární zvukovou izolaci. Neuvidíte však nic než zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany. To způsobuje výrazné vibrace karoserie a samozřejmě především hluk. Všechny plechy tedy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Na přední a zadní část však aplikujeme rozdílné materiály. Je to z toho důvodu, že Mercedes-Benz V-Class má v přední části podlahy tunel s převodovkou a tato oblast je velmi zatížena vibracemi i hlukem. Proto volíme antivibrační materiál Comfortmat Atom o tloušťce 4,2 mm a velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek.
V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž společně se zvukově izolačním materiálem ve druhé vrstvě důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme stejný antivibrační materiál jako na zadní část podlahy, pouze o menší tloušťce 2,3 mm. A konečně zadní podběhy opatříme nejúčinnějším antivibračním materiálem z prémiové řady Dark - Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku. Zamezíme tak i hluku od pneumatik, který proniká přes přední podběhy.
Stejným způsobem odhlučňujeme i zadní část podlahy, na kterou ve druhé vrstvě aplikujeme taktéž modrý membránový materiál Comfortmat Blockshot. Pouze u zadních podběhů postupujeme odlišným způsobem a volíme kombinaci materiálu Comfortmat Soft Wave a Blockator.
Zadní podběhy opatříme ve druhé vrstvě flexibilní pěnou s velkou hustotou Comfortmat Softwave 15, která poskytuje vysokou schopnost absorpce hluku.
Na Soft Wave finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Blockator lepíme pouze z vrchní strany kvůli snadné opětovné montáže těchto stísněnějších prostor.
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u bočních dveří a dalších plastů interiéru.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.