- Druh instalaceOdhlučnění Premium a výměna reproduktorů
- VozidloVW T5
- Datum realizace25.01.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace48 679 Kč s DPH
VW T5 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Volkswagen T5. Tento spolehlivý vůz se těšil ve své době velké oblibě nejen pro rodinné cestování, ale i pro komerční účely. T5 má však i několik nevýhod a tou hlavní je jako u většiny podobných vozidel vysoký hluk v interiéru. Okolní silniční hluk snadno proniká přes prakticky holé plechy karoserie, hučení pneumatik je snad ještě více nepříjemné a k tomu se přidává i dunění zádi na každé nerovnosti. O vrzání interiérových plastů se snad ani nemusíme rozepisovat, zejména u vozu, který má již něco za sebou. Setkat se můžete i s hlukem odpružení a motoru. Další nepříjemnosti na vás čekají v zimě, kdy se projevuje slabé topení v zadní části vozu a nedostatečná tepelná izolace. Ale od toho jsme tu my, abychom všeny tyto problémy vyřešili. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy a kapotu. Nad rámec balíčku jsme odhlučnili i torpédo, jehož odhlučnění má u těchto vozů velký význam. U tak velkého vozu je cena balíčku navýšena, protože jsme na vozu strávili více času a spotřebovali větší počet kusů materiálů. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Vzhledem k tomu, že všechny materiály Comfortmat jsou i tepelně izolační, je tento vůz nově chráněn před tepelnými ztrátami a tepelně izolační vlastnosti oceníte nejen v zimě, ale samozřejmě i v létě.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Transporter je odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali antivibrační materiál Comfortmat D4 o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. D4 s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku. Všimněte si, že materiál aplikujeme po celé ploše až k palubní desce a tím důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní strany, ze které je přístup na mnohem větší plochu. Hluk od pneumatik bude mít velký problém s překonáním této bariéry!
U zadní části podlahy musíme volit tenčí materiál stejné modelové řady, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Je to z důvodu velmi stísněného prostoru u tohoto vozu a v podobném duchu budeme postupovat i u druhé vrstvy. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme stejný antivibrační materiál jako na zadní část podlahy. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako přední část podlahy, tedy antivibračním materiálem Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku.
Na zadní část podlahy aplikujeme i v druhé vrstvě tenčí zvukově izolační materiál, konkrétně Comfortmat Fusion s tloušťkou pouhých 3 mm, přitom schopností zvukové izolace okolo 10 dB. Je to méně, než u ostatních materiálů Comfortmat, ale silnější materiál u tohoto vozu nelze použít.
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem Comfortmat Integra, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejně jako na podlahu Comfortmat Fusion. Na ten však přijde ještě třetí vrstva v podobě 3 mm silné membrány materiálu Comfortmat Blockator.
Na Fusion finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 10 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
V rámci této instalace jsme vyměnili i reproduktory ve předních dveřích. Zvolili jsme osvědčené komponenty od italského výrobce Audison, které vynikají nadstandardním zvukem a velmi vysokou citlivostí. Ta umožní bezproblémové připojení na tovární autorádio, které reproduktorům dodá dostatečný výkon.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u bočních dveří a dalších plastů interiéru.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.