- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus a špičkové ozvučení
- VozidloFord Tourneo Custom
- Datum realizace04.03.2021
- Časová náročnost51 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace129 684 Kč s DPH
Ford Tourneo Custom - kompletní odhlučnění a špičkové ozvučení
Odhlučnění a také špičkové ozvučení voz Ford Tourneo Custom. Výrobce se u tohoto modelu zaměřuje zejména funkčnost a pevnost karoserie, která je ze čtyřiceti procent vyrobena z vystužené vysokopevnostní oceli. Tourneo však postrádá z výroby jakoukoliv zvukovou izolaci a zcela chybí jak ochrana proti vibracím, tak proti hluku. S takovým stavem se často nesetkáváme a alespoň nějaká izolace ve vozech obvykle bývá. Tento nedostatek se projevuje poměrně vysokou hlučností tohoto vozu, kdy největší problémy způsobuje nízkofrekvenční hučení pneumatik, hluk od vozovky a motoru, aerodynamický hluk, ale i chvění karoserie na nerovnostech. V rámci našeho nejúčinnějšího balíčku odhlučnění Expert Plus jsme odhlučnili přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, přední podběhy a také střechu. Všechny hlavní oblasti vozu jsme odhlučnili membránovými materiály Comfortmat, které v současnosti znamenají nejúčinnější možnost odhlučnění vozu. Materiály Comfortmat mají i tepelně izolační funkci, což využijete jak v zimě, tak v létě. Zaměřili jsme se také na ozvučení tohoto vozu a to ne ledajaké. Vzhledem k náročnosti klienta jsme ani nemohli uvažovat o jiných reproduktorech než Morel. Konkrétně jsme zvolili hi-end komponentní reproduktory z druhé nejvyšší modelové řady Elate Titanium, které vás svou téměř dokonale věrnou reprodukcí zvuku doslova ohromí. Po právu jsou tyto reproduktory považovány za jedny z nejkvalitnějších na světě a aby naplno ukázaly co umí, je nezbytné je doplnit o další komponenty podobné kvality. A vybrat vhodný zesilovač není lehký úkol, protože Elate Titanium jsou extrémně náročné nejen na vysoký výkon, ale kvalitu zesilovače. Malé moderní digitální zesilovače nedosahují takových kvalit jako klasická "áčka" a proto padla volba na 4kanálový zesilovač z italské dílny od Mosconi, který svého času získal ocenění od prestižní organizace EISA jako nejkvalitnější zesilovač na světě ve své kategorii. Všechny 4 kanály jsme využili pro aktivní zapojení středobasů a výškových reproduktorů a vše je řízeno DSP procesorem Audison. Na něm jsme nastavili výhybky, propusti, časové korekce, strmost i detailní ekvalizér. Pro doplnění zvuku v zadní části jsme od téhož výrobce instalovali do stropu koaxiální reproduktory. Výsledkem montáže je nejen špičkový zvuk, ale i tichý vůz s nesrovnatelně vyšším jízdním komfortem.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Všechny hi-endové komponenty z této instalace pohromadě. Komponentní reproduktory pro aktivní zapojení Morel Elate Titanium 602, 4kanálový analogový zesilovač Mosconi a DSP procesor Audison.
Vzhledem k náročnosti klienta jsme ani nemohli uvažovat o jiných reproduktorech než Morel. Konkrétně jsme zvolili hi-end komponentní reproduktory z druhé nejvyšší modelové řady Elate Titanium, které vás svou téměř dokonale věrnou reprodukcí zvuku doslova ohromí. Po právu jsou tyto reproduktory považovány za jedny z nejkvalitnějších na světě a aby naplno ukázaly co umí, je nezbytné je doplnit o další komponenty podobné kvality.
A vybrat vhodný zesilovač není lehký úkol, protože Elate Titanium jsou extrémně náročné nejen na vysoký výkon, ale kvalitu zesilovače. Malé moderní digitální zesilovače nedosahují takových kvalit jako klasická "áčka" a proto padla volba na 4kanálový zesilovač z italské dílny od Mosconi, který svého času získal ocenění od prestižní organizace EISA jako nejkvalitnější zesilovač na světě ve své kategorii.
Všechny 4 kanály jsme využili pro aktivní zapojení středobasů a výškových reproduktorů a vše je řízeno DSP procesorem Audison. Na něm jsme nastavili výhybky, propusti, časové korekce, strmost i detailní ekvalizér.
Pojďme se věnovat odhlučnění. Začínáme přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali antivibrační materiál Comfortmat D4 o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. D4 s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku. Všimněte si, že materiál aplikujeme po celé ploše až k palubní desce a tím důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní strany, ze které je přístup na mnohem větší plochu. Hluk od pneumatik bude mít velký problém s překonáním této bariéry!
U zadní části podlahy musíme volit tenčí materiál stejné modelové řady, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Je to z důvodu velmi stísněného prostoru u tohoto vozu a v podobném duchu budeme postupovat i u druhé vrstvy. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme stejný antivibrační materiál jako na zadní část podlahy. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako přední část podlahy, tedy antivibračním materiálem Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace a velmi nízkou hmotností. Pro maximální účinnost odhlučnění podlahy bude na něj nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator.
Na zadní část podlahy aplikujeme i v druhé vrstvě tenčí zvukově izolační materiál, konkrétně Comfortmat Fusion s tloušťkou pouhých 3 mm, přitom schopností zvukové izolace okolo 10 dB. Je to méně, než u ostatních materiálů Comfortmat, ale silnější materiál u tohoto vozu nelze použít.
Poslední vrstvou na podlaze je membránový materiál Comfortmat Blockator. Podlaha je velmi náchylná nejen na vibrace, ale i na hluk o nízkých a středních frekvencích. 3 mm silná akustická membrána v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision, který jsme aplikovali ve druhé vrstvě, umožňuje dle testů snížit hluk až o 35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. To z této kombinace činí optimální variantu pro velmi efektivní odhlučnění podlahy.
Na Fusion finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 10 mm a můžeme se pustit do odhlučnění střechy.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál i na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte i u nových reproduktory Morel z druhé nejvyšší řady Elate, které vidíte na fotce.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u bočních dveří a dalších plastů interiéru.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.