- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloKia Ceed
- Datum realizace30.03.2022
- Časová náročnost24 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace39 327 Kč s DPH
Kia Ceed - odhlučnění
Odhlučnění vozu Kia Ceed třetí generace a náš nejoblíbenější balíček Premium individuálně upravený pro nižší hmotnost materiálů. Populární korejský kombík je praktický, pohodlný i designově povedený. Tovární zvuková izolace je však na velmi nízké úrovni. Oproti předchozí generaci došlo k určitému zlepšení zejména v oblasti ochrany proti vibracím, kterou můžete vidět na podlaze a bodově na zadních podbězích a dně kufru, je to ale samozřejmě zcela nedostatečné. Vůz tak trpí poměrně výrazným hlukem pronikajícím přes přední a zadní podběhy, dveře a podlahu. S majitelem jsme se dohodli na individuálním odhlučnění založeném na našem balíčku Premium, ovšem v odlehčené variantě úsporou přes 10 Kg hmotnosti díky nejnovějším antivibračním materiálům společnosti Comfortmat. Konkrétně jsme se zaměřili na přední a zadní dveře, podlahu, zavazadlový prostor a přední a zadní podběhy ze strany vozu. Místo kapoty si majitel přál odhlučnit topédo. Na instalaci pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vůz je odstrojen a plechy vyčištěné a odmaštěné. A jak můžete vidět, vůz je z výroby prakticky neodhlučněn. Chybí jakákoliv zvuková izolace i výraznější ochrana proti vibracím, kterou najdete jen bodově na podlaze, dně kufru a zadních podbězích. Naším cílem je tedy celý vůz opatřit dvěma vrstvami materiálů, které umožní výrazné snížení hluku v interiéru.
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. U této instalace jsme postupovali mírně odlišně než jste u nás zvyklí, jelikož se jedná o individuální odhlučnění dohodnuté s klientem. Jako první vrstvu aplikujeme nejnovější antivibrační materiál Comfortmat Viper, který byl představen v roce 2022. Viper účinně zamezí vibracím karoserie a sníží nízkofrekvenční hluk přenášený do kabiny.
Comfortmat Viper je nejnovějším počinem společnosti Comfortmat a jedná se o výjimečný materiál, který předčí svými vlastnostmi veškerou konkurenci. Akustický ztrátový činitel o hodnotě 0,49 jednotek zajišťuje titul nejúčinnějšího antivibračního materiálu na světě o tloušťce 3 mm a přitom zároveň toho nejlehčího! Je to díky novému unikátnímu složení tmelu a vysoce účinné hliníkové folii, která byla vůbec poprvé použita v automobilovém průmyslu. Matný vzhled a struktura hadí kůže umocňuje dojem z tohoto materiálu.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. V této instalaci vám představíme nový antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Při tloušťce 2,3 mm disponuje akustickým ztrátovým činitelem 0,40 jednotek a je tedy stejně účinný jako jeho předchůdce Dark D3 o tloušťce 3 mm. A přitom je ještě o 20% lehčí, než původní Dark D2. Vskutku revoluční materiál.
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol.
Viper spolu s Blockshotem aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme nový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark Cobra o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,40. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu novým antivibračním materiálem Comfortmat Viper. Viper s tloušťkou 3 mm a MLF 0,49 jednotek pohltí vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,40 jednotek, což je pro tuto oblast zcela dostačující.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách, u tohoto vozu však uděláme jednu výjimku. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
U většiny vozidel aplikujeme jako třetí vrstvu opět antivibrační materiál na vnější plech dveří. U tohoto vozu je však na těchto místech pevný a velmi reliéfní ABS plast, na který je zcela zbytečné aplikovat antivibrační materiál. Proto jako třetí vrstvu lepíme antivirační materiál pouze bodově na plastovou výplň dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Cobra, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.