- Druh instalaceOdhlučnění dveří, kufru, podběhů a kapoty
- VozidloŠkoda Kamiq
- Datum realizace14.10.2020
- Časová náročnost16 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace26 259 Kč s DPH
Škoda Kamiq - základní odhlučnění
Fotoreportáž
Nejprve se věnujeme zavazadlovému prostoru. Na dno aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Na podběhy pak lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyššíma MLF o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik.
Na celý zavazadlový prostor aplikujeme stejný materiál jako na podlahu, konkrétně Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a zvukovou izolací až 32 dB. Tento dvouvrstvý membránový materiál s přehledem odfiltruje hluk o středních a vysokých frekvencí všech částí zavazadlového prostoru a umožní rapidní snížení hluku této oblasti.
Na vnější plech dveří volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Majitel tohoto vozidla si stěžoval na hluk i od předních kol a ten mají na svědomí především pneumatiky. Silný nízkofrekvenční hluk od předních kol jsme schopni účinně snížit pomocí antivibračního materiálu Comfortmat z modelové řady Premium Dark o síle 4 mm. Ten si poradí nejen s vibracemi, ale i s hlukem o nejnižších frekvencích.
O střední a vysoké frekvence se následně postará vícevrstvý materiál Comfortmat Blockshot, který i díky protihlukové membráně umožňuje zvukovou izolaci až 32 dB. Blockshot lepíme na plastové podběhy, čímž snížíme hluk od pneumatik, vody i létajících kamínků.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz