- Druh instalaceOzvučení s měřením zvuku a nastavení na DSP procesoru
- VozidloŠkoda Octavia 4
- Datum realizace29.01.2023
- Časová náročnost17 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace48 094 Kč s DPH
Škoda Octavia 4 - montáž reproduktorů a zesilovače s DSP procesorem
Upgrade zvuku v automobilu Škoda Octavia čtvrté generace. Základní audio systém nemůže uspokojit žádného, byť jen nepatrně náročnějšího, posluchače a tehdy přichází v úvahu vylepšení továrního ozvučení. Pokud uvažujete o opravdu výrazném upgradu, pak neexistuje jiná varianta, než instalace DSP procesoru, měření frekvenční odezvy reproduktorů a přizpůsobení zvuku konkrétnímu vozu. V dnešní instalaci si ukážeme, že ani tak razantní posun ve zvuku nemusí vždy atakovat sumu okolo sto tisíc Kč. V této Octavii jsme vyměnili tovární reproduktory ve všech dveřích za komponenty italského výrobce ESB Audio modelové řady Duemila. Ty překvapí svým velmi vyspělým zvukem, za který by se nestyděly ani výrazně dražší reproduktory konkurenčních výrobců. A abychom z těchto povedených reproduktorů dostali jejich maximum, instalovali jsme pod sedačku řidiče osmikanálový zesilovač s integrovaným DSP procesorem od taktéž italského Audisonu. Itálii máme jednoduše rádi, protože jestli něco v této krásné zemi kromě jídla a architektury opravdu dokonale umí, pak je to zvuk. Na konec instalace nemůže přijít nic jiného, než důkladné změření a nastavení zvuku. K tomu nám pomáhá profesionální měřící systém JL Audio Max s 5 mikrofony, který umožní měření zvuku v takové přesnosti, jaké by nebylo možné dosáhnout s žádným jiným nástrojem na dnešním trhu. Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru, zvuk detailně doladíme podle našich preferencí a následně nás čeká ještě finální úprava s naším klientem. Výsledkem úspěšného nastavení je vysoce kvalitní a věrný zvuk přizpůsobený řidiči i tomuto konkrétnímu vozu. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Pro nové ozvučení této Octavie jsme vybrali komponentní reproduktory italského výrobce ESB Audio modelové řady Duemila. Ty překvapí velmi pokročilým zvukem, za který by se ani výrazně dražší reproduktory konkurenčních výrobců nemusely stydět. Reproduktory jsme osadili do předních i zadních dveří a zapojili je v aktivním režimu na osmikanálový zesilovač Audison s integrovaným DSP procesorem.
Reproduktory ESB Audio 2.6K2 přinášejí hned několik zajímavých řešení, jejichž výsledkem je velmi věrný a neutrální zvuk těchto povedených reproduktorů. K tomu přispívá především stále oblíbená papírová membrána středobasu, za zmínku však stojí i koš z ABS plastu vyztužený skelnými vlákny, který je svou tuhostí a antirezonančními vlastnostmi předčí i klasické ocelové koše. A dotřetice výškové reproduktory z exkluzivní textilie Torcon® potažené hedvábím pro velmi jemný a transparentní zvuk.
Letos italský Audison po několika letech vývoje představil svou novou řadu zesilovačů Forza. Všechny nové zesilovače zaujmou kombinací kvalitního zvuku, vysokého výkonu, kompaktních rozměrů a především integrovaným DSP procesorem Bit Drive nové generace. Dbáme také na pečlivou instalaci. Všechny kabely jsou omotané do izolační pásky a označené smršťovací bužírkou. Volíme výhradně kabely z OFC bezkyslíkaté mědi pro ideální kvalitu přenosu zvuku a zamezení oxidace.
Zesilovač jsme umístili pod sedačku řidiče, kde zůstává ukrytý i při výraznějším posunutí sedadla. Díky nejnovější digitální technologii ADT disponuje zesilovač nejen vysokým výkonem a účinností, ale i důmyslným systémem chlazení.
Pokračujeme instalací reproduktorů. Dveře je však nejprve nezbytné důkladně odhlučnit. Nejprve aplikujeme lehký antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten pohltí vibrace této oblasti a zpevní tenký plech dveří. Materiál je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Další vrstvou je taktéž antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory. Díky tomu dojde zejména ke zvýraznění basové složky nových reproduktorů. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních dveří.
Středobasový reproduktor ESB Audio jsme pohodlně instalovali místo továrních reproduktorů i díky MDF redukci určené přímo do tohoto automobilu. Papírová membrána s voděodolnou membránou představuje dokonalé spojení lehkosti, tuhosti, schopnosti tlumit vibrace a především věrnosti zvuku. Vysoký výkon i citlivost jen podtrhuje kvality těchto reproduktorů.
Výškové reproduktory jsme instalovali do továrního umístění v A-sloupku. Pevné a bezpečné spojení s plastem zajišťuje použití silikonu i dodatečného zajištění textilní páskou.
Tovární umístění výškového reproduktoru ve voze Škoda Octavia 4 je poměrně zdařilé a v mnoha ohledech vhodnější než v případě umístění například v palubní desce. Díky důkladnému změření a naladění zvuku jsme schopni zmírnit nedostatky této lokace a zvuk výškových reproduktorů úspěšně korigovat.
Plastové výplně dveří opatřujeme dalšími dvěma vrstvami, nejprvě lehkým antivibračním materiálem Comfortmat Cobra a následně aplikujeme Comfortmat Soft Wave, který vidíte na fotografii. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Na závěr instalace nastává čas pro měření zvuku, které provádíme pomocí profesionálního měřícího systému JL Audio Max-Kit. Díky propracovanému systému s pěti kalibrovanými mikrofony umožní JL Audio Max-Kit s maximální přesností změřit frekvenční odezvu a fázi reproduktorů, zpoždění signálu i továrně nastavený zvuk. A to na úrovni, které nejde dosáhnout žádným obdobným způsobem, což se týká samozřejmě i toho nejcvičenějšího lidského ucha.
A proč je vlastně důležité zvuk v automobilu měřit? Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je jejich pozice, prostor za reproduktorem, materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Měříme tedy postupně frekvenční odezvu každého reproduktoru zvlášť a výsledky následně zapisujeme do programu DSP procesoru.
Na této fotografii jsou zobrazené uložené výsledky měření všech reproduktorů. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady i několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii, která zobrazuje výslednou ekvalizační křivku levých a pravých středobasových reproduktorů. Můžete si všimnout odlišně nastavených křivek, které jsou výsledkem nedokonalého prostředí automobilu se všemi jeho překážkami po cestě zvuku. Tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku. Jen díky tomuto postupu je možné i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout perfektních výsledků.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz