- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloŠkoda Octavia 4 RS
- Datum realizace29.06.2022
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace43 395 Kč s DPH
Škoda Octavia 4 RS - odhlučnění
Odhlučnění vozu Škoda Octavia RS čtvrté generace. Oproti standardní verzi se RS zhlediska tovární zvukové izolace nikterak neliší. A kromě za nás mnohem povedenějšího designu dokonce ani oproti předchozí třetí generaci. Vše zůstává tedy při starém - karoserie postrádá smysluplnou ochranu proti vibracím a totéž platí o zvukové izolaci, kterou najdeme pozde v přední části vozu a tradičně součástí čalounění. Abychom však byli fér, tak tento stav se týká většiny vozidel. A to zejména z důvodu šetření a snaze dosáhnout co nejnižší hmotnosti a tím pádem i emisí. V neposlední řadě odhlučnění představuje náročnou a odbornou činnost, kterou pásová výroba neumožní. Ale od toho jsme to my, abychom z této Octávie udělali prémiovku, alespoň co se týče zvukové izolace. Aplikovat budeme zpravidla dvě vrstvy moderních antivibračních a membránových materiálů Comfortmat, které jsou díky svému vícevrstvému složení a vysoké účinnosti schopné snížit hluk více než dvojnásobně oproti původním stavu. Majitel se rozhodl pro náš nejpopulárnější balíček odhlučnění Premium, v rámci kterého jsme odhlučnili přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor a přední i zadní podběhy z vnitřní strany. Kapotu si majitel přál nechat v původním stavu, což ovšem našim zákazníkům nedoporučujeme. Právě přes kapotu se přenášejí silné vibrace od motoru do dalších částí vozu a odhlučnění kapoty tento jev dokáže zmírnit. Na instalaci pracovali zároveň tři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více zajímavých informací o instalaci se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Odhlučnění vozu Škoda Octavia 4 RS začínáme obvyklým způsobem, tedy demontáží interiéru. Odstraníme všechny sedadla, veškeré čalounění a další komponenty, které nám mohou bránit při práci. Volant chráníme vždy potahem, abychom předešli jeho případnému poškození. Jak sami můžete vidět, plechy jsou až na bodovou aplikaci ochrany proti vibracím prakticky holé. Pouštíme se tedy do práce.
Začínáme odhlučněním podlahy, přes kterou do interiéru proniká obvykle nejvíce hluku. A to nejen odrážejícího se od vozovky, ale především od pneumatik přes přední podběhy. Z toho důvodu již u balíčku Premium používáme profesionální antivibrační materiál z nejvyšší řady Expert, konkrétně Comfortmat Atom. Ten při své tloušťce 4 mm disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek, což z něj dělá jeden z nejúčinnějších antivibračních materiálů současnosti.
Comfortmat Atom se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, které disponují různými vlastnostmi pro eliminaci vibrací. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou mikropohyblivost a zachytí silné vibrace šířící se po podlaze i nízkofrekvenční hluk, například od pneumatik. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře proti vibracím. Poslední slovo má vnější hliníková fólie, která přidá materiálu pevnost a částečně odrazí zpět nízkofrekvenční hluk.
Tloušťka 4 mm, dvouvrstvé složení a MLF o hodnotě okolo 0,60 jednotek je pro zamezení vibrací na podlaze optimálním spojením. Tyto vlastnosti však přináší méně pohodlnou aplikaci a je vhodné materiál před nalepením nahřát. I proto je tento materiál určený spíše pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. U Octavie to platí dvojnásob a je nutné pracovat s antivibračním materiálem o tloušťce okolo 2 mm. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. Nejprve tedy aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který na svou tloušťku disponuje vysokou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii, na které můžete vidět tři druhy materiálů s rozdílnými barvami. Není to proto, že bychom si nějak libovali v estetice, nebo se u práce nudili. Každá oblast jako je podlaha, prostor pod sedačkami, dno kufru a další má specifické požadavky na odhlučnění a proto je nezbytné volit různé materiály. Na podlaze tak vidíte materiál s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60, v kufru se jedná o tloušťku 3 mm a MLF 0,49 a pod sedačkami 2,3 mm a MLF 0,4. Jen takovým způsobem lze dosáhnout optimálního odhlučnění.
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový zvukově izolační materiál modré barvy Comfortmat Blockshot. Ten odfiltruje zejména vysoké a středně vysoké frekvence hluku, který pronikají do interiéru automobilu od vozovky, pneumatik nebo zavěšení kol. Celková tloušťka 7 mm spolu s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 32 dB, což je více než dostatečná hodnota pro odhlučnění podlahy.
Na Comfortmat Blockshot se podívejme v detailu. Tento materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří černá zvukově izolační vrstva z uzavřených buněk o tloušťce 5 mm a na ní můžete vidět protihlukovou membránu o tloušťce 2 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru a odrazí jej zpět do spodní vrstvy. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení po celou životnost vozu.
Atom spolu s Blockshotem aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm, která přispívá ke schopnosti zvukové izolace až 30 dB. Díky uvedeným vlastnostem je Raptor optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Pojďme si k tomuto materiálu napsat více informací. Viper byl po mnoha měsících vývoje představen v roce 2022 s cílem uvést na trh antivibrační materiál s nepřekonatelným poměrem účinnosti a nízké hmotnosti při tloušťce 3 mm. Akustický ztrátový činitel o hodnotě 0,49 jednotek a hmotnost pouhých 3,65 Kg / m² tento cíl s přehledem splnil a přidáno bylo i několik dalších inovací jako extrémní přilnavost, nová hliníková fólie nebo luxusní matný vzhled se vzorem hadí kůže. Výsledkem je špičkový antivibrační materiál, který perfektně doplňuje aktuální produktovou řadu společnosti Comfortmat.
Zadní podběhy, které jsou spolu s podlahou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek. Ten doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Materiál aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom dosáhli nejvyšší možné účinnosti. A konečně na blatníky lepíme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Podívejme se také na Raptor důkladněji. I Raptor patří mezi moderní membránové materiály a nahrazuje tedy 2 vrstvy odhlučnění. Je však ze všech nejtenčí a je tedy složen z 2 mm silné zvukově izolační vrstvy a protihlukové membrány taktéž s tloušťkou 2 mm. Právě membrána dodává tomuto materiálu deklarovanou účinnost až 30 dB, což je při této tloušťce unikátní počin. Samozřejmě i Raptor je zcela voděodolný a můžete jej použít prakticky kamkoliv.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 27 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Také Comfortmat Cobra stojí za bližší představení, jelikož se jedná o unikátní materiál. Představený byl společně s Comfortmat Viper a sdílí tedy hned několik společných vlastností. Tou nejzajímavější je velmi nízká hmotnost při akustickém ztrátovém činiteli (MLF) 0,40 jednotek. To z Cobry dělá nejlehčí a zároveň nejúčinnější materiál o tloušťce 2,3 mm na světě. A přesně tyto parametry se dokonale hodí pro odhlučnění dveří, kde hmotnost je poměrně zásadní veličinou.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Soft Wave 15 o tloušťce 15 mm, ještě předtím jsme však plast zpevnili opět materiálem Comfortmat Cobra. Soft Wave je flexibilní pěna s tvarovou pamětí a lepí se na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup opakujeme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.