- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloŠkoda Octavia 3
- Datum realizace28.04.2022
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace45 955 Kč s DPH
Škoda Octavia 3 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Škoda Octavia třetí generace. Faceliftovaná verze nepřinesla žádné vylepšení tovární zvukové izolace a tak majitele vozu trápí již známé problémy v podobě zvýšeného hluku v interiéru auta. Ten proniká zejména přes přední a zadní podběhy, podlahu i dveře a ozývá se samozřejmě i motor, podvozek a všudypřítomný aerodynamický hluk. Tento stav je naštěstí řešitelný díky našemu odhlučnění. Pro tento vůz jsme zvolili prémiové antivibrační a zvukově izolační materiály SGM, které v této konfiguraci svými vlastnostmi a účinností mírně překonávají i špičkové odhlučnění od společnosti Comfortmat, které znáte z většiny našich instalací. S majitelem jsme se dohodli na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, který je zaměřen mimojiné na hluk pronikající od předních a zadních podběhů a podlahy, tedy ty hlukem nejvíce zatížené oblasti. Odhlučnili jsme tedy všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, torpédo a přední podběhy ze strany interiéru. Nad rámec balíčku jsme se zaměřili i na torpédo pro snížení hluku od motoru. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Škoda Octavia je odstrojená a sami můžete vidět, že tovární zvuková izolace prakticky chybí. Pouze bodově byla nalepená na podbězích a podlaze ochrana proti vibracím a převážně holé plechy jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Karoserii důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do náročné práce.
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat.
Dual Prime aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 9 mm. Celkem tedy 13 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. V první vrstvě aplikujeme antivibrační materiál SGM Air 3 o síle 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 na svou tloušťku disponuje dostatečnou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.
U balíčku Premium Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy najdete špičkový membránový materiál SGM Barrier Mix Profi, který je nepřehlédnutelný nejen díky své sytě růžové barvě, ale i schopností zvukové izolace 37 dB při tloušťce 9 mm. Barrier Mix Profi je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Díky své 3 mm silné protihlukové membráně Barrier Mix Profi plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což usnadňuje instalaci a samozřejmě membrána o takové síle výrazně zvyšuje účinnost odhlučnění. Materiál má dokonce dodatečnou schopnost zamezení vibrací s akustickým ztrátovým činitelem 0,12 jednotek.
Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. SGM Silton s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm, která přispívá ke schopnosti zvukové izolace 27 dB. Díky uvedeným vlastnostem je Silton optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy SGM Air 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
Na blatníky aplikujeme opět odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhá vrstva je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dno kufru jsme zvolili oranžový materiál SGM Barrier Mix o tloušťce 6 mm a zvukovou izolací 35 db. To z tohoto materiálu dělá tím nejúčinnějším na trhu v dané tloušťce. Je to dáno unikátním složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite ve fialové barvě, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na podlahu a to SGM Barrier Mix Profi. Dokonalá hra barev i excelentních technických inovací.
V rámci balíčku Premium Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních a pátých dveří.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Air 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM R-Tone a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.