Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert
VozidloŠkoda Octavia 3
Datum realizace01.03.2022
Časová náročnost31 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace51 709 Kč s DPH
Škoda Octavia 3 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Škoda Octavia, bestselleru tuzemské automobilky. Čtyřoký facelift přinesl několik vylepšení, tovární zvuková izolace však zůstala netknutá. Bodově umístěné kousky tlumení proti vibracím na podlaze, dveřích a v kufru jsou na silniční hluk zcela krátké a proto se do kabiny se zvyšující se rychlostí dostává celá řada jízdu znepříjemňujících zvuků. Nejvýraznější je již tradičně hluk od vozovky, předních a zadních podběhů a zvyknout si musíte i na okolní silniční hluk pronikající například přes tenký plech dveří. Řešením je dodatečná zvuková izolace špičkovými materiály Comfortmat a to v našem balíčku odhlučnění Expert. Ten zahrnuje odhlučnění všech důležitých části vozu, konkrétně předních, zadních, i pátých dveří, podlahy, střechy, zavazadlového prostoru, předních i zadních podběhů z vnitřní strany a torpéda, kapotu si majitel přál neodhlučnit. Výsledkem instalace je více než dvojnásobné snížení hluku v interiéru i při nízké rychlosti a s tím spojený zlepšený jízdní komfort. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_kompletni_odhlucneni_skoda_octavia_3.jpg)
Odhlučnění vozu Škoda Octavia třetí generace začínáme obvyklým způsobem, tedy demontáží interiéru. Odstraníme všechny sedadla, veškeré čalounění a další komponenty, které nám mohou bránit při práci. Volant chráníme vždy potahem, abychom předešli jeho případnému poškození. Interiér je odstrojený a my se pouštíme se do náročné práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_podhlucneni_podlahy_skoda_octavia_3.jpg)
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. Jako první vrstvu aplikujeme špičkový antivibrační materiál Comfortmat Atom z nejvyšší řady Expert, který je určený zejména pro profesionální instalační centra. Materiál je složený ze dvou vrstev s celkovou tloušťkou 4 mm a s akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek. To umožní excelentní zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_97.jpg)
Comfortmat Atom je nejmodernější antivibrační materiál z profesionální řady Expert, který se skládá ze dvou vrstev vysoce účinných tmelů, kdy každý plní odlišnou funkci. Celková tloušťka 4 mm a zejména akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_97.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Také Dark D3 vyniká vysokou flexibilitou a snadnou aplikací bez nahřívání. Důležitým bonusem je velmi nízká hmotnost. Nižší tloušťku volíme i kvůli velmi stísněnému prostoru v této oblasti, kde každý milimetr hraje důležitou roli.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_odhlucneni_podlahy_skoda_octavia_3.jpg)
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10_117.jpg)
Atom spolu s Blockshotem aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11_128.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme nový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/12_138.jpg)
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15_103.jpg)
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem z nejvyšší modelové řady Expert. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_odhlucneni_kufru_skoda_octavia_3.jpg)
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_103.jpg)
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/21_124.jpg)
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/22_105.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/24_85.jpg)
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/25_79.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/26_odhlucneni_dveri_skoda_octavia_3.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/27_65.jpg)
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Soft Wave 15 o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup opakujeme i u zadních dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/32_61.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/33_50.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/34_41.jpg)
A konečně poslední vrstvu tvoří stejné jako u dveří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave 15, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/35_29.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/36_25.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.