- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloŠkoda Karoq
- Datum realizace22.09.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace46 863 Kč s DPH
Škoda Karoq - odhlučnění
Odhlučnění velmi populárního českého SUV Škoda Karoq. Nástupce Škody Yeti vyniká prostorným a variabilním interiérem, kvalitním zpracováním, ale i pohodlným podvozkem a úspornými motory. My se však podíváme na tovární zvukovou izolaci. A zde bohužel opět převažuje spíše zklamání. Holé plechy s minimem ochrany proti vibracím a zvuková izolaci prakticky pouze ve formě gumy v přední části podlahy. S rostoucí rychlostí se začíná projevovat hluk od předních i zadních pneumatik, hluk od motoru a převodovky i okolní silniční a aerodynamický hluk. Majitel se rozhodl ukončit tento stav a kontaktoval nás s žádostí o nápravu. Domluvili jsme se na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně tedy odhlučňujeme přední, zadní i páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, zadní podběhy a kapotu. Oproti klasickému balíčku Premium volíme účinnější a silnější materiály i více vrstev se zaměřením především na podlahu a zadní podběhy vozu. Právě tyto oblasti jsou nejvíce zatížené hlukem a je nezbytné volit velmi účinné materiály. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Nejprve se pouštíme do odhlučnění podlahy, které je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu zásadní. A právě proto u balíčku Premium Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů a převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Oblast pod zadními sedačkami je specifická v tom, že zde není kvůli stísněnému prostoru možnost aplikovat stejné materiály, jako například na podlaze. Ale samozřejmě máme i zde velmi účinné řešení a v první vrstvě aplikujeme prémiový a velmi lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Takové hodnoty jsou více než dostačující a materiál odfiltruje vibrace i hluk o nejnižších frekvencích.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 8 mm. Celkem tedy téměř 12 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme nový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože všudypřítomné vibrace a hluk zejména od pneumatik je nezbytné co nejvíce omezit. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme s tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. Díky takovým hodnotám je Extreme zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Expert Plus taktéž antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Na dno kufru aplikujeme ve druhé vrstvě membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Titan Lite. Titan Lite se vyznačuje při své tloušťce 7 mm rekordní schopností zvukové izolace až 36 dB a kde jinde tento materiál použít než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme opět oranžový Comfortmat Raptor.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. První vrstvu v podobě lehkého antivibračního materiálu Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm se nám bohužel nepovedlo vyfotit, fotograf zřejmě odpočíval u kávy. Ale druhou vrstvu pro vás máme a tou je ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.