- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloŠkoda Octavia 4
- Datum realizace28.05.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace45 953 Kč s DPH
Škoda Octavia 4 - odhlučnění
Odhlučnění vozidla Škoda Octavia 4. I čtvrtá generace bude zajisté bestsellerem značky a my jsme byli v očekávání, zda se kromě nového trendy vzhledu, moderního interiéru a spousty nových technologií dočkáme i vylepšení zvukové izolace. Doufali jsme marně, protože čtvrtá generace nepřináší žádné zlepšení oproti svému předchůdci. Na karoseri prakticky chybí ochrana proti vibracím a totéž se dá prohlásit i o zvukové izolaci. Vůz tedy klasicky trpí na výrazný hluk od předních a zadních pneumatik, vozovky i na okolní silniční a aerodynamický hluk. Naším cílem tedy je posunout protihlukovou izolaci na zcela jiný level a proto jsme se s majitelem domluvili na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně tedy odhlučňujeme přední, zadní i páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, zadní podběhy a kapotu. Nad rámec balíčku jsme odhlučnili i torpédo kvůli snížení hluku od motoru. Oproti klasickému balíčku Premium volíme účinnější a silnější materiály i více vrstev se zaměřením především na podlahu a zadní podběhy vozu. Právě tyto oblasti jsou nejvíce zatížené hlukem a je nutné k nim přistupovat s maximální péčí. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní a proto volíme vysoce účinné materiály celkem ve 3 vrstvách. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy.
Comfortmat Dark D4 aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačními materiály v druhé a třetí vrstvě o tloušťce 9 mm. Celkem tedy 13 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál ze stejné modelové řady, konkrétně Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. I Dark D3 se vyznačuje kromě vysoké účinnosti skvělou flexibilitou a práce s ním je radostí. Okraj víka palivového čerpadla necháváme nezakrytý kvůli snadnějšímu přístupu v budoucnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace a velmi nízkou hmotností. Pro maximální účinnost odhlučnění podlahy bude na něj nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator. Do zadní části podlahy (pod zadními sedačkami) jsme aplikovali jako druhou vrstvu membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 31 dB. Tato vrstva je vzhledem k vysoké účinnosti materiálu finální.
Poslední vrstvou na podlaze je membránový materiál Comfortmat Blockator. Podlaha je velmi náchylná nejen na vibrace, ale i na hluk o nízkých a středních frekvencích. 3 mm silná akustická membrána v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision, který jsme aplikovali ve druhé vrstvě, umožňuje dle testů snížit hluk až o 35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. To z této kombinace činí optimální variantu pro velmi efektivní odhlučnění podlahy.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme se stejnou pečlivostí. Na všechny plochy kromě zadních podběhů aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Pouze na podběhy lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyšším akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik.
Ze stejného důvodu volíme rozdílné materiály i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme membránový zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot se schopností zvukové izolace až 31 dB. Materiál se vyznačuje dvouvrstvým složením s akustickou membránou, která až 2x zvyšuje účinnost materiálu. Co se týče podběhů, tak ty odhlučňujeme stejným způsobem jako podlahu, tedy červeným materiálem Comfortmat Vision ve druhé vrstvě, na který v dalším kroku aplikujeme membránu Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 13 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.