- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloBMW X7 M50i
- Datum realizace15.05.2021
- Časová náročnost40 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace57 903 Kč s DPH
BMW X7 - odhlučnění
Odhlučnění vozu BMW X7 M50i v maximální možné účinnosti. Tovární izolace tohoto prémiového vozu patří k těm lepším. Na karoserii najdete ochranu proti vibracím a součástí čalounění podlahy a kufru je i poměrně silná protihluková izolace z gumového materiálu. Přesto se jedná o základní odhlučnění, se kterým nebyl majitel tohoto vozu zcela spokojen. Tak jako všechny velké SUV BMW, i X7 trpí nejvíce na výrazný hluk od podběhů a podlahy, kde se nejvíce projevuje hučení velkých pneumatik a nízkofrekvenční hluk od vozovky. Jelikož si majitel přál vůz odhlučnit maximálním možným způsobem bez kompromisů, rozhodli jsme se pro špičkové materiály z dílny ruského výrobce SGM. Odhlučnili jsme tedy všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu a přední podběhy. Střechu jsme nemohli odhlučnit z důvodu velkého panoramatického okna. Demontáž a následná opětovná montáž interiéru i samotné odhlučnění je v tomto voze velmi náročné a tomu odpovídá i délka montáže 40 hodin pro naše 4 zkušené techniky. U tak náročné montáže je vhodné přistavit vůz například odpoledne předcházejícího dne, aby na něm naši technici alespoň hodinu strávili a stihli vůz předat v domluveném čase následující den.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vůz jsme důkladně odstrojili a velký pozor jsme si samozřejmě dávali na veškerou elektroniku, která je doslova všude. Co se týče tovární izolace, tak ta je u tohoto vozu součástí čalounění podlahy a gumový zvukově izolační materiál se nachází i na zadních podbězích. Ten nahradíme výrazně účinnějším řešením. Ochrana proti vibracím je řešena pouze částečně na podlaze a dně kufru. To je samozřejmě nedostačující a my se můžeme pustit do práce.
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, od motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat.Dual aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorbci maximálního množství vibrací.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,47 jednotek. I Onyx se vyznačuje kromě vysoké účinnosti skvělou flexibilitou a práce s ním je radostí. Okraj víka palivového čerpadla necháváme nezakryté kvůli snadnějšímu přístupu v budoucnosti.
U balíčku Premium Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy i pod zadními sedačkami najdete membránový materiál SGM Barrier Mix v limitované Black Edition, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor, což je vzhledem k množství elektroniky časově i technicky náročné. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
Na blatníky aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na podlahu a to SGM Barrier Mix s jeho krásnou oranžovou barvou.
V rámci balíčku Premium Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních a pátých dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.