- Druh instalaceKompletní odhlučnění Expert Plus a špičkové ozvučení
- VozidloVolkswagen T6
- Datum realizace14.04.2021
- Časová náročnost64 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace224 006 Kč s DPH
Volkswagen T6 - odhlučnění a hi-end ozvučení
Fotoreportáž
Všechny hi-endové komponenty z této instalace pohromadě. Výškové reproduktory Morel Piccolo, které jsou poprávu označovány jako nejkvalitnější na trhu, luxusní středobasy z druhé nejvyšší modelové řady Morel Elate, 4kanálový analogový zesilovač Audison z druhé nejvyšší řady Voce, DSP procesor stejného výrobce a mimo záběr špičkové autorádio Kenwood. Očekávání jsou obrovská!
Spoustu fotek jednotlivých komponentů najdete v galerii, pojďme se nyní věnovat instalaci. Zesilovač, na který jsme zapojili aktivním způsobem výškové reproduktory a středobasy, jsme umístili spolu s DSP procesorem a druhým zesilovačem pro subwoofer pod sedačku spolujezdce.
DSP procesor Audison Bit Nove je nejen u takových instalací prakticky nutnost. Procesor je srdcem celé instalace a řídí nastavení zvuku celé sestavy. Detailně nastavíme výhybky, propusti, časové korekce, fázi, strmost a samozřejmě i detailní ekvalizér. Výsledkem je zvuk šitý na míru konkrétnímu vozu a po doladění se zákazníkem i jeho náročnému majiteli.
Dalším důležitým prvkem ozvučení je i nové autorádio. Bez něj by tato instalace prakticky neměla smysl, protože tovární autorádio by svým zvukem zcela degradovalo potenciál této sestavy. Zvolili jsme špičkové autorádio Kenwood s velkým dotykovým displejem, Apple CarPlay, Android Auto a spoustou dalších moderních funkcí.
Výškové reproduktory Morel Piccolo jsou podle nás i odborné veřejnosti nejkvalitnějšími výškovými reproduktory na světě. To, jak dovedou výškové reproduktory Morel Piccolo zahrát je jednoduše nepopsatelné. Naprosto věrný a silný zvuk s detaily, které s běžnými reproduktory ani neslyšíte. Struny kytar a vokály vnímáte s takovou věrností, že při zavření očí byste nepoznali, že nejste přímo na koncertě před interpretem. Jakmile se přidají přesné a rychlé kopáky středobasů s nekonečným výkonem, znovu si uvědomujeme, že takový muzikální zážitek umí poskytnout snad jen Morel. Důležité je i umístění směrované přímo na řidiče.
Nyní si pojďme ukázat i odhlučnění v maximální možné účinnosti špičkovými materiály ruského výrobce SGM. Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami a trochu jiným způsobem než u jiných vozů tohoto typu. Zejména zadní část je prostorově velmi stísněná a je nezbytné zvolit materiály s menší tloušťkou. Začínáme ale přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali momentálně nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce 4 mm a to SGM Dual Prime. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Dual s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,47 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Jako druhou vrstvu volíme membránový materiál SGM Barrier Mix se schopností zvukové izolace až 35 dB a jedná se tedy o nejúčinnější zvukově izolační materiál současnosti o tloušťce 6 mm. Barrier Mix zcela nahrazuje 2 vrstvy odhlučnění a proto již není nezbytné aplikovat třetí vrstvu, tak jak jste zvyklí z některých našich montáží.
Jelikož v případě tohoto typu podlahy není možné aplikovat druhou vrstvu odhlučnění, rozhodli jsme se alespoň pro částečné odhlučnění podlahy vyplněním volného prostoru 25 mm silnou pěnou pohlcující hluk SGM Violon Wave 25. I takové řešení poskytne spolu s 3 mm silným prémiovým antivibračním materiálem v první vrstvě výrazné snížení hluku této části vozu.
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na přední část podlahy, tedy SGM Barrier Mix. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
V rámci balíčku Expert Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte i u nových reproduktory Morel z druhé nejvyšší řady Elate, které vidíte na fotce.
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních a pátých dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Air 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace až 33 dB tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.