- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloAudi RS Q8
- Datum realizace28.04.2021
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace53 762 Kč s DPH
Audi RS Q8 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Audi RS Q8. Krásný design, luxusní interiér, maximální výbava s ozvučením Bang & Olufsen, 23palcová kola, keramické brzdy, V8 motor, výkon rovných 600 koní a zrychlení z nuly na 100 za 3,8 vteřiny. Tato bestie v plné náloži má snad vše, co by měl takový vůz mít, včetně agresivního, sportovního looku. RS Q8 určitě budí i mnoho kontroverzí, ať už to je smysl takového SUV nebo jeho cena. A tušíme, že další možná vznikla na naší dílně. Proč takové auto odhlučňovat? To bude asi nejčastější dotaz na našich sociálních sítích. Audi Q8 jsme již jednou na dílně měli a z hlediska tovární zvukové izolace jsou to stejná auta. A ihned na začátek je nutné podotknout, že Q8 je velmi dobře z výroby odhlučněna, pravděpodobně nejlépe ze všech aut, které jsme tu kdy měli. Na karoserii nechybí tovární ochrana proti vibracím i silná protihluková izolace na podlaze a podbězích, která je součástí čalounění. Přesto taková izolace umí pouze zlomek toho, co dokáže naše odhlučnění a jsme tedy schopni ještě výraznějši snížit okolní silniční hluk. Pokud vás zajímá hmotnost dodatečného odhlučnění, tak se jedná o cca 90 Kg. Je to moc pro motor s 600 koňskými silami? Na to, ať si každý odpoví sám. Majitelé takových vozů obvykle nejsou závodnící na okruhu, kteří řeší každý gram váhy. Naopak chtějí prostě to nejlepší - špičkový design, který je často spojen až s nejvyšší možnou konfigurací, výkonný motor a taky nejvyšší komfort. A proto se již stává běžnou realitou, že k nám nejen taková luxusní auta jezdí přímo z výrobní linky, což je případ i tohoto vozu. Záruka na vůz po našem zásahu samozřejmě zůstává v platnosti v plném rozsahu. Zadání bylo jednoduché, tedy maximální odhlučnění bez jakýchkoliv kompromisů. Zvolili jsme prémiové materiály z dílny ruského výrobce SGM, kterými jsme odhlučnili všechny zásadní oblasti vozu kromě střechy. Tu jsme nemohli odhlučnit z důvodu velké panoramatické střechy, která byla ve výbavě tohoto vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, torpédo a přední podběhy. Materiály SGM mají i tepelně izolační funkci a vůz bude nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Výsledkem takové instalace je snížení hluku v interiéru vozu a to zejména od pneumatik a vozovky, ale i aerodynamického a okolního silničního hluku. Dle hodnocení majitele se změna nejvýrazněji projevuje zejména při vyšších rychlostech nad 100 km/h, kdy již nic nebrání naplno si vychutnávat brutálního zvuku motoru nebo ozvučení od Bang & Olufsen.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Audi RS Q8 patří k těm nejlépe odhlučněným autům současnosti, přesto to jde samozřejmě lépe. Tovární zvuková izolace je součástí čalounění podlahy a podběhů a na karoserii najdete pouze bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Oproti většině automobilkám si v Audi dali více záležet, přesto například na podbězích antivibrační materiál zcela chybí, což považujeme za zločin proti tichému autu.
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, od motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,47 jednotek.
Dual Prime aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U balíčku Premium Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy najdete membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor, což je vzhledem k množství elektroniky časově i technicky náročné. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
Na blatníky aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix Profi, který poskytuje zvukovou izolaci až 36 dB a disponuje tloušťkou 9 mm. Díky své 3 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
V rámci balíčku Premium Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, tentokrát však ve variantě 2 mm pro co nejnižší zatížení dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření ozvučnice pro reproduktory, což má za následek z lepšení ozvučení. To se však netýká této Audi, která má příplatkové ozvučení Bang & Olufsen.
Plastové výplně předních, zadních i pátých dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace až 33 dB tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.