Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
VozidloAudi RS Q8
Datum realizace28.04.2021
Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace53 762 Kč s DPH
Audi RS Q8 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Audi RS Q8. Krásný design, luxusní interiér, maximální výbava s ozvučením Bang & Olufsen, 23palcová kola, keramické brzdy, V8 motor, výkon rovných 600 koní a zrychlení z nuly na 100 za 3,8 vteřiny. Tato bestie v plné náloži má snad vše, co by měl takový vůz mít, včetně agresivního, sportovního looku. RS Q8 určitě budí i mnoho kontroverzí, ať už to je smysl takového SUV nebo jeho cena. A tušíme, že další možná vznikla na naší dílně. Proč takové auto odhlučňovat? To bude asi nejčastější dotaz na našich sociálních sítích. Audi Q8 jsme již jednou na dílně měli a z hlediska tovární zvukové izolace jsou to stejná auta. A ihned na začátek je nutné podotknout, že Q8 je velmi dobře z výroby odhlučněna, pravděpodobně nejlépe ze všech aut, které jsme tu kdy měli. Na karoserii nechybí tovární ochrana proti vibracím i silná protihluková izolace na podlaze a podbězích, která je součástí čalounění. Přesto taková izolace umí pouze zlomek toho, co dokáže naše odhlučnění a jsme tedy schopni ještě výraznějši snížit okolní silniční hluk. Pokud vás zajímá hmotnost dodatečného odhlučnění, tak se jedná o cca 90 Kg. Je to moc pro motor s 600 koňskými silami? Na to, ať si každý odpoví sám. Majitelé takových vozů obvykle nejsou závodnící na okruhu, kteří řeší každý gram váhy. Naopak chtějí prostě to nejlepší - špičkový design, který je často spojen až s nejvyšší možnou konfigurací, výkonný motor a taky nejvyšší komfort. A proto se již stává běžnou realitou, že k nám nejen taková luxusní auta jezdí přímo z výrobní linky, což je případ i tohoto vozu. Záruka na vůz po našem zásahu samozřejmě zůstává v platnosti v plném rozsahu. Zadání bylo jednoduché, tedy maximální odhlučnění bez jakýchkoliv kompromisů. Zvolili jsme prémiové materiály z dílny ruského výrobce SGM, kterými jsme odhlučnili všechny zásadní oblasti vozu kromě střechy. Tu jsme nemohli odhlučnit z důvodu velké panoramatické střechy, která byla ve výbavě tohoto vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, torpédo a přední podběhy. Materiály SGM mají i tepelně izolační funkci a vůz bude nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Výsledkem takové instalace je snížení hluku v interiéru vozu a to zejména od pneumatik a vozovky, ale i aerodynamického a okolního silničního hluku. Dle hodnocení majitele se změna nejvýrazněji projevuje zejména při vyšších rychlostech nad 100 km/h, kdy již nic nebrání naplno si vychutnávat brutálního zvuku motoru nebo ozvučení od Bang & Olufsen.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2102_.jpg)
Audi RS Q8 patří k těm nejlépe odhlučněným autům současnosti, přesto to jde samozřejmě lépe. Tovární zvuková izolace je součástí čalounění podlahy a podběhů a na karoserii najdete pouze bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Oproti většině automobilkám si v Audi dali více záležet, přesto například na podbězích antivibrační materiál zcela chybí, což považujeme za zločin proti tichému autu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2105_.jpg)
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, od motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,47 jednotek.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2107_.jpg)
Dual Prime aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2109_odhlucneni_audi_rs_q8_.jpg)
U balíčku Premium Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy najdete membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2111_odhlucneni_kufru_audi_rs_q8_.jpg)
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor, což je vzhledem k množství elektroniky časově i technicky náročné. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2112_.jpg)
Na blatníky aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2114_odhlucneni_audi_rs_q8_.jpg)
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2115_.jpg)
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix Profi, který poskytuje zvukovou izolaci až 36 dB a disponuje tloušťkou 9 mm. Díky své 3 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2117_.jpg)
V rámci balíčku Premium Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2118_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2119_odhlucneni_dveri_audi_rs_q8_.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, tentokrát však ve variantě 2 mm pro co nejnižší zatížení dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření ozvučnice pro reproduktory, což má za následek z lepšení ozvučení. To se však netýká této Audi, která má příplatkové ozvučení Bang & Olufsen.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2124_.jpg)
Plastové výplně předních, zadních i pátých dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2126_.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2127_.jpg)
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace až 33 dB tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorrs_q8_28.4_.2131_.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.