Druh instalaceOdhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru
VozidloŠkoda Yeti
Datum realizace22.10.2021
Časová náročnost14 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
Cena instalace21 082 Kč s DPH
Škoda Yeti - odhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru
Odhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru vozidla Škoda Yeti. Pokud vás trápí hluk od předních a zadních pneumatik, máte prakticky dvě možnosti. Tou první, levnější a méně účinnou variantou je odhlučnění předních a zadních podběhů z vnější strany. Výrazně účinnější však je odhlučnit celou podlahu a zavazadlový prostor ze strany vnitřní. Dostanete se k mnohem větší ploše a zároveň platí, že podlaha a dno zavazadlového prostoru jsou zdrojem největšího množství hluku v rámci celého vozu. Obě důležité oblasti jsme odhlučnili ve dvou vrstvách špičkových antivibračních a zvukově izolačních materiálů ruského výrobce SGM. Výsledkem odhlučnění je výrazné snížení hluku nejen od předních a zadních kol, ale i od odrážejícího se hluku od vozovky.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_96.jpg)
Interiér Škoda Yeti je odstrojený a můžete se podívat na tovární zvukovou izolaci. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/04_100.jpg)
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál SGM Onyx 4 o tloušťce 4 mm. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,47 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Onyx odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku. Všimněte si i nového designu pro rok 2021 v krásné modré barvě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_64.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami je nezbytné aplikovat tenčí materiály z důvodu stísněného prostoru. Proto volíme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,42 jednotek. I Air 2 zaujme novým designem, který je nyní sladěný se všemi dalšími antivibračními materiály SGM.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_65.jpg)
Po celé ploše podlahy aplikujeme membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11_98.jpg)
Barrier Mix i Onyx 4 plikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/12_104.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami volíme opět tenčí materiál, ovšem také s vysokou účinností. Jedná se o membránový materiál s tloušťkou pouhých 4 mm a přitom schopností zvukové izolace 27 dB. S materiálem se skvěle pracuje, je krásně flexibilní a umožní bezproblémové složení interiéru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_95.jpg)
Zavazadlovému prostoru se věnujeme s podobnou pečlivostí. Na jeho dno aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a vysokým MLF 0,35 jednotek. Tento prémiový materiál jsme zvolili zejména z toho důvodu, abychom příliš nenavyšovali hmotnost v zadní části vozu a také kvůli tloušťce. Díky své vysoké účinnosti však s přehledem odfiltruje vibrace dna kufru i hluk o nejnižších frekvencích.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_88.jpg)
Zadní podběhy opatříme stejně jako u podlahy antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Onyx 4. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_79.jpg)
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/18_66.jpg)
Na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix, který poskytuje zvukovou izolaci až 35 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci. Máme hotovo, interiér složíme a vůz předáme jeho majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz