- Druh instalaceOdhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru
- VozidloŠkoda Yeti
- Datum realizace22.10.2021
- Časová náročnost14 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace21 082 Kč s DPH
Škoda Yeti - odhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru
Odhlučnění podlahy a zavazadlového prostoru vozidla Škoda Yeti. Pokud vás trápí hluk od předních a zadních pneumatik, máte prakticky dvě možnosti. Tou první, levnější a méně účinnou variantou je odhlučnění předních a zadních podběhů z vnější strany. Výrazně účinnější však je odhlučnit celou podlahu a zavazadlový prostor ze strany vnitřní. Dostanete se k mnohem větší ploše a zároveň platí, že podlaha a dno zavazadlového prostoru jsou zdrojem největšího množství hluku v rámci celého vozu. Obě důležité oblasti jsme odhlučnili ve dvou vrstvách špičkových antivibračních a zvukově izolačních materiálů ruského výrobce SGM. Výsledkem odhlučnění je výrazné snížení hluku nejen od předních a zadních kol, ale i od odrážejícího se hluku od vozovky.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Interiér Škoda Yeti je odstrojený a můžete se podívat na tovární zvukovou izolaci. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál SGM Onyx 4 o tloušťce 4 mm. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,47 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Onyx odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku. Všimněte si i nového designu pro rok 2021 v krásné modré barvě.
Na prostor pod zadními sedačkami je nezbytné aplikovat tenčí materiály z důvodu stísněného prostoru. Proto volíme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,42 jednotek. I Air 2 zaujme novým designem, který je nyní sladěný se všemi dalšími antivibračními materiály SGM.
Po celé ploše podlahy aplikujeme membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
Barrier Mix i Onyx 4 plikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami volíme opět tenčí materiál, ovšem také s vysokou účinností. Jedná se o membránový materiál s tloušťkou pouhých 4 mm a přitom schopností zvukové izolace 27 dB. S materiálem se skvěle pracuje, je krásně flexibilní a umožní bezproblémové složení interiéru.
Zavazadlovému prostoru se věnujeme s podobnou pečlivostí. Na jeho dno aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a vysokým MLF 0,35 jednotek. Tento prémiový materiál jsme zvolili zejména z toho důvodu, abychom příliš nenavyšovali hmotnost v zadní části vozu a také kvůli tloušťce. Díky své vysoké účinnosti však s přehledem odfiltruje vibrace dna kufru i hluk o nejnižších frekvencích.
Zadní podběhy opatříme stejně jako u podlahy antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Onyx 4. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix, který poskytuje zvukovou izolaci až 35 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci. Máme hotovo, interiér složíme a vůz předáme jeho majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz