- Druh instalaceOdhlučnění všech dveří, kufru a předních podběhů
- VozidloŠkoda Scala
- Datum realizace05.05.2021
- Časová náročnost14 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace26 575 Kč s DPH
Škoda Scala - odhlučnění dveří, kufru a podběhů
Základní odhlučnění vozu Škoda Scala. Jeho majitel si stěžoval zejména na hluk od předních a zejména zadních pneumatik a okolní silniční hluk pronikající přes dveře. Domluvili jsme se tedy na odhlučnění těchto nejvíce problémových partií a konkrétně jsme odhlučnili přední a zadní dveře, zadní podběhy z vnější strany a celý zavazadlový prostor, včetně zadních podběhů z vnitřní strany. Na všechny oblasti jsme zvolili špičkové antivibrační a zvukově izolační materiály ruského výrobce SGM z nejvyšší modelové řady Prime, které umožňují maximálně účinné odhlučnění i přijatelnou hmotnost. Na instalaci pracují 2 naši technici, kteří dokončí svou práci během 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Jako první vrstvu při odhlučnění dveří jsme zvolili antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktor dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Plastové výplně předních i zadních dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Zavazadlovému prostoru se věnujeme s velkou pečlivostí, protože je zdrojem nejen výrazných vibrací, ale zejména hluku. Na jeho dno aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a vysokým MLF 0,34 jednotek. Tento prémiový materiál jsme zvolili zejména z toho důvodu, abychom příliš nenavyšovali hmotnost v zadní části vozu. Díky své vysoké účinnosti však s přehledem odfiltruje vibrace dna kufru.
Na blatníky aplikujeme totožný antivibrační materiál a na zadní podběhy lepíme jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Dual Prime. Ten se pyšní při své tloušťce 4 mm extrémním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek a díky těmto vlastnostem vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci.
Druhá vrstva je také rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Ultra, který poskytuje zvukovou izolaci až 33 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
Na kovovou část předních podběhů aplikujeme stejný antivibrační materiál jako ze strany kufru, tedy SGM Dual Prime. Materiál důkladně válečkujeme, aby došlo k dokonalému přilnutí ke karoserii bez rizika vniknutí vlhkosti v budoucnu. Dual Prime zamezí nejen vibracím, ale vytvoří i neproniknutelnou bariéru pro nízkofrekvenční hluk.
Nakonec opatříme plastové podběhy taktéž totožným materiálem jako ve druhé vrstvě ze strany kufru, konktrétně SGM Barrier Ultra. Tento membránový materiál odfiltruje střední a vysoké frekvence hluku, plast zpevní a zamezí také hluku od létajících kamínků. Spolehlivé řešení pro snížení hluku od pneumatik, pokud se neprovádí odhlučnění podlahy a podběhů z vnitřní strany vozu. Všechny fotografie z této instalace najdete po kliknutí na úvodní fotku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz