- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Standard Light
- VozidloToyota Corolla Verso
- Datum realizace17.05.2021
- Časová náročnost24 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace39 021 Kč s DPH
Toyota Corolla Verso - odhlučnění
Fotoreportáž
Interiér je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete sice silnější vrstvu továrního antivibračního materiálu, který se snaží alespoň nějakým způsobem zachránit známý nedostatek této automobilky v podobě tenkých plechů. Jelikož na ostatních oblastech vozu jakákoliv izolace prakticky chybí, má to za následek výrazné rezonance a vibrace z důvodu nedostatku tuhosti karoserie. To se projevuje zvýšeným nízkofrekvenčním hlukem zejména od pneumatik přes přední a zadní podběhy, ale i silničním hlukem pronikajícím přes podlahu a boční dveře. Pouštíme se tedy do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli výrazným vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku základem pro úspěšné odhlučnění vozu. U balíčku Standard Light postupujeme odlišně než u běžných instalací a na podlahu aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,41 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. U balíčku Standard Light se snažíme ušetřit každý kilogram a kde to není vyloženě nezbytné, volíme tenčí materiály.
Druhou vrstvu u balíčku Standard Light tvoří membránový materiál Comfortmat Integra, který při tloušťce 6 mm poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace až 28 dB. Zároveň se jedná o jeden z nejlehčích membránových materiálů na trhu a je tedy ideálním řešením pro účely této instalace. Prostor pod zadními sedačkami odhlučňujeme ultralehkým zvukově izolačním materiálem Comfortmat Vision.
Obě vrstvy materiálů aplikujeme na všechen volný prostor a dostáváme se až těsně pod palubní desku. Odhlučníme tedy důkladně nejen podlahu, ale i přední podběhy a nemusíme tuto oblast "zdvojovat" a zbytečně navyšovat hmotnost materiálů. Kombinace materiálů Dark D3 a Integra je navíc natolik účinná, že výsledný efekt by byl spíše zanedbatelný.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Ten nejen absorbuje vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Standard Light stejný antivibrační materiál jako na dno kufru. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá šanci a pokračujeme druhou vrstvou odhlučnění.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru a blatníky aplikujeme velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm poskytuje zvukovou izolaci 15 dB. U běžných instalací aplikujeme 2x účinnější materiál Comfortmat Raptor, ale dnes myslíme především na celkovou hmotnost.
Přesto zadní podběhy odhlučňujeme velmi účinně a to stejným materiálem jako na podlaze. Ke slovu se tedy hlásí opět Comfortmat Integra. Zvuková izolace 28 dB je pro naše účely dostačující a hluk této oblasti výrazně snížíme při zachování nízké hmotnosti materiálu. Integra sice obsahuje těžkou protihlukovou membránu, ta je však oproti ostatním membránovým materiálům Comfortmat až 3x tenčí. A to samozřejmě umožňuje snížit hmotnost.
V rámci balíčku Standard Light volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří opět zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který najdete i na ostatních částech vozu. Velmi nízkou hmotnost oceníte zejména při odhlučnění dveří, kde je nutné dbát i na tento důležitý parametr. Vision je absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Zvuková izolace 15 dB je pro účely montáže zaměřené na nízkou hmotnost dostačující.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.