- Druh instalaceOdhlučnění dveří, zadního boku a podběhů
- VozidloVolkswagen Scirocco
- Datum realizace02.03.2022
- Časová náročnost11 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace19 894 Kč s DPH
Volkswagen Scirocco - odhlučnění dveří a podběhů
Odhlučnění předních dveří, zadních boků a předních i zadních podběhů vozu Volkswagen Scirocco. Jeho majitel si přál snížit hluk těchto problematických oblastí, které trápí většinu vozidel, VW nevyjímaje. Pokud se z nějakého důvodu nechcete pouštět do kompletního odhlučnění, při kterém podběhy důkladně odhlučníme z vnitřní strany, druhou možností je odhlučnit tuto oblast ze strany vnější. Je zde sice o něco méně prostoru, nicméně i tak poznáte nezanedbatelný efekt. Nejprve aplikujeme na karoserii profesionální antivibrační materiál Comfortmat Atom, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,60 jednotek. Takový materiál účinně zamezí vibracím a sníží pronikání nízkofrekvenčního hluku. Na plastovou část podběhu následně aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor, který i přes svou malou tloušťku 4 mm poskytuje úctyhodnou schopnost zvukové izolace až 30 dB. U zadních podběhů volíme stejné materiály, pouze obě vrstvy aplikujeme na karoserii z důvodu absence plastové části podběhu. Odhlučnění dveří již považujeme za naprostý standard. Pokud chcete snížit hluk v interiéru vozu, tak je vhodným řešením začít právě u dveří. Přes ty proniká do interiéru vozu velké množství hluku a aplikací až 5 vrstev vysoce účinných antivibračních a protihlukových materiálů Comfortmat dokážeme významně tento hluk snížit. Konkrétně jsme aplikovali prémiový antivibrační materiál o velmi nízké hmotnosti Comfortmat Dark D2 pro zamezení vibrací vnějšího i vnitřního plechu, dále membránový protihlukový materiál Comfortmat Integra se schopností zvukové izolace až 28 dB a na závěr materiál pohlcující hluk v podobě polyuretanové pěny Comfortmat Soft Wave. Výsledkem je nejen snížení hluku pronikajícího přes přední dveře, ale i zlepšení zvuku továrního ozvučení a zamezení různých nežádoucích zvuků, jako je vrzání nebo skřípání plastů v důsledku provozu nebo poslouchání hudby. Více zajímavých informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Začínáme podběhy. Nejprve aplikujeme na karoserii profesionální antivibrační materiál Comfortmat Atom, který disponuje tloušťkou 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,60 jednotek. Antivibrační materiál s takovými hodnotami účinně zamezí vibracím a sníží pronikání nízkofrekvenčního hluku. Atom je samozřejmě zcela voděodolný a nemusíte se tedy obávat aplikace v této vlhké oblasti.
Na plastovou část podběhu následně aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor, který i přes svou malou tloušťku 4 mm poskytuje úctyhodnou schopnost zvukové izolace až 30 dB. Raptor jsme volili právě kvůli jeho tloušťce z důvodu stísněného prostoru této oblasti. I Raptor je samozřejmě absolutně voděodolný a místní vlhkost zcela ignoruje.
U zadních podběhů v první vrstvě postupujeme prakticky stejně a aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Atom z nejvyšší řady Expert. Atom je vhodné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený zejména pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
U druhé vrstvy nastává menší změna. Materiál zůstává stejný, nicméně z důvodu absence plastových podběhů Raptor aplikujeme i ve druhé vrstvě na karoserii.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří. Více fotografií můžete shlédnout po kliknutí na libovolnou fotku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz