- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus a výměna reproduktorů
- VozidloMercedes V-Class
- Datum realizace17.02.2021
- Časová náročnost39 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace84 687 Kč s DPH
Mercedes V-Class - odhlučnění a ozvučení (Burmester upgrade)
Odhlučnění a ozvučení prémiového MPV Mercedes-Benz třídy V. Tento oblíbený vůz je již tradičním návštěvníkem naší dílny a to zejména kvůli jeho nedostatečné tovární zvukové izolaci. Jelikož se jedná o vůz vyšší třídy, tak majitelé očekávají vysoký standard i z hlediska továrního odhlučnění. A často pak po koupi následuje velké zklamání. Ani v případě V-Class není prakticky žádný posun oproti jiným vozům z kategorie užitkových vozidel a při jízdě je slyšet nepříjemný hluk od motoru, kol, vozovky i aerodynamický hluk. Aby oblíbené "Véčko" splňovalo parametry prémiového vozu, obrátil se na nás majitel, abychom se o hluk v tomto voze postarali. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium Plus, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy a kapotu. Nad rámec balíčku jsme odhlučnili i torpédo, jehož odhlučnění má u těchto vozů velký význam. U balíčku Plus volíme účinnější i silnější materiály a vůz je tedy odhlučněn na možné maximum. U tak velkého auta je cena balíčku navýšena, protože jsme na vozu strávili více času a spotřebovali větší počet kusů materiálů. Věnovali jsme se i novému ozvučení, kdy jsme nahradili reproduktory příplatkového Burmester systému. Ten nedisponuje bohužel dostatečně kvalitním zvukovým přednesem, který lze naštěstí výrazně vylepšit pouhou výměnou reproduktorů. Zvolili jsme kompletní sadu od německého výrobce Eton, která zahrnuje komponentní reproduktory do předních dveří a zadních dveří a koaxiální reproduktory do palubní desky. Vše jsme samozřejmě zapojili na tovární zesilovač, který reproduktorům poskytuje dostatečný výkon. Výsledkem montáže je nejen výrazně kvalitnější zvuk s detailními výškami a přesnými spodními frekvencemi, ale i celkově tichý vůz s nesrovnatelně vyšším jízdním komfortem. Takto rozsáhlou instalaci jsme již museli rozložit do dvou pracovních dnů, aby byl výsledek stoprocentní.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve se podívejme na set reproduktorů, které zapojíme na tovární zesilovač Burmester místo původních reproduktorů. Nový set reproduktorů je od německého výrobce Eton a zahrnuje komponentní reproduktory do předních dveří a zadních dveří a koaxiální reproduktory do palubní desky.
Vozidlo je kompletně odstrojené a můžete se podívat na jeho tovární zvukovou izolaci. Neuvidíte však nic než zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany. To způsobuje výrazné vibrace karoserie a samozřejmě především hluk. Všechny plechy tedy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou u balíčku Premium Plus odhlučňujeme až 3 vrstvami. Na přední a zadní část však aplikujeme rozdílné materiály. Je to z toho důvodu, že Mercedes-Benz Vito má v přední části podlahy tunel s převodovkou a tato oblast je velmi zatížena vibracemi i hlukem. Proto volíme antivibrační materiál Comfortmat Atom o tloušťce 4,2 mm a velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek, který eliminuje vibrace i nízkofrekvenční hluk.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme stejný antivibrační materiál jako na zadní část podlahy, pouze o menší tloušťce 2,3 mm. A konečně zadní podběhy opatříme nejúčinnějším antivibračním materiálem z prémiové řady Dark - Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhou vrstvu ve přední části podlahy tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace a velmi nízkou hmotností. Pro maximální účinnost odhlučnění podlahy bude na něj nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator.
U zadní části podlahy postupujeme u druhé vrstvy opět odlišným způsobem a volíme modrý zvukově izolační materiál Comfortmat Blockshot. Ten již obsahuje protihlukovou membránu o tloušťce 2 mm a jedná se tedy o vrstvu finální díky vysoké účinnosti se schopností zvukové izolace až 32 dB. Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatíženy hlukem i vibracemi lepíme kombinaci materiálu Comfortmat Fusion a Blockator s celkovou tloušťkou 6 mm.
Poslední vrstvou na přední části podlahy je membránový materiál Comfortmat Blockator. Podlaha je velmi náchylná nejen na vibrace, ale i na hluk o nízkých a středních frekvencích. 3 mm silná akustická membrána v kombinaci s materiálem Comfortmat Vision, který jsme aplikovali ve druhé vrstvě, umožňuje dle testů snížit hluk až o 35 dB v rozsahu od 50 do 3000 Hz. To z této kombinace činí optimální variantu pro velmi efektivní odhlučnění podlahy.
Na červený Comfortmat Fusion, tedy 3 mm silný zvukově izolační materiál aplikovaný ve druhé vrstvě na podběhy, finálně nalepíme membránový materiál Comfortmat Blockator o tloušťce 3 mm, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 10 mm.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u bočních dveří a dalších plastů interiéru.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.