- Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
- VozidloMercedes-Benz Vito
- Datum realizace14.04.2021
- Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace56 816 Kč s DPH
Mercedes-Benz Vito - kompletní odhlučnění
Kompletní odhlučnění vozu Mercedes-Benz Vito v maximální konfiguraci, která je v současné době možná. Tento vůz již tradičně trpí na enormní hluk v interiéru a to zejména od vozovky, motoru, podběhů předních i zadních kol a díky své konstrukci je výrazný i aerodynamický hluk. Požadavek zákazníka bylo maximální odhlučnění bez kompromisů a pro tyto případy máme nachystanou variantu od ruského výrobce SGM. Zvolil jsme náš nejúčinnější balíček odhlučnění Expert Plus a konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, střechu, boky, přední i zadní podběhy z vnitřní strany, torpédo a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. Všechny zvolené materiály jsou i tepelně izolační a tento vůz je nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreprotáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami a trochu jiným způsobem než u jiných vozů tohoto typu. Zejména zadní část je prostorově velmi stísněná a je nezbytné zvolit materiály s menší tloušťkou. Začínáme ale přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali momentálně nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce 4 mm a to SGM Dual Prime. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Dual s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,47 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Jako druhou vrstvu volíme membránový materiál SGM Barrier Mix se schopností zvukové izolace až 35 dB a jedná se tedy o nejúčinnější zvukově izolační materiál současnosti o tloušťce 6 mm. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na zadní část podlahy u tohoto vozu můžeme aplikovat stejný materiál jako v přední části, tedy SGM Barrier Mix Ultra. Díky tomu je celá podlaha odhlučněna maximálním způsobem a zcela odolná proti hluku od vozovky, pneumatik, převodovky nebo zavěšení kol.
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na přední část podlahy, tedy SGM Barrier Mix. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
V rámci balíčku Expert Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u bočních a pátých dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zadní části vozu bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Z tohoto důvodu se jedná o jedinou oblast, kde lepíme antivibrační materiál bodově a spotřebujeme vždy pouze 1 kus materiálu.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál SGM R-Tone, který kromě dostatečné izolace 14 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
I páté dveře opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál SGM R-Tone a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.