Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
VozidloMercedes-Benz Vito
Datum realizace14.04.2021
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace56 816 Kč s DPH
Mercedes-Benz Vito - kompletní odhlučnění
Kompletní odhlučnění vozu Mercedes-Benz Vito v maximální konfiguraci, která je v současné době možná. Tento vůz již tradičně trpí na enormní hluk v interiéru a to zejména od vozovky, motoru, podběhů předních i zadních kol a díky své konstrukci je výrazný i aerodynamický hluk. Požadavek zákazníka bylo maximální odhlučnění bez kompromisů a pro tyto případy máme nachystanou variantu od ruského výrobce SGM. Zvolil jsme náš nejúčinnější balíček odhlučnění Expert Plus a konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, střechu, boky, přední i zadní podběhy z vnitřní strany, torpédo a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. Všechny zvolené materiály jsou i tepelně izolační a tento vůz je nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreprotáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2002_.jpg)
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2006_-_odhlucneni_mercedes-benz_vito_.jpg)
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami a trochu jiným způsobem než u jiných vozů tohoto typu. Zejména zadní část je prostorově velmi stísněná a je nezbytné zvolit materiály s menší tloušťkou. Začínáme ale přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali momentálně nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce 4 mm a to SGM Dual Prime. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Dual s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2004_.jpg)
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,47 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2005_odhlucneni_mercedes_vito_.jpg)
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2010_.jpg)
Jako druhou vrstvu volíme membránový materiál SGM Barrier Mix se schopností zvukové izolace až 35 dB a jedná se tedy o nejúčinnější zvukově izolační materiál současnosti o tloušťce 6 mm. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2008_-_odhlucneni_mercedes_vito_.jpg)
Na zadní část podlahy u tohoto vozu můžeme aplikovat stejný materiál jako v přední části, tedy SGM Barrier Mix Ultra. Díky tomu je celá podlaha odhlučněna maximálním způsobem a zcela odolná proti hluku od vozovky, pneumatik, převodovky nebo zavěšení kol.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2011_.jpg)
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na přední část podlahy, tedy SGM Barrier Mix. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2013_-_odhlucneni_mercedes_vito_.jpg)
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2014_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2015_.jpg)
V rámci balíčku Expert Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2016_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2018_.jpg)
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u bočních a pátých dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2019_.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zadní části vozu bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Z tohoto důvodu se jedná o jedinou oblast, kde lepíme antivibrační materiál bodově a spotřebujeme vždy pouze 1 kus materiálu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2020_.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál SGM R-Tone, který kromě dostatečné izolace 14 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2021_.jpg)
I páté dveře opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2026_.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2027_.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál SGM R-Tone a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvito_14.4_.2028_.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.