- Druh instalaceOdhlučnění dveří, kufru kapoty a podběhů
- VozidloMazda 3
- Datum realizace07.07.2021
- Časová náročnost16 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace16 593 Kč s DPH
Mazda 3 - základní odhlučnění
Základní odhlučnění vozu Mazda 3. Zvuková izolace poslední generace byla oproti té předchozí mírně vylepšena, přesto patří k těm horším ve své třídě a i Mazda 3 trpí zejména na hluk od pneumatik a okolní silniční hluk. Ten se stoupající rychlostí rychle narůstá a kazí dojem z tohoto jinak velmi povedeného vozu. Ačkoliv vždy doporučujeme kompletní odhlučnění vozu, s majitelem jsme se dohodli na ekonomičtější variantě bez odhlučnění podlahy. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední a zadní dveře, zavazadlový prostor, zadní podběhy z vnitřní strany, přední podběhy z vnější strany a kapotu. Všechny oblasti odhlučňujeme prémiovými membránovými materiály Comfortmat a montáž samozřejmě stihneme během jednoho pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Jak sami můžete vidět, tak v zavazadlovém prostoru se nachází pouze zanedbatelná ochrana proti vibracím na dně kufru. Zadní podběhy chráněné nejsou vůbec a zcela chybí i jakákoliv zvuková izolace. tedy kromě tenkého koberce. Velmi špatný stav tedy jdeme napravit.
Na dno kufru aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a hodnotou akustického ztrátového činitele (MLF) na úrovni 0,35 jednotek. Dark nejen absorbuje vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk v této oblasti. Díky velmi nízké hmotnosti materiál zbytečně nezatěžuje zadní část vozu.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm a MLF 0,49 jednotek. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Na fotografii můžete vidět na dně kufru nový membránový materiál Comfortmat Raptor, na který jsme dlouho čekali. Tloušťka 4 mm, složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou a účinnost až 30 dB! Neskutečné na tak tenký materiál. Jeho výhody jsou však právě v jeho tloušťce, která umožní snadnou aplikaci, vysokou flexibilitu a naprosto bezproblémové složení interiéru. A to při vysoké účinnosti. Skvělé!
Zadní podběhy opatříme membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Expert volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Majitel tohoto vozidla si stěžoval na hluk i od předních kol a ten mají na svědomí především pneumatiky. Silný nízkofrekvenční hluk od předních kol jsme schopni účinně snížit pomocí antivibračního materiálu Comfortmat z modelové řady Premium Dark o síle 4 mm. Ten si poradí nejen s vibracemi, ale i s hlukem o nejnižších frekvencích.
O nízké a středně vysoké frekvence se následně postará vícevrstvý materiál Comfortmat Raptor, který již znáte z odhlučnění kufru. I na podbězích nově budeme využívat tento nejnovější materiál a to zejména kvůli jeho nižší tloušťce i hmotnosti. Účinnost až 30 dB je pro účely odhlučnění podběhů dostačující a výrazně snížíme hluk od pneumatik i létajících kamínků.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz