- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloCitroen C4 Spacetourer
- Datum realizace23.06.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace41 293 Kč s DPH
Citroen C4 Spacetourer - odhlučnění
Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a můžete se podívat na tovární zvukovou izolaci. Součástí čalounění interiéru není žádná zvuková izolace a to dokonce ani na podlaze. Na karoserii je tedy pouze velmi tenký koberec, který nemá šanci alespoň náznakem snížit hluk. Tento vůz však nemá ani žádnou ochranu proti vibracím, nepočítáme-li bodovou aplikaci tmelu na podlaze. Všechny plechy tedy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli extrémním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku základem pro úspěšné odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování nízké hmotnosti. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Dark D4 spolu s druhou vrstvou aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Prostor pod zadními sedačkami odhlučňujeme podobným materiálem Comfortmat Integra a to zejména kvůli jeho nižší tloušťce a hmotnosti.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium stejný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme druhou vrstvou odhlučnění.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru aplikujeme tenký zvukově izolační materiál Comfortmat Fusion o tloušťce pouhých 3 mm. Jelikož je tato plocha velmi reliéfní a navíc čalounění kufru těsně doléhá na jeho dno, neumožňuje to aplikaci silnějšího a účinnějšího materiálu. Nicméně i účinnost 10 dB tohoto červeného materiálu se počítá!
Zadní podběhy však opatříme stejným zvukově izolačním materiálem materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti.
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.