Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
VozidloOpel Crossland
Datum realizace03.07.2021
Časová náročnost30 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace47 925 Kč s DPH
Opel Crossland - odhlučnění
Odhlučnění vozu Opel Crossland v maximální možné konfiguraci. Tovární izolace tohoto malého crossoveru je tradičně na velmi nízké úrovni a ačkoliv můžete vidět zejména na podlaze bodovou ochranou proti vibracím, je to vzhledem ke zcela chybějící zvukové izolaci zcela nedostatečné. Vůz tak trpí poměrně výrazným hlukem pronikajícím přes přední a zadní podběhy, dveře, podlahu a také přes tenký plech střechy. S majitelem jsme se domluvili rovnou na našem nejúčinnějším odhlučnění v podobě balíčku Expert Plus. Zaměřili jsme se tedy na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, kapotu, přední podběhy, torpédo a střechu. Všechny oblasti jsme odhlučnili špičkovými antivibračními a zvukově izolačními materiály ruského výrobce SGM z nejvyšší řady Prime, která zaručuje vysokou účinnost i snadnou instalaci ve dvou vrstvách díky vícevrstvým membránovým materiálům nejnovější generace. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_53.jpg)
Vůz je odstrojen a plechy vyčištěné a odmaštěné. A jak můžete vidět, vůz je z výroby prakticky neodhlučněn. Chybí jakákoliv zvuková izolace i výraznější ochrana proti vibracím, kterou najdete jen bodově na podlaze, dně kufru a zadních podbězích. Naším cílem je tedy celý vůz opatřit dvěma vrstvami materiálů, které umožní výrazné snížení hluku v interiéru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_45.jpg)
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, od motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/06_43.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,42 jednotek. I Air vyniká vysokou flexibilitou a snadnou aplikací bez nahřívání. Důležitým bonusem je velmi nízká hmotnost, díky speciálnímu složení materiálu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_27.jpg)
U balíčku Premium Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy najdete membránový materiál SGM Barrier Mix v limitované Black Edition, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_28.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami je obvykle velmi málo místa, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Taková účinnost je dosažena díky složení s protihlukovou membránou o tloušťce 2 mm.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_29.jpg)
Zavazadlovému prostoru se věnujeme s podobnou pečlivostí. Na jeho dno aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a vysokým MLF 0,42 jednotek. Tento prémiový materiál jsme zvolili zejména z toho důvodu, abychom příliš nenavyšovali hmotnost v zadní části vozu. Díky své vysoké účinnosti však s přehledem odfiltruje vibrace dna kufru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10_49.jpg)
Na blatníky aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/12_69.jpg)
Druhá vrstva je také rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_54.jpg)
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix, který poskytuje zvukovou izolaci až 35 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_43.jpg)
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_46.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/19_29.jpg)
V rámci balíčku Expert Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/20_33.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/21_70.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktor dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/21a.jpg)
Plastové výplně předních, zadních i pátých dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/22_55.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/23_46.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál SGM R-Tone, který kromě dostatečné izolace nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/24_33.jpg)
I páté dveře opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/25_31.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/26_25.jpg)
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace až 33 dB tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/28_16.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.