- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloPeugeot Traveller
- Datum realizace14.06.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace47 590 Kč s DPH
Peugeot Traveller - odhlučnění
Odhlučnění vozu Peugeot Traveller. Tento designově povedený minivan byl vyvinut ve spolupráci s Toyotou a nabízí spoustu pohodlí, bezpečí a moderních prvků, které vůz přibližují k prémiové třídě. Zvuková izolace Peugeotu Traveller však nedosahuje ani z daleka této úrovně. Aby se řidič i spolucestující cítili opravdu pohodlně bez ohledu na rychlost, je zapotřebí kompletní ošetření karoserie a plastů od našich specializovaných techniků. Bude nutné neutralizovat výrazné vibrace šířící se po ničím nechráněné karoserii i všudypřítomný hluk. Jedině tak si můžete během řízení odpočinout na nadcházející schůzku nebo relaxovat po náročném dni. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali antivibrační materiál Comfortmat D4 o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. D4 s přehledem odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku. Všimněte si, že materiál aplikujeme po celé ploše až k palubní desce a tím důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní strany, ze které je přístup na mnohem větší plochu. Hluk od pneumatik bude mít velký problém s překonáním této bariéry!
U zadní části podlahy musíme volit tenčí materiál stejné modelové řady, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Je to z důvodu velmi stísněného prostoru u tohoto vozu a v podobném duchu budeme postupovat i u druhé vrstvy. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. A konečně na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku.
Na zadní část podlahy aplikujeme i v druhé vrstvě tenčí zvukově izolační materiál, konkrétně Comfortmat Integra s tloušťkou 6 mm, přitom schopností zvukové izolace až 28 dB. Integra je složením téměř totožný materiál jako Blockshot, je však celkově tenčí, má sníženou tloušťku protihlukové membrány a díky tomu má i nižší hmotnost. Všechny tyto vlastnosti u této instalace vítáme.
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny opět lehkým membránovým materiálem Comfortmat Integra, který jsme aplikovali i na zadní část podlahy. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejně jako na přední část podlahy Comfortmat Blockshot.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Expert volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Tento materiál používáme i na veškeré ostatní plasty interiéru.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.