Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert a výměna reproduktorů
VozidloSuzuki Swift
Datum realizace21.10.2021
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace56 314 Kč s DPH
Suzuki Swift - odhlučnění a výměna reproduktorů
Odhlučnění a výměna továrních reproduktorů ve voze Suzuki Swift. Malá auta japonských a korejských automobilek jsou velmi špatně odhlučněna a situace vypadá tak, že tovární zvuková izolace je pouze v podobě čalounění podlahy a kufru o tloušťce maximálně pár milimetrů. Výsledkem je samozřejmě výrazný hluk v interiéru pronikající prakticky ze všech stran. Dalším specifikem tohoto vozu je nutnost aplikace velmi tenkých materiálů, ale na to jsme připraveni díky široké škále produktů v naší nabídce. S majitelem jsme se domluvili na kompletním odhlučnění v rámci našeho balíčku Expert s individuální úpravou konfigurace z výše uvedených důvodů. Balíček Expert zahrnuje odhlučnění všech důležitých části vozu, konkrétně předních, zadních, i pátých dveří, podlahy, střechy, zavazadlového prostoru, kapoty, torpéda a předních i zadních podběhů z vnitřní strany. V rámci instalace jsme také vyměnili reproduktory ve předních a zadních dveřích. Zákazník si v našem předváděcím panelu vybral set reproduktorů italského výrobce Hertz modelové řady Cento, který je optimálním řešením pro upgrade továrních reproduktorů. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění, tak cena byla 35 083 Kč a práci jsme stihli za 30 hodin. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_95.jpg)
Nejprve se podívejme na reproduktory, které budeme instalovat do tohoto vozu. Jedná se o set komponentních a koaxiálních reproduktorů italského výrobce Hertz modelové řady Cento, které vynikají nejen nadstandardním zvukem, ale i vysokou citlivostí. Díky tomu jsou optimálními reproduktory pro upgrade továrního ozvučení.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_87.jpg)
Nyní se pojďme věnovat odhlučnění. Interiér je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Považujeme to spíše za úsměvné, protože efekt takového řešení je nulový. A to je vše, žádnou další izolaci ve voze nenajdete, tedy kromě koberce na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Pustíme se tedy do práce a napravíme odfláklou izolaci výrobce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_63.jpg)
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. Jako první vrstvu aplikujeme špičkový antivibrační materiál Comfortmat Atom z nejvyšší řady Expert, který je určený zejména pro profesionální instalační centra. Materiál je složený ze dvou vrstev s celkovou tloušťkou 4 mm a s akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek. To umožní excelentní zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_63.jpg)
Comfortmat Atom je nejmodernější antivibrační materiál z profesionální řady Expert, který se skládá ze dvou vrstev vysoce účinných tmelů, kdy každý plní odlišnou funkci. Celková tloušťka 4 mm a zejména akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Takto účinný materiál je vhodné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený zejména pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09a_2.jpg)
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Také Dark D3 vyniká vysokou flexibilitou a snadnou aplikací bez nahřívání. Důležitým bonusem je velmi nízká hmotnost. Nižší tloušťku volíme i kvůli velmi stísněnému prostoru v této oblasti, kde každý milimetr hraje důležitou roli.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10_80.jpg)
Běžně aplikujeme u balíčku Expert na podlahu membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a účinností 32 dB, u tohoto vozu však musíme udělat změnu z důvodu slabého koberce a stísněného místa. Proto jsme zvolili taktéž membránový materiál Comfortmat Raptor o tloušťce 4 mm a stále vysokou schopností zvukové izolace až 30 dB. Optimální řešení pro tento vůz.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10a_2.jpg)
Atom i Raptor aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce taktéž 4 mm. Celkem tedy 8 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11_97.jpg)
U Raptoru zůstáváme a aplikujeme jej i na prostor pod zadními sedačkami a možná jste si již všimli, že i na kompletně celé vozidlo. U Swifta je problém s místem prakticky na všech částech vozu, nicméně dokážeme si poradit s každou situací.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11a_2.jpg)
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11aa.jpg)
Atom aplikujeme po podlaze i na zadní podběhy. Obě tyto oblasti jsou extrémně zatížené vibracemi a hlukema je nezbytné volit vysoce účinné materiály. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Expert ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11aaaa.jpg)
A Comfortmat Raptor opět v hlavní roli, tentokrát na celém zavazadlovém prostoru. Tento oranžový materiál jsme si opravdu oblíbili. Zmíněna účinnost až 30 dB, tloušťka 4 mm a velmi snadná aplikace díky extra účinnému lepidlu a vysoké flexibilitě materiálu. Jeho přednosti se u tohoto vozu ještě násobí.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_94.jpg)
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_87.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_78.jpg)
Nyní se věnujme dveřím. Fotograf asi někde usnul, takže Vám ukážeme až druhou vrstvu. Tou první však byl antivibrační materiál Comfortmat Dark D2, který zamezí vibracím tenkého plechu dveří. Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_75.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/18_65.jpg)
Na fotografii vidíte designově povedený středobas reproduktorů Hertz o průměru 165 mm, který jsme pohodlně instalovali díky MDF podložce. Papírová membrána obohacená práškem se slídy zajišťuje optimální rovnováhu mezi lehkostí a pevností. A není žádným tajemstvím, že papír je optimální materiál i pro vysokou kvalitu zvuku. Díky kabelovým adaptérům jsme pro instalaci využili tovární kabeláž.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/19_55.jpg)
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/25_57.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/26_45.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/27_45.jpg)
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/28_36.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/29_33.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/30_30.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.