- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert a výměna reproduktorů
- VozidloSuzuki Swift
- Datum realizace21.10.2021
- Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace56 314 Kč s DPH
Suzuki Swift - odhlučnění a výměna reproduktorů
Odhlučnění a výměna továrních reproduktorů ve voze Suzuki Swift. Malá auta japonských a korejských automobilek jsou velmi špatně odhlučněna a situace vypadá tak, že tovární zvuková izolace je pouze v podobě čalounění podlahy a kufru o tloušťce maximálně pár milimetrů. Výsledkem je samozřejmě výrazný hluk v interiéru pronikající prakticky ze všech stran. Dalším specifikem tohoto vozu je nutnost aplikace velmi tenkých materiálů, ale na to jsme připraveni díky široké škále produktů v naší nabídce. S majitelem jsme se domluvili na kompletním odhlučnění v rámci našeho balíčku Expert s individuální úpravou konfigurace z výše uvedených důvodů. Balíček Expert zahrnuje odhlučnění všech důležitých části vozu, konkrétně předních, zadních, i pátých dveří, podlahy, střechy, zavazadlového prostoru, kapoty, torpéda a předních i zadních podběhů z vnitřní strany. V rámci instalace jsme také vyměnili reproduktory ve předních a zadních dveřích. Zákazník si v našem předváděcím panelu vybral set reproduktorů italského výrobce Hertz modelové řady Cento, který je optimálním řešením pro upgrade továrních reproduktorů. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění, tak cena byla 35 083 Kč a práci jsme stihli za 30 hodin. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve se podívejme na reproduktory, které budeme instalovat do tohoto vozu. Jedná se o set komponentních a koaxiálních reproduktorů italského výrobce Hertz modelové řady Cento, které vynikají nejen nadstandardním zvukem, ale i vysokou citlivostí. Díky tomu jsou optimálními reproduktory pro upgrade továrního ozvučení.
Nyní se pojďme věnovat odhlučnění. Interiér je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Považujeme to spíše za úsměvné, protože efekt takového řešení je nulový. A to je vše, žádnou další izolaci ve voze nenajdete, tedy kromě koberce na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Pustíme se tedy do práce a napravíme odfláklou izolaci výrobce.
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. Jako první vrstvu aplikujeme špičkový antivibrační materiál Comfortmat Atom z nejvyšší řady Expert, který je určený zejména pro profesionální instalační centra. Materiál je složený ze dvou vrstev s celkovou tloušťkou 4 mm a s akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek. To umožní excelentní zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
Comfortmat Atom je nejmodernější antivibrační materiál z profesionální řady Expert, který se skládá ze dvou vrstev vysoce účinných tmelů, kdy každý plní odlišnou funkci. Celková tloušťka 4 mm a zejména akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Takto účinný materiál je vhodné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený zejména pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Také Dark D3 vyniká vysokou flexibilitou a snadnou aplikací bez nahřívání. Důležitým bonusem je velmi nízká hmotnost. Nižší tloušťku volíme i kvůli velmi stísněnému prostoru v této oblasti, kde každý milimetr hraje důležitou roli.
Běžně aplikujeme u balíčku Expert na podlahu membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a účinností 32 dB, u tohoto vozu však musíme udělat změnu z důvodu slabého koberce a stísněného místa. Proto jsme zvolili taktéž membránový materiál Comfortmat Raptor o tloušťce 4 mm a stále vysokou schopností zvukové izolace až 30 dB. Optimální řešení pro tento vůz.
Atom i Raptor aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce taktéž 4 mm. Celkem tedy 8 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U Raptoru zůstáváme a aplikujeme jej i na prostor pod zadními sedačkami a možná jste si již všimli, že i na kompletně celé vozidlo. U Swifta je problém s místem prakticky na všech částech vozu, nicméně dokážeme si poradit s každou situací.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Atom aplikujeme po podlaze i na zadní podběhy. Obě tyto oblasti jsou extrémně zatížené vibracemi a hlukema je nezbytné volit vysoce účinné materiály. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Expert ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
A Comfortmat Raptor opět v hlavní roli, tentokrát na celém zavazadlovém prostoru. Tento oranžový materiál jsme si opravdu oblíbili. Zmíněna účinnost až 30 dB, tloušťka 4 mm a velmi snadná aplikace díky extra účinnému lepidlu a vysoké flexibilitě materiálu. Jeho přednosti se u tohoto vozu ještě násobí.
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Nyní se věnujme dveřím. Fotograf asi někde usnul, takže Vám ukážeme až druhou vrstvu. Tou první však byl antivibrační materiál Comfortmat Dark D2, který zamezí vibracím tenkého plechu dveří. Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Na fotografii vidíte designově povedený středobas reproduktorů Hertz o průměru 165 mm, který jsme pohodlně instalovali díky MDF podložce. Papírová membrána obohacená práškem se slídy zajišťuje optimální rovnováhu mezi lehkostí a pevností. A není žádným tajemstvím, že papír je optimální materiál i pro vysokou kvalitu zvuku. Díky kabelovým adaptérům jsme pro instalaci využili tovární kabeláž.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.