- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Standard Light
- VozidloToyota Corolla
- Datum realizace03.12.2020
- Časová náročnost23 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace35 458 Kč s DPH
Toyota Corolla - odhlučnění
Odhlučnění vozu Toyota Corolla v hybridní variantě. Ačkoliv se nový model tohoto oblíbeného vozu chlubí zvýšeným komfortem, zvuková izolace postrádá dostatečnou účinnost. Prakticky pouze na podlaze najdete sice silnější vrstvu továrního antivibračního materiálu, který se snaží alespoň nějakým způsobem zachránit známý nedostatek této automobilky v podobě tenkých plechů. Jelikož na ostatních oblastech vozu jakákoliv izolace prakticky chybí, má to za následek výrazné rezonance a vibrace z důvodu nedostatku tuhosti karoserie. To se projevuje zvýšeným nízkofrekvenčním hlukem zejména od pneumatik přes přední a zadní podběhy, ale i silničním hlukem pronikajícím přes podlahu a boční dveře. Slabá protihluková izolace (na dveřích a v zavazadlovém prostoru zcela chybí) není schopná zamezit ani hluku o středních a vyšších frekvencích, proto je nezbytné pro vyšší komfort vůz dodatečně odhlučnit. Majitel si přál co nejmenší zvýšení hmotnosti vozu, proto jsme zvolili náš zvýhodněný balíček Standard Light, který je zaměřen na přední a zadní dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední a zadní podběhy ze strany vozu a kapotu. Speciálně jsme se zaměřili na zadní podběhy, které jsou u tohoto vozu problematické. Balíček Standard Light nabízí kromě vysoké účinnosti zejména velmi nízkou hmotnost materiálů, díky čemůž můžeme splnit nároky zákazníka na nízkou hmotnost. Všechny oblasti vozu odhlučňujeme 2 vrstvami materiálů, v první vrstvě se jedná o prémiový ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Premium Dark a druhou vrstvu tvoří taktéž extrémně lehký zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision. Výsledkem je výrazné snížení hluku v interiéru vozu a navýšení hmotnosti o pouhých 40 Kg.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Interiér je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete sice silnější vrstvu továrního antivibračního materiálu, který se snaží alespoň nějakým způsobem zachránit známý nedostatek této automobilky v podobě tenkých plechů. Jelikož na ostatních oblastech vozu jakákoliv izolace prakticky chybí, má to za následek výrazné rezonance a vibrace z důvodu nedostatku tuhosti karoserie. To se projevuje zvýšeným nízkofrekvenčním hlukem zejména od pneumatik přes přední a zadní podběhy, ale i silničním hlukem pronikajícím přes podlahu a boční dveře. Pouštíme se tedy do práce.
Podlahu odhlučňujeme u balíčku Standard Light ve dvou vrstvách a začínáme prémiovým odlehčeným antivibračním materiálem Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,41 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy.
Dark D3 i Vision ve druhé vrstvě aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 9 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm vyniká schopností zvukové izolace 15 dB a velmi nízkou hmotností. Ta je prakticky zanedbatelná a skvěle se tedy hodí do konceptu našeho odhlučnění zaměřeného na velmi nízkou hmotnost.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35. Ten pohltí nejen vibrace, ale i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium Plus stejný antivibrační materiál o tloušťce 2,3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem z řady Dark, konkrétně D3 o tloušťce 3 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme na druhou vrstvu.
Ve druhé vrstvě aplikujeme na celou plochu zavazadlového prostoru opět velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision. Věnujeme se každému volnému místu, abychom důkladně zastavili pronikající hluk. Pro maximální účinnost odhlučnění podběhů bude na Vision nalepena ještě třetí vrstva v podobě akustické membrány Comfortmat Blockator.
Na Vision finálně nalepíme 3 mm silný membránový materiál Comfortmat Blockator, který dle laboratorních testů je schopen zvukové izolace až 35 dB, pokud je aplikován jako třetí vrstva. Taková hodnota je již dostatečná pro zamezení výrazného hluku zejména o nízkých a středních frekvencí, který způsobují pneumatiky. Zavazadlový prostor je tedy důkladně odhlučněn materiály o celkové tloušťce až 12 mm a můžeme se pustit do odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Standard Light volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří opět zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který najdete i na ostatních částech vozu. Velmi nízkou hmotnost oceníte zejména při odhlučnění dveří, kde je nutné dbát i na tento důležitý parametr. Vision je absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Zvuková izolace 15 dB je pro účely montáže zaměřené na nízkou hmotnost dostačující.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.