- Druh instalaceOzvučení a základní odhlučnění
- VozidloToyota Proace Verso
- Datum realizace01.12.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace81 808 Kč s DPH
Toyota Proace Verso - špičkové ozvučení (Zapco, ESB Audio)
Fotoreportáž
Komponenty ESB Audio 5.6K2 z modelové řady 5000 (Cinquemila) vynikají svým pokročilým zvukem, zpracováním a v neposlední řadě i designem. U série Cinquemila použity exkluzivní materiály, které umožní vysoké nároky inženýru ESB na špičkovou kvalitu zvuku. Za zmínku stojí zejména velmi tuhá a lehká kompozitní membrána vyztužená karbonovými vlákny, která byla použita u výškových i středobasových reproduktorů.
Ještě pohled na neméně zajímavé výškové reproduktory s karbonovou membránou. Výškový reproduktor využívá velmi velký, odvětrávaný neodymový magnet, který je optimalizovaný pomocí počítačových simulací pro dosažení vyšší účinnosti a zlepšení linearity podél všech výchylek kmitací cívky. Také koš výškového reproduktoru zaujme svým krásným designem a mimochodem velkou hmotností. Je to dáno použitím ušlechtilých kovových materiálů, které jsou vyráběny CNC procesem. Velká pozornost byla věnována axiální a radiální ventilaci pohyblivé cívky, aby byla zajištěna manipulace s vysokým výkonem, snížené zkreslení a zvýšená životnost.
Srdcem i mozkem nového systému je šestikanálový zesilovač s DSP procesorem Zapco. Na dnešní dobu zesilovač zaujme nezvykle velkými rozměry, je to ovšem daň za vysokou kvalitu. Pokud instalujeme vysoce kvalitní reproduktory, stejně důležitá je i kvalita zesilovače. A v takovém případě je vždy vhodnější použít analogový zesilovač, který má i v současnosti výrazně lepší zvukové podání než moderní digitální zesilovače. Zapco je záruka nejvyšší kvality a právě tu v dnešní instalaci potřebujeme.
Instalaci začínáme odhlučněním dveří. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Nyní se již podívejme na nádhernou membránu středobasových reproduktorů ESB Cinquemila. Kompozitní membrána vystužená karbonovými vlákny vyniká nejen pevností, ale i příkladnou lehkostí. Karbonem byl vystužen i ABS koš reproduktorů a pro jeho výrobu byly použity i ušlechtilé kovové díly obráběné na CNC stroji. Velká pozornost byla věnována i ventilaci a výkonným magnetům.
Výškové reproduktory jsme umístili na jejich originální pozici v A-sloupku. Zachováváme tak původní design interiéru. Díky extrémní prostorovosti těchto reproduktorů je zvuk velmi dobře směrový i v této původní pozici.
Odhlučnili jsme také posuvné dveře. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Jedná se o stejný materiál i postup jako v případě předních dveří.
I druhou vrstvou je tedy zvukově izolační materiál Comfortmat Integra, která i díky své protihlukové membráně umožňuje izolaci až 28 dB a to při velmi nízké hmotnosti.
Již nic nebránilo instalaci konvertibilních reproduktorů ESB Audio modelové řady Tremila. Ty nás okamžitě zaujaly svým zvukem a vlastně si ani nevybavujeme lépe znějící koaxy. Membrána z lisovaného papíru s voděodolnou úpravou je tím nejlepším spojením lehkosti, tuhosti a schopnosti membrány tlumit případné nežádoucí vibrace. K tomu přidejte hedvábné výškové reproduktory a ABS koš vyztužený skelnými vlákny a získáte vysoce kvalitní reproduktory pro všestranné využití.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme antivibračním materiálem z nejvyšší modelové řady Expert. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností.
V zadní části vozu našel své umístění i špičkový zesilovač Zapco. Jeho úctyhodná délka 452 mm nám v tomto voze nedělá žádný problém a pohodlně jej instalujeme do zadního boku. Výkon 6 x 100 W RMS je pro aktivní zapojení reproduktorů optimální a hlavní slovo ještě bude mít integrovaný DSP procesor.
Na přední podběhy jsme z vnější strany aplikovali antivibrační materiál z nejvyšší modelové řady Expert. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik.
Plastové podběhy jsme opatřili membránovým materiálem Comfortmat Raptor se zvukovou izolací až 30 dB. Raptor sníží pronikání hluku, zpevní plasty podběhů a zamezí i hluku od létajících kamínků.
Nastává nejdůležitější část ozvučení a tím je nastavení zvuku. Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit pomocí kalibrovaného mikrofonu všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou EQ křivku ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem nebo materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Po měření nastavíme pro každý reproduktor v autě prostorovou korekci ekvalizéru. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru. Cílem měření je získat plochou odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Výsledná křivka může být samozřejmě před předáním vozu mírně upravená dle požadavků zákazníka. Na DSP procesoru nastavíme kromě ekvalizéru také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii. Výše můžete vidět výslednou EQ křivku levých středobasových reproduktorů a na této fotografii levých zadních. Můžete si všimnout zcela jiné křivky, která je následkem nedokonalého prostředí automobilu. Všechny tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a stejně postupujeme samozřejmě i u zadních reproduktorů a subwooferů. Proto je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz